Ylimääräisen nesteen poisto kehosta?

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Joo-joo... Ylimääräisiä kiloja on ja nyt yritän kiinnittää huomiota syömiseeni. Veikkaisin kuitenkin, että minulla on aika paljon ylimääräistä nestettä kehossa ja mietin, kuinka saisin tuon mahdollisesti nesteestä johtuvan taikinamaisuuden pois. Minulla turpoaa esimerkiksi jalat aika helposti työpäivän jälkeen, vaikka välillä nousenkin jalottelemaan. Sukista jää siis ne sellaiset painaumat.

Tiedän, että nesteen juominen auttaa nesteen poistoon, samoin kuin vähäsuolainen ruokavalio, ananas ja muistaakseni selleri. Niin ja nesteenpoistolääkkeet, mutta niitä en halua käyttää. Onko muita ideoita pysyvään tilaan, jossa kroppa olisi mahdollisimman vähän turvoksissa nesteistä?

Ainakin kultapiiskutee ja kahvi muistaakseni poistaa nestettä. Luontaistuotekaupan täti sanoi, että tuota teetä pitäisi juoda aamulla, haaleana ja hitaasti. Kultapiisku kiihottaa munuaisten toimintaa, ja sitä kautta poistaa nestettä ja kuona-aineita kehosta. Täällä on jotain juttua tuosta kultapiiskusta.

Eikös myös vähähiilihydraattisella dieetillä kroppa varastoi vähemmän nestettä? Tähän voisivat kommentoida osaavammat, näin vaan olen ymmärtänyt. Ainakin hiilarimäärää tiputettaessa painosta putoaa helposti pari kiloa pois, kun nesteet lähtee, ts. glykogeenivarastot tyhjenee. Vai miten se meni?

Greippi on ihan ykkönen nesteen poistaja. Huono puoli on, että hampaat ei tykkää hyvää.. Itse puristelin raskausaikana parin greipin mehut lasiin aamulla ja ryystin siitä sitten pillillä. Kyllä sai ravata vessassa koko päivän. Mulla ainakin toi greippi on todellakin tehonnut. Ja kun juo pillillä niin hampaatkaan ei kärsi niin paljon hapoista.

Itse en juo kahvia lainkaan ja teetäkin aika harvoin. Tuota kultapiiskua voisi ehkä kokeilla... tai greippiä. Syön jonkun verran, jopa liikaa, noita hiilareita.

Onko olemassa käsikauppalääkkeitä nesteenpoistoon? Onko niistä hirvittävästi haittaa elimistölle?

Anonymity sanoi:
Onko olemassa käsikauppalääkkeitä nesteenpoistoon? Onko niistä hirvittävästi haittaa elimistölle?

On, luontaistuotekