Ylinopeudesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fisu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Fysiikan tunneilla laskettu noita että jos ajaa xxkm/h lujempaa niin säästää aikaa xx min. Huomas että aivan mitättömiä aikoja säästää. Jos ajat 10 km/h lujempaa parin tunnin matkalla niin et säästä aikaa paskaakaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
fisu sanoi:
Jos ajat 10 km/h lujempaa parin tunnin matkalla niin et säästä aikaa paskaakaan.

Ajan säästö tuossa tapauksessa lienee 9 - 40 minuuttia, muistelen näin alakoulun fysiikan ajoiltani :)
 
Käytännön puolelta olen havainnut että matkanopeudella on ratkaiseva vaikutus, jos on vaikka nippanappa myöhässä duunivuorosta. :rolleyes:

Totta että ylinopeus aiheuttaisi ongelmia jos rajoituksia ei olisi tms., mutta mun mielestä ongelmakohdat piilee moottoriteiden naurettavissa rajoituksissa, ja hyväkuntoisten maanteiden alhasissa rajoituksissa.

On aika hölmöä ihmetellä miksi on liikenneongelmia ja ruuhkaa jos tukitaan rajoituksilla hyvin vetävät ja hyväkuntoiset liikenneosuudet.

Nykyautojen ominaisuudet sallisi astetta suuremmat maantie ja moottoritienopeudet hyvin. Autokantaa olisikin syytä saada uudistumaan, ehkä vanhoille autoille 100km/h lätkä perssiiseen tms...? :david:
 
nevahood sanoi:
kamerahan tunnistaa nopeuden tiessä olevan induktiosilmukan mukaan.

Onko tämä faktaa vai mutua? Itse olen aina kuvitellut että linnunpöntöt toimii normaalin tutkan tavoin. Tuntuisin ainakin edullisemmalta ratkaisulta kuin alkaa kaivamaan asvaltin alle johtokeloja.. Tiedä häntä sitten.
 
Panzerfaust sanoi:
Jos suomessa olisi nopeusrajoitus 250 km/h niin silti suurin osa ihmisistä ajaisi 260km/h ihan vaan periaatteen vuoksi.

Tuo sitä itteensä!
Kuinka moni esimerikisi kovalla lumimyrskyllä sitä kattonopeutta?
Ja suurin osa hidastaa nopeutta rankkasateella.
Jenkeissä uusien tieosuuksien nopeudet päätetään äänestyksellä.
Suomessa se päätetään jonkun liikenneturvallisuus insinöörin kaavojen perusteella. Niillä samoilla kaavoilla ihmiset alkaa heräämään henkiin kun kaikki alkaa peruuttamaan.
Suomessa suurin osa liikennekuolemista aiheutuu törkeiden rattijuoppojen tai törkeiden liikenteenvaarantajien johdosta, eikä ne piittaa on rajoitus 60, 80 vai 100km/h.
Peruskuskit joutuu sitten kärsimään parin ääliön vuoksi
 
Nogood sanoi:
Suomessa suurin osa liikennekuolemista aiheutuu törkeiden rattijuoppojen tai törkeiden liikenteenvaarantajien johdosta, eikä ne piittaa on rajoitus 60, 80 vai 100km/h.
Peruskuskit joutuu sitten kärsimään parin ääliön vuoksi

Yleinen turvallisuustaso on kuitenkin korkeampi kun rajoitukset ovat maltilliset. Suuremmilla nopeuksilla ihminen ei ehdi reagoida ympärillä tapahtuviin asioihin niin nopeasti kuin pienemmillä nopeuksilla. Kusipäitä eivät rajoitukset pidättele, mutta yleisesti meno on paremmin hanskassa alemmilla rajoituksilla.

Ja jos et tiennyt, rajoitukset ja liikennesäännöt ovat kehitelty juurikin peruskuskeja varten. Osa ihmisistä ajaa paremmin kuin keskivertokuljettaja, osa huonommin. Paremmille kuljettajille ei kuitenkaan voida asettaa omia liikennesääntöjä. Eikös?
 
Sumu sanoi:
Suuremmilla nopeuksilla ihminen ei ehdi reagoida ympärillä tapahtuviin asioihin niin nopeasti kuin pienemmillä nopeuksilla.

Tämä täysin totta. Uskon silti vahvasti että vaikka maantienopeuksia nostettaisiin 20km/h, ja moottoritienopeuksia 40km/h, ei tapahtuisi kamalia.

