Ylinopeudesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fisu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
KyntöSika sanoi:
Tota ei kannata liikaa mainostaa edes netissä. Suomen poliisi on juurikin niin tyhmää, että kattovat netistä mitä ihmiset asiasta tuumivat. Tuloksena nopeudenvalvonnan kymmenkertaistaminen... ;)

Suomalaisen poliisin on sanottu edustavan keskimääräistä kansalaista kaikilta ominaisuuksiltaan. Että terve vaan mr. tyhmä kansalainen :kippis1:









Hohoho ;)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
turre101 sanoi:
Uskon silti vahvasti että vaikka maantienopeuksia nostettaisiin 20km/h, ja moottoritienopeuksia 40km/h, ei tapahtuisi kamalia.
Ruotsissahan on hieman alhaisemmat nopeus rajoitukset kuin suomessa ja se kyllä näkyy ruotsin liikenne kuolema tilastoissa, he ovat käsittääkseni maailman laajuisestikin ihan kärkipäässä nimenomaan hyvässä mielessä eli vähän liikenne kuolemia tosin nythän he harkitsee heidän tän hetkisen korkeimman nopeus rajoituksen nostamista 20km/h 110km/h>130km/h, mutta se tapahtuu aikaisintaan vuonna 2006 muistaakseni, aika sitten näyttää onko päätös järkevä jos näin tapahtuu, tuskin.
Sumu sanoi:
Lisäksi mielestäni Suomen tiestö on yksinkertaisesti niin PASKASSA kunnossa, että kovin suurilla nopeuksilla täällä ei ole järkeä ajaa. Joka ikinen moottoritie on mutkainen ja asfaltti on huono, uria on liikaa. Ajele siinä sitten kahtasataa.
Niinpä ja kaiken lisäksi suomen autokantakin on PASKAA eli vanhoja linttoja suurin osa :( , eli turvattomia. Eikä ne edes kulje niin lujaa eli taas ois tien tukkoja joka paikassa uudempien autoilijoiden mielestä :)
mik99 sanoi:
miten muuten näin käy jos ajaa esim myöhään jos ei ole paljon liikennettä ja ajaa vastaantulevien kaistalla vaikka sitä 200km/h niin ottaako se sen kuvan siitä ja sakot tulee perässä vai?
Käsittääkseni ei ota. Testaa :D
 
KyntöSika sanoi:
Kimple sanoi:
Siis mitä? Nopeusvalvontaa ei kyllä ole juuri nimeksikään.
Tota ei kannata liikaa mainostaa edes netissä. Suomen poliisi on juurikin niin tyhmää, että kattovat netistä mitä ihmiset asiasta tuumivat. Tuloksena nopeudenvalvonnan kymmenkertaistaminen... ;)

Kyllä...just näinhän ne tekee.nyt ne näki mitä kirjoitit tänne palstalle niin varmaan ne sua kyttää ja nappaa sut heti kun oven avaat :david:
 
fisu sanoi:
Fysiikan tunneilla laskettu noita että jos ajaa xxkm/h lujempaa niin säästää aikaa xx min. Huomas että aivan mitättömiä aikoja säästää. Jos ajat 10 km/h lujempaa parin tunnin matkalla niin et säästä aikaa paskaakaan.

Jos ajat vuodessa 25000km, keskinopeus 60km/h, menee aikaa 416 tuntia 40 minuuttia. Jos koko ajan ajaa 10% kovempaa, aikaa menee 378 tuntia ja 47 minuuttia. Kyllä minulle kelpaisi tuommoinen työviikon verran enemmän vapaa-aikaa ;)

PS. Miksi rekat saa tupittaa ihan joka puolella 88km/h ilman seurauksia? Minä kuvittelin että niitäkin koskee 80km/h rajoitus. Kyllähän nyt 100x turvallisempaa on henkilöautolla ajaa 88km/h 80kmh alueella kuin rekalla, mutta henkilöauto on noista se joka maksaa laskun.
 
Sumu sanoi:
Missä on 40km/h nopeusrajoitus ennen taajamaa? Epäilen vahvasti.
En tarkoittanut tuossa aikaisemmassa postissani taajamalla liikennemerkkien määrittämää taajamaa vaan sitä, milloin itse keskusta / tiheämpi asutus tai vastaava alkaa todellisuudessa. Taajama-merkkihän on ihan reippaasti ennen itse "keskustaa", mutta se neljänkympin alue vois alkaa kyllä ihan hyvin vasta vaikka sata metriä ennen sitä "keskustaa".
 
Sumppari sanoi:
PS. Miksi rekat saa tupittaa ihan joka puolella 88km/h ilman seurauksia? Minä kuvittelin että niitäkin koskee 80km/h rajoitus. Kyllähän nyt 100x turvallisempaa on henkilöautolla ajaa 88km/h 80kmh alueella kuin rekalla, mutta henkilöauto on noista se joka maksaa laskun.

Höpö höpö. Kyllä saat melkoinen kovan onnen soturi olla, jos väität saaneesi 8km/h ylityksestä tuollaisella nopeusrajoituksella sakot.
 
Kimple sanoi:
En tarkoittanut tuossa aikaisemmassa postissani taajamalla liikennemerkkien määrittämää taajamaa vaan sitä, milloin itse keskusta / tiheämpi asutus tai vastaava alkaa todellisuudessa. Taajama-merkkihän on ihan reippaasti ennen itse "keskustaa", mutta se neljänkympin alue vois alkaa kyllä ihan hyvin vasta vaikka sata metriä ennen sitä "keskustaa".

Niin suuri fakiiri en ole, että olisin pystynyt tekstistäsi päättelemään tarkoitatko taajamaa vaiko taajamaa ;)

Ehkä se 40km/h rajoitus on asetettu sen takia kauemmas varsinaisesta keskustasta tai tiheään asutusta alueesta, että ihmiset ehtivät todellisuudessa tiputtaa nopeutta alemmas ennen sitä todellista keskustaa? Jos merkki on 100m päässä keskustasta, moni ajaa useamman sata metriä merkin jälkeenkin 60km/h... Mene ja tiedä..
 
paksi sanoi:
Vähän ottaa oman oikeustajun päälle kun kaverini ajaa jatkuvasti ylinopeutta ja hänet myös pysäytetään "lähes jokaisella" pidemmällä autoilureissulla sen takia. Kertaakaan hän ei kuitenkaan ole saanut ylinopeussakkoja. Arvatkaas mikä on kaverin ammatti :curs: (no poliisi tietenkin jos joku ei sitä vielä tajunnut :) )

Provo:
No onhan ne poliisit kuitenkin keskivertokuskeja parempia ajamaankin.
Mutta silti ei kyllä pysty ymmärtää.
 
Sumu sanoi:
Nykyisillä kaksikaistaisilla moottoriteillä 160km/h voipi olla aika kova juttu......

........Lisäksi mielestäni Suomen tiestö on yksinkertaisesti niin PASKASSA kunnossa...........


Tarkoitin toki asianmukaisin muutoksin myös moottoritielle, jos noita rajoituksia tosiaan nostettaisiin. :)

Ja huonokuntoisilla maalaisteillä 80km/h onkin ehdoton kattonopeus, samoin taajamassa mielestäni 50km/h ylemmäs ei sovi mennä. Ei sen paremmin kyllä 30km/h alemmaskaan..
:david:
 
Zone-sarja -42%
Sumu sanoi:
Höpö höpö. Kyllä saat melkoinen kovan onnen soturi olla, jos väität saaneesi 8km/h ylityksestä tuollaisella nopeusrajoituksella sakot.

Nyt kyllä missasit pointin sata nolla. Tosi on, että harvoin 10% ylityksestä sakkoja heilahtaa, mutta mielestäni rekkojen kohdalla tämä tulisi tulla automaattisesti. Henkilöautolla jarrutusmatka on lyhyempi vielä 100sen vauhdista, kuin rekalla 88kmh vauhdista. Varmaan 120 vauhdistakin pysähtyy nopeammin, ja aiheuttaa vähemmän vahinkoa kuin rekka 88kmh vauhdista.

Ärsyttää vieläkin rekkamiehen huolimaton törttöily, jossa tappoi huolimattomalla ajolla sukulaistytön hengen puoli vuotta sitten, ja ei ollut kaukana muunkaan perheen hengenlähtö. Nopeutta täydet 88kmh.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
neutraali sanoi:
Käsittääkseni ei ota. Testaa :D

juu ku kaveri höpisi jotain tommosesta..tommosilla kameraalueilla ei mahda nuita poliiseja hirveesti olla..niin vielä kun liikenne on hiljaista yöllä..niin siinä jos haluaisi vähän hurjastella niin vois olla hyvät chanssit jäämättä kiinni ;)
 
fisu sanoi:
Ja sehän on fakta että niitä linnunpönttöjä on varmaan satoja Suomessa mutta kameroita murto-osa.

Muistelen että jossain iltapäivälehdessä sanottiin pari kuukautta sitten että noin 10% linnunpöntöistä on kamera sisällä.
 
neutraali sanoi:
Ruotsissahan on hieman alhaisemmat nopeus rajoitukset kuin suomessa ja se kyllä näkyy ruotsin liikenne kuolema tilastoissa, he ovat käsittääkseni maailman laajuisestikin ihan kärkipäässä nimenomaan hyvässä mielessä eli vähän liikenne kuolemia

Johtuu pitkälti paremmasta autokannasta. Saappia ja volvoo jokaisella...Suomen autokanta on jollain kehitysmaa -tasolla :david:

Suomessa säädetään maailman turhn laki kännykällä puhumisesta autossa kun sillä lasketaan säästettävän 0.5 henkeä vuodessa. Autoveroa reippaasti laskemalla säästetäisiin heti kymmeniä henkiä puhumattakaan loukkaantumisista ja vammautumisista kun autokanta uusiutuisi.
 
Suosittelen hankinta matkaa keski-eurooppaan esim. Belgiaan... Siellä nimittäin myydään sellasia "kalvoja" jotka liimataan rekisterikilpeen, jonka jälkeen se menee täysin sumeeksi valvontakameran kuvassa. Ei ole tullu Suomessa viellä vastaaan, mutta eiköhän joku niitä ala kohta tännekin roudaamaan.

P.S. Ei ole ainakaan itselle tullut viellä postia poliisilaitokselta... :D
 
Totta on että Suomen tiet on paikoitellen aika surkeassa kunnossa ja ei taida parannusta olla näkyvillä. Mutta älytöntä on se jatkuva nopeuksien pudattaminenkaan. Enemmän noita kelin mukaan vaihtuvia nopeusrajoituskylttejä vaan peliin. Kalliita ovat, mutta autoilua verotetaan niin perkeleesti, että luulis rahaa riittävän. Järjetöntä ajaa talvella hyvällä kuivalla tiellä 80 km/h vaan sentakia, että on talvinopeusrajoistus. Tampere-Orivesi pätkä on hiton hyvä ajaa talvellakin, kun hyvällä kelillä on 100 km/h rajotus.

Jos vaikka pääteiden nopeuksia nostettaisiin 10 km/h, eli 90/110/130 niin tuskin ois huono juttu. Ja ihan hyvä idea olisi myös vanhoihin autoihin 100 km/h lätkä persuuksiin, tosin se ehkä sitten poikisi taas vaan turhaa ohittelua.

Mutta ehkä paras ratkasu olisin kuitenkin autoveron tiputtaminen reilusti alemmaksi, uusiutuisi sitten se autokantakin varmasti.
 
turre101 sanoi:
Tarkoitin toki asianmukaisin muutoksin myös moottoritielle, jos noita rajoituksia tosiaan nostettaisiin. :)

No toki, toki. Teihin huomattavia parannuksia ja sitten nopeusrajoituksia voidaankin nostaa. Kuitenkin taitaa tärkeämpää olla pitää nykyinen tieverkosto edes kohtuullisessa kunnossa, rahat eivät tunnu riittävän siihenkään. Uusien, leveiden teiden rakentaminen on suoraan sanottuna helvetin kallista, kilometri kaksikaistaista moottoritietä maksaa käsittämättömän paljon...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom