ylisuuret pitkät selkälihakset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ak-85
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen treenannut nyt 6 vuotta enemmä ja vähemmän välillä. Nyt reilu 3 kk olen käynyt salilla n.4krt viikossa ja treenit on olleet kovia. Treenaan leukoja todella paljon ja maksimi on siellä 25 tuntumassa, painon ollessa 83kg. Lisäpainoilla menee noin 50kg.
Peilin edessä tiiraillessa olen kiinnittänyt huomiota lapojen keskivaiheilta alas päin lähteviin lihaksin, jotka kulkee selkärangan vieressä noin napaan asti, tietenkin selän puolella. Lihat ovat pullistuneet reilusti ulospäin ja ovat massiiviset, näkyvät esimerkiksi hupparin läpi komeasti jos ei pakota ryhtiä tikkusuoraksi. Pitäisikö asiasta huolestua ja millä otteella leuanvedossa nämä lihat ottavat osumaa??
Tuntuu että lihastasapainonkin vuoksi näitä ei pitäisi enää treenata.
Teen usein kapealla otteella 2-ripaisella kahvalla, jolloin nyrkit ovat melkein vastakkain. Toine usein käytetty on ote jossa tangon alla ollaan niin että pää käy tangon yläpuolella niin, että korva menee tangon vierestä, tietenkin vuorotellen.
Normaalia vastaotetta myös treenaan, aina kun kyynerpäät sen sallivat.
Leuanvedon tasapainoksi treenaan penkkiä ja rintaliikkeitä paljon, jalkoja unohtamatta.

Elikkä pitkät selkälihakset tulevat melkein yhtä taakse, kuin kainaloiden alta lähtevät lihat, jotka nekin ovat isot.
Kertokaapas jotain asiasta tietävät, että mitä teen väärin/liikaa ja onko näistä haittaa tulevaisuudessa ryhdin kannalta, kiitos!

Ryhdin kannalta ois hyvä vedellä leveellä myötäotteella. Tää vois parantaa lihastasapainoa, jos kerran paksuutta selästä löytyy!

Pitkät selkälihat määrää enimmäkseen selän paksuuden???
Myötäotteella leuat on mulle 2x raskaampia kuin muuten, johtuu kait siitä ku olkapäät ei kestäny niitä ainakaan alussa, josta kehitys lähti vauhdilla ylöspäin. Nyt olkapäät alkais olemaan taas iskussa, että otetaampa neuvosta vaarin ja vaihetaan otetta!

Keskity myös lapojen liikkeeseen ja ota vaikka pari soutua mukaan ohjelmaan. Näin saa myös kehitettyä juurikin noita yläselän "ryhtilihaksia" (rhomboids ym)

Pitkät selkälihat osa paksuutta joo. Paksuutta tuo hyvin kapean otteen soudut ja vedot. Leveissä taas aktivoituu pienemmät selän ryhtilihakset paremmin. Noita leveitä leukojahan voi keventää kuminauhoilla, kaverin avustuksella, tekemällä osatoistoja tai negatiivisia.

Olen treenannut nyt 6 vuotta enemmä ja vähemmän välillä. Nyt reilu 3 kk olen käynyt salilla n.4krt viikossa ja treenit on olleet kovia. Treenaan leukoja todella paljon ja maksimi on siellä 25 tuntumassa, painon ollessa 83kg. Lisäpainoilla menee noin 50kg.
Peilin edessä tiiraillessa olen kiinnittänyt huomiota lapojen keskivaiheilta alas päin lähteviin lihaksin, jotka kulkee selkärangan vieressä noin napaan asti, tietenkin selän puolella. Lihat ovat pullistuneet reilusti ulospäin ja ovat massiiviset, näkyvät esimerkiksi hupparin läpi komeasti jos ei pakota ryhtiä tikkusuoraksi. Pitäisikö asiasta huolestua ja millä otteella leuanvedossa nämä lihat ottavat osumaa??
Tuntuu että lihastasapainonkin vuoksi näitä ei pitäisi enää treenata.
Teen usein kapealla otteella 2-ripaisella kahvalla, jolloin nyrkit ovat melkein vastakkain. Toine usein käytetty on ote jossa tangon alla ollaan niin että pää käy tangon yläpuolella niin, että korva menee tangon vierestä, tietenkin vuorotellen.
Normaalia vastaotetta myös treenaan, aina kun kyynerpäät sen sallivat.
Leuanvedon tasapainoksi treenaan penkkiä ja rintaliikkeitä paljon, jalkoja unohtamatta.

Elikkä pitkät selkälihakset tulevat melkein yhtä taakse, kuin kainaloiden alta lähtevät lihat, jotka nekin ovat isot.
Kertokaapas jotain asiasta tietävät, että mitä teen väärin/liikaa ja onko näistä haittaa tulevaisuudessa ryhdin kannalta, kiitos!

Aika vitsikästä, taitaa vaan olla muut selän lihakset alikehittyneet.

Laita kuvia niin voidaan arvioida paremmin.

Vastaan yllä olevaan viestiin. Periaatteessa kyllä, mutta empä tiedä saisinko koko kroppaa murheenaiheena olevien lihasten tasolle ilman salilla asumista + roinaamista, et ennemmin keskityn vähentämään ko. lihojen treenausta :)
Kuva taitaa jäähä laittamatta ku tietokone on rikki ja tää luuri on niin pirun jumissa, et ei ole vaivan väärti.
Mut kiitos vinkeistä kaikille, tiedän nyt välttää kapean otteen vetäviä liikkeitä ainakin siihen asti, että selkä ei ole aivan naurettavan epäbalanssissa!

Back
Ylös Bottom