YliTreenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Are
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Are

Olen 17v 185cm ja 75kg. Aloitin Treenauksen jo reilusti ylivuosi sitten vatsoilla ja punnerruksilla:puntti:. Ajan myötä olen lisännyt toistoja, ja uusia lihasryhmiä treenattavaksi, penkin aloitin kesällä. Energiaa löytyy treenaukseen ehkä vähän liikaakin. Teen nykyään penkin 4 kertaa viikossa 4x10 ja loppuun 2x1-3 lisäämällä 80kg penkkiin. Olkapäät samalla kaavalla ja hauikset samalla kaavalla(sopivilla painoilla). Ja en treenaa kevyesti rutistan ja väännän naama punasena suoritukset loppuun asti. Jalat selän käyn treenaamassa kuntosalilla parikertaa viikossa. Jotkus ovat sanoneet että treenaan liikaa, kysymys onkin että onko tämä liikaa?

Tyhmäähän tuo on. Hanki ohjelma.

eiköhän se ole aika yksilöllistä mikä on kellekkin liikaa. Jos kehittyy eikä mene liikaa jumiin niin miksi olisi liikaa.(vrt. korkean intensiteetin ohjelmat) Kannattaa silti kyllä etsiä nyt alkuun loku valmis monipuolinen ohjelma niin tulee muutkin lihasryhmät treenattua tasaisesti.

Liian yksipuolista. Usko vaan, tuon tyylisesti minä (ja varmasti moni muukin) on aloittanut ja itseäni harmittaa nyt, etten aiemmin tajunnut "järkevöittää" omaa treenaustani. Eli muihin yhtyäkseni, katsos itsellesi joku simppeli 1- tai 2-jakoinen ohjelma.:puntti:

eiköhän se ole aika yksilöllistä mikä on kellekkin liikaa. Jos kehittyy eikä mene liikaa jumiin niin miksi olisi liikaa.(vrt. korkean intensiteetin ohjelmat) Kannattaa silti kyllä etsiä nyt alkuun loku valmis monipuolinen ohjelma niin tulee muutkin lihasryhmät treenattua tasaisesti.

Esim. 4 kertaa penkkiä viikossa on kyllä ihan kaikille liikaa jos viel ko. henkilö reenaa aina loppuun asti naama punasena. Eli ylikuntoahan siinä tulee. Niinkuin muutkin ovat sanoneet ni ota itsellesi kunnon ohjelma.

No mikä on sulle liikaa? yksilöllistähän toi on. Jos tolla tyylillä tulee kehitystä ja mieleisiäsi tuloksia niin anna mennä vaan. Joku järkevämmin suunniteltu ohjelma vois tosin olla hyvä. Ylikuntoo sun on ihan turha pelätä, siihen et hetkessä pääse.

Ylikuntoon ei ehkä hetkessä pääse, mutta yliharjoittelutilaan kyllä helpostikin. Silloin ei tulokset nouse. Itse olen huomannut, kuinka tärkeää on treenata riittävästi, mutta ei liikaa, jotta tulokset pysyvät nousujohteisina. Tämän vuoksi esim. ohjelmat kuten Golden Six tai Starting Strength ovat hyviä.

Kärjistettynä esimerkkinä joskus tein älyttömän määrän vatsaliikkeitä joka päivä, ja tulokset vain laskivat koko ajan, kunnes kävi niin, että en jaksanut viikkoon tehdä edes yhtä vatsaliikettä. Eli yliharjoittelu pamahti päälle. Nykyään teen vain yhden sarjan vatsoja 3x viikossa failureen, ja pystyn joka kerta lisäämään lisäpainoa tai toistoja. Vaikka volyymi on erittäin paljon pienempi, niin todellakin tulee enemmän tulosta näin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En kyllä ymmärrä miksi pitää ominpäin pakertaa jotain kun netti on täynnä tietoa ohjelmista ja ruokavaliosta mitkä toimii. Eikä maksa mitään.

Back
Ylös Bottom