Ylin selkänikama pullistunut/siirtynyt

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lähinnä niskaa oleva selkänikama on huomattavasti koholla. Kipuja ei ole, ja vaiva on lähinnä kosmeettinen. Ilmaantunut 3 vuoden aikana, yhtä pitkään olen käynyt salilla sekä tehnyt istumatyötä. Mistä mahtaa tämä ilmiö johtua ja tuleeko huolestua?

Lähinnä niskaa oleva selkänikama on huomattavasti koholla. Kipuja ei ole, ja vaiva on lähinnä kosmeettinen. Ilmaantunut 3 vuoden aikana, yhtä pitkään olen käynyt salilla sekä tehnyt istumatyötä. Mistä mahtaa tämä ilmiö johtua ja tuleeko huolestua?

ns. "Emännän pahkura". Merkki asento-/ryhti virheestä. Taustalla pitällistä kuormitusta (päätetyöskentely...), joka aiheuttanut muutoksia. Voidaan korjata jonkin verran ryhtiä parantavalla jumpalla ja manuaalisilla käsittelyillä.

Hmmm.. Itsellänikin vähän kohollaan, ja omasta mielestäni joskus ollut pahemminkin kohollaan. Tai sitten vain kuvittelen. :) Mutta tosiaan, tuohan taitaa olla aika yleinen "vika"? Ainakin monilla tutuilla(ja tuntemattomilla) on kyseinen "pahkura", toisilla enemmän ja toisilla vähemmän ulkoneva. :) Että ei kai tuosta niin tarvi huolestua.

Kannattaa huomata, että C7 (eli alin niskanikama) nikaman okahaarake on kertaluokkaa suurempi ja paremmin tunnettavissa kuin muut normaalistikkin. (eli kun kaikki tätä ketjua lukevat kumminkin hiplaavat niskaansa, niin kyllä siellä yksi koholla oleva nikama kuuluukin tuntua)

Pää pois edestä roikkumasta. Pää selän jatkeeksi pystyyn, leukaa alas ja takaraivoa taakse. Lisäksi se istumaergonomia kondikseen ja ruutu oikealle tasalle.

Nimim. kokemusta on

Mikäs se oikea ruudun korkeus on?
Silmien korkeutta selvästi alempana, jolloin katsot ruutua alaviistoon. Tämä säilyttää niskassa neutraalin asennon, jolloin rasitus kaularankaan ja sieltä lähtevään hermotukseen vähenee.

Ite kanssa roikun tässä tietokoneen eessä kun kastemato, eli ihan kippuralla ja selkäkin reistaa ihan kohtuu usein. No onneks on Tramal 200mg depotteja :D

Tosin mulla on niin paljon tuossa taustalla kolareita ettei ihan jumpalla taida selvitä kun vasen jalkakin puuttuu polven alta ja proteesien kanssa säätäessä on selkä monesti kipujen kohteena koska toinen jalka on erilainen. Mutta kävelen lähes normaalisti mutta juoksu on aika sairaan näköstä :D

Back
Ylös Bottom