Ylitaipuvat nivelet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anmuri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ranteet taipuvat yli joka kerta kun yritän nostaa penkistä ja hauiksia vapailla painoilla tehdessäni liike ei ota hauikseen vaan ranteeseen kun yritän pitää sen suorana. Onko jollakin neuvoja mitä tälle asialle voisi tehdä? Auttavatko rannetuet vai pelkästään lihasten treenaus ranteen ympäriltä?

Penkissä otteen korjaaminen auttaa. Tuo tanko kauemmas sormista lähemmäs rannetta niin, että se ois mahdollisimman suoraan kyynärvarren luiden päällä. Tangon puristaminen voi auttaa tuossa vähän. Millä tavalla hauiskääntö ottaa ranteeseen? Lihakset väsyy vai tuntuuko jotain kipua? Siinäkin voi auttaa, jos saat tuotua tankoa hiukan lähemmäs rannetta. Myös mutkatangon kokeileminen voi olla ihan kiva idea, jos oot nyt tehnyt suoralla tangolla.

Kunnollinen, tukeva ja tiukka ote tangosta on aina tärkeää.

Kiitos vastauksestasi, otan vinkit käyttöön! Hauiskääntö sattuu ranteeseen, tuntuu että en pysty treenaamaan itse hauista ollenkaan kun kaikki energia menee ranteen suoristamiseen. Liike tuntuu lähinnä ranteen ja kyynärpään välisissä lihaksissa, mitä ne ikinä ovatkaan nimeltään. Tangon puristaminenkin sattuu, se taas tuntuu ihan käden luissa.

Olen siis fysiologisesti aivan sekundaa, mulla on reumaattisia oireita (löytyy se reuman antigeenikin).

Käsipainoihin tai mutkatankoon vaihtaminen hauiskäännössä voi auttaa rannekipuihin. Lihasten väsymiseen se ei kuitenkaan välttämättä auta.

Ranteet on kyllä hankalat jos kiusaavat. Itsellä taustalla lapsuudessa vietetty lastenreuma, joten oireilen herkästi nykyään, kaipa tuo reenivoluumikin alkaa jo vaikuttamaan. Myös varhaisaikuisuudessa oli vaihe jolloin hädintuskin pääsin kävelemään. Eli ihmeellistä joittaista oiretta tehnyt välillä.
Ens alkuun forkut olisi saatava auki, sillä itsellä tekee myös ranteisiin pientä juilia kun alkavat tukottamaan ja aineenvaihdunta ei pääse toimimaan oikein. Kuulostaa melko jumisilta jos tankoon tarttuminenkin ottaa kipiää. Yritä löytää sopiva frekvenssi milloin annat silkkaa lepoa ranteille ja milloin availet forkkujen kalvoja.
Aineenvaihduntaa voi hetkellisesti tehostaa tekemällä erilaisia sormien liikutteluharjoituksia ja ranteiden edestakas-veivauksia. Näissä tulisi saada mukavan lämmin tunne ranteeseen eikä mitään ääriliikkeitä. Hierojani on tehnyt sanomansa mukaan myös ihan forkkuliikkeitä salilla. Tämäkin toimii kunhan pitää painot järkevinä!
Ne rannetuet. Valitettavasti olen nöyrtynyt niin itsekin kun huomaan etteivät nämä nyt kertakaikkiaan helpota vaikka kuinka huomioisi ranteet liikkeissä eikä reenin aikana sattuisi. Pieni vaiva siitä että kipu helpottaa.
Ja tottuminen. Toki jos olet vallan aloittelija, voivat forkkusi olla vallan siitä vaan jumissa ja helpottaa ajan kanssa.
Itsellä muljahti tuossa kuukausi takaperin ranteessa jokin jonnekin tehdessä hauiskääntöä eikä ota nyt taas parantuakseen. Nykyisellään hauiksia teenkin vain ilman mitään ranteen kiertoliikkeitä! Painot järkevällä tasolla, tempo ja keskittyminen supistusvaiheeseen takaa upean pumpin ilman egonnostatuspainoja!
Itsellä myös yliliikkuvuutta, joten erityisen tärkeää on oppia tekemään lihaksella eikä niveliä rasittaa.

Oman ymmärrykseni mukaan reumaattisuus syntyy kehon yliaktiivisuudesta tulehdustiloissa, joten sairaus itsessäänhän on hyvä korjailemaan kudosvaurioita. Eli ei se välttämättä huono ole ;) Toki lihaskudoksen tyyppi vaikuttaa eniten.
Toivottavasti edes jotain vinkkejä sait... :)

Mulla on yliliikkuvia niveliä kroppa täynnä, ja vaatii kyllä skarppausta liikeratojen kanssa. Sanoisin että käy hierottamassa kyynärvarret auki urheiluhierojalla (sattuu ihan saatanasti, mutta helpottaa kyllä eloa jälkeenpäin :D ), vahvista kyynärvarsia täsmäliikkeillä (kokeile esim myötäotteella tehtäviä hauiskääntöjä ja vastaotteella tehtäviä ojentajapunnerruksia taljassa). Ja hanki ne rannesiteet tai kunnon rannetuelliset hanskat. Itse olen ollut hirmu tyytyväinen Schiekin rannetuellisiin hanskoihin, ovat kalliit mutta joka euron arvoiset, ja helpottaa kun ei tartte erikseen rannesiteitä ja hanskoja/mankkua.

Hauiskääntö sattuu ranteeseen
Tuleeko kipua jos teet esim. köydellä taljassa hauiskääntöjä tai käsipainoilla ?
Jos ei tule, niin veikkaisin syyksi väärää otetta. Ts. ranteet ovat edelleen vinossa. Koita "rullata" tanko mahdollisimman paljon koukussa oleville sormille lähtövaiheessa, ja kierrä siitä kädet "nyrkkiin" tangon ympärille. Tarkasta myös oteleveys.

Tuottaako tangosta irrottaminen kipua ? Eli pidätkö tankoa mielelläsi vähän aikaa käsissä "puristettuna" ennen pois laittoa ?
Jos pidät, niin kyseessä saattaisi olla liien kapea ote + eteen viedyt kyynärpät.

Itselle (suoralla tangolla) liian kapea ote -> kipu ja poltto ranteissa (ranteet yrittävät tavallaan kiertyä ulospäin), liian leveä -> kipu kyynärvarressa.

Back
Ylös Bottom