Matka-ajat lyhenisivät huomattavasti ja sumat purkautuis, ohituspaineet vähenisi.

Tai sitten ei, mistä sitä tietää kuin kokeilemalla. :david:

Mutta olen perimmiltään sitä vastaan että insinöörit laskee nopeuksia kun tapahtuu mitä tahansa oravan yliajosta ydinonnettomuuteen, eikö päähän tulee mitään muita ideoita kuin se helpoin, ja toimimaton tapa...
 
Sumu sanoi:
Yleinen turvallisuustaso on kuitenkin korkeampi kun rajoitukset ovat maltilliset. Suuremmilla nopeuksilla ihminen ei ehdi reagoida ympärillä tapahtuviin asioihin niin nopeasti kuin pienemmillä nopeuksilla. Kusipäitä eivät rajoitukset pidättele, mutta yleisesti meno on paremmin hanskassa alemmilla rajoituksilla.

Ja jos et tiennyt, rajoitukset ja liikennesäännöt ovat kehitelty juurikin peruskuskeja varten. Osa ihmisistä ajaa paremmin kuin keskivertokuljettaja, osa huonommin. Paremmille kuljettajille ei kuitenkaan voida asettaa omia liikennesääntöjä. Eikös?

Juurin niinkuin kirjotinkin, samoilla kaavoilla joiden perusteella liikenneturvallisuus kasvaa(kuolemantapauksia sattuu harvemmin), ihmiset alkaa heräilemään henkiin kun jokainen peruuttaa.

Nopeuksia ei yksinkertaisesti voi laskea loputtomiin. Kun nopeus lasketaan nollaan, on autoilu merkityksetöntä, tiestöä ei tarvitse huoltaa, liikennekuolemat poistuu, kansantalous romahtaa jne jne....

Tietty prosentti tien käyttäjistä kuolee, mutta silti murto-osassa kuoleman tapauksista tapahtuu rajoituksia noudattaville kuskeille, tässä tarkoitan sitä että kaikki onnettomuuteen osalliset ajaa rajoitusten mukaan.
Rattijuopot, kaaharit, sairaat ja romuautoilla ajavat aiheuttavat valtaosan onnettomuuksista.
Eikä nopeusrajoitusten lasku tee 160km/h liikkuvaa autoa turvallisemmaksi.
 
Liian pitkälle menee nopeuden valvonta. Tai imo sen vois keskittää talviaikaan ja taajamiin pelkästään. Täälläkin päin noilla hyvillä teillä on ja kaikilla vuorostaan 80 km/h rajotus.

Ei kai ne ihmiset sitten osaa ajaa kelin mukaan ja sen takia valvotaan ja lasketaan rajotuksia edelleen.
 
turre101 sanoi:
Tämä täysin totta. Uskon silti vahvasti että vaikka maantienopeuksia nostettaisiin 20km/h, ja moottoritienopeuksia 40km/h, ei tapahtuisi kamalia.

Nykyisillä kaksikaistaisilla moottoriteillä 160km/h voipi olla aika kova juttu. Nykyinen autokanta on niin vaihteleva, että samalla moottoritieosuudella toinen voi ajaa oikeaa kaistaa 90km/h ja toinen vasenta 160km/h, nopeuseroa vaatimattomat 70km/h. Reaktioajat jäävät aika lyhyeksi jos joku tekee jotain yllättävää, puhumattakaan sitten vielä näistä, joiden on pakko ajaa 20km/h ylinopeutta oli rajoitus mikä tahansa.

Lisäksi mielestäni Suomen tiestö on yksinkertaisesti niin PASKASSA kunnossa, että kovin suurilla nopeuksilla täällä ei ole järkeä ajaa. Joka ikinen moottoritie on mutkainen ja asfaltti on huono, uria on liikaa. Ajele siinä sitten kahtasataa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja 80km/h ajanvan rekan perään kun sutasee paria markkaa niin se on jo Rotteni kamaa :rock:
(autolla kun autolla)
 
Vähän ottaa oman oikeustajun päälle kun kaverini ajaa jatkuvasti ylinopeutta ja hänet myös pysäytetään "lähes jokaisella" pidemmällä autoilureissulla sen takia. Kertaakaan hän ei kuitenkaan ole saanut ylinopeussakkoja. Arvatkaas mikä on kaverin ammatti :curs: (no poliisi tietenkin jos joku ei sitä vielä tajunnut :) )

Sumun vastausta odotellessa..
 
Zone-sarja -42%
Täällä Hallituksen esitys Eduskunnalle laiksi rikesakkomenettelystä annetun lain sekä eräiden muiden lakien muuttamisesta ajoneuvon haltijan vastuun toteuttamiseksi automaattisessa liikennevalvonnassa.
Ja täällä Esiselvitys Liikenteen automaattisesta kameravalvonnasta.
 
paksi sanoi:
Vähän ottaa oman oikeustajun päälle kun kaverini ajaa jatkuvasti ylinopeutta ja hänet myös pysäytetään "lähes jokaisella" pidemmällä autoilureissulla sen takia. Kertaakaan hän ei kuitenkaan ole saanut ylinopeussakkoja. Arvatkaas mikä on kaverin ammatti :curs: (no poliisi tietenkin jos joku ei sitä vielä tajunnut :) )

Sumun vastausta odotellessa..

Mitäs mun pitäis tähän vastata? Jos noin tapahtuu, niin väärinhän se on. Kansalaisten kuuluisi olla yhdenvertaisia lain edessä.
 
miten muuten näin käy jos ajaa esim myöhään jos ei ole paljon liikennettä ja ajaa vastaantulevien kaistalla vaikka sitä 200km/h niin ottaako se sen kuvan siitä ja sakot tulee perässä vai?
 
turre101 sanoi:
Tämä täysin totta. Uskon silti vahvasti että vaikka maantienopeuksia nostettaisiin 20km/h, ja moottoritienopeuksia 40km/h, ei tapahtuisi kamalia.

Ei kyllä olis mitään järkeä. Olishan se kiva ajaa kovempaa joillain teillä, mutta 160 on kyllä niin suuri nopeus, että kyllä romua tulis.

Nopeusrajoitukset on varmaan aika suoraan verrannollisia kolareiden määrään.

Kyse on siitä, että paljonko uhreja hyväksytään. Puhuminen nolla toleranssista vääristää keskustelua, koska se on mahdotonta. Nolla toleranssi keskustelun kautta ajaudutaan näihin järjettömiin ideoihin, kuten moottoriteille 70 km/h rajoitukset.

Nykyiset rajoitukset ovat varmaan keskimäärin aika sopivat.
 
Sumu sanoi:
Mitäs mun pitäis tähän vastata? Jos noin tapahtuu, niin väärinhän se on. Kansalaisten kuuluisi olla yhdenvertaisia lain edessä.

Ihan hyvä vastaus ;)

Valitettavasti tuollainen toiminta on jokapäiväistä poliisien keskuudessa: Kukaan kenttätyötä tekevä ei halua sakottaa toista konstaapelia koska tietää että itse voi olla huomenna samassa tilanteessa eikä ylimääräiset merkinnät näytä papereissa mukavalta. Kaippa sitä voisi pitää jonkinlaisena työsuhde-etuna.
 
Manuel sanoi:
Liian pitkälle menee nopeuden valvonta.
Siis mitä? Nopeusvalvontaa ei kyllä ole juuri nimeksikään. Joka on ymmärrettävää, vähät rahat pitää keskittää olennaisimpaan. Syrjäisimmillä teille voi aika huoletta ajaa ihan just sellaista nopeutta kuin haluaa, mikäli pelkää ainoastaan poliisia.

Ja kyllä nopeudet on aika lailla kohdallaan. Eniten ihmetyttää taajamaa lähestyttäessä 40 km/h nopeusrajoitus paljon ennen itse taajamaa. Juuri kukaan ei aja niin hiljaa.
 
Kimple sanoi:
Siis mitä? Nopeusvalvontaa ei kyllä ole juuri nimeksikään.
Tota ei kannata liikaa mainostaa edes netissä. Suomen poliisi on juurikin niin tyhmää, että kattovat netistä mitä ihmiset asiasta tuumivat. Tuloksena nopeudenvalvonnan kymmenkertaistaminen... ;)
 
Kimple sanoi:
Ja kyllä nopeudet on aika lailla kohdallaan. Eniten ihmetyttää taajamaa lähestyttäessä 40 km/h nopeusrajoitus paljon ennen itse taajamaa. Juuri kukaan ei aja niin hiljaa.

Missä on 40km/h nopeusrajoitus ennen taajamaa? Epäilen vahvasti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom