Avilla sanoi:
neuvot:
- puolita KAIKKI ruoka-annokset HETI. Et kuole nälkään, laihdut.
- lisää VEDEN juonti kaksinkertaiseksi. Et kuole virtsaamiseen, puhdistut.
- mahdollisimman raskasta liikuntaa. Et kuole treeniin, vahvistut.
Mä vähän toistan itseäni, mutta menköön nyt. Ei varmaan kannata puolittaa vaan katsoa, että syö useamman kerran vuorokaudessa ja jakaa sitä sapuskan määrää tarkemmin. Samalla vähentää maltillisesti. Jos luit aikaisempia Melinan tekstejä niin hän on syönyt kaksi kertaa itsensä ähkyyn päivässä. Ei hyvä. Nuo annokset kun jakaa 5-6 ja hieman pienentää tuota annoskokoa niin hyvää tulee.
Veden juonnista olen samaa mieltä. Vesipullo on hyvä pitää matkassa ja siitä hörppiä aina silloin tällöin.
Mahdollisimman raskas liikunta ei ole hyväksi. Motivaatio tippuu suurella osalla ihmisistä alle nollan, kun aamulla herää ja sängystä pitää kieriä pois. Siinä ei jäätävä HIIT hässäkkä aamutuimaan kuulosta enää kovinkaan mukavalle. Liikunnasta pitää oppia nauttimaan se ei voi vaan olla väline laihtumiseen vaan väline hyvään oloon. IMHO Perseelleen menee jos liikkuu vain ja ainoastaan laihtumisen vuoksi.
Jos ihminen on ollut sohvaperuna 30 vuotta niin on aivan älytöntä ruveta mihinkään radikaaleihin ratkaisuihin. Pikku hiljaa ja niin siitä tulee hyvää. Ruokailuja muuttaa aste asteelta terveellisempään suuntaan. Ensimmäinen askel on jättää karkit ja sipsit pois ja opetella syömään riittävän usein. Verensokerit säilyy mukavan tasaisena, eikä se nälkäkään pääse jatkuvasti kalvamaan motivaatiota. Jossain vaiheessa huomaa sen, että 2000kcal on melkoinen läjä ruokaa kun sen ottaa hyvistä lähteistä. Ei varmasti kovaa nälkää tarvitse kärsiä, mielitekoja kyllä.
MelinaT sanoi:
....Näistä Kommenteista koen tän Jakobin näkemyksen omimmakseni. Olen nimittäin kyllä laihduttanut elämässäni kymmeniä kiloja...
Mun heräämiseni tapahtui tuossa kolmisen vuotta sitten ja tästä eka vuosi meni harakoille. Tuonne 20 vuotiaaksi asti harrastin liikuntaa todella ahkerasti. Ei tarvinnut tarkkailla mitä syö, läskiä ei vaan tullut. Liikunta loppui ja alkoi löhöäminen. Ravinto oli pitsaa ja kebabbia (välillä toisessa järjestyksessä). Edellistä jatkui reilu viisi vuotta. Muutamia vuosia sitten pitkä seurustelusuhde katkesi ja siinä samassa tajusin mitä sitä on oikein tullut tehtyä omalle kropalle.. Vedin niin kaalikeittodietit kun vissydietit läpi. Menestys vaihteli huonosta surkeaan
. Sitten löysin tämän mainion palstan ja täältä kaivelin tietoa ja kirjastosta hieman lisää.
Kaikkia muutoksia en osannut samantien tehdä, mutta pikku hiljaa ja sinnikäästi opettelin syömään esim. aamiasen, sekä opin olla pelkäämättä rasvaa jne.. Kovaa päätä edellinen vaatii, mutta varmasti olet tyytyväinen tuloksiin. Rauhassa vaan, hyvä siitä tulee. Tänne palstalle palaat hakemaan motivaatioita aina kun alkaa tökkimään. Vastaavia tarinoita täältä löytyy roppakaupalla.
Noh, tulipa taas kirjoitettua paljon ja hyvin vähän asiaa :jahas:. Tsemppiä jatkoon :thumbs:
edit. enkä jaksa tarkistaa kieliasua, joten virheitä on vähintään riittävästi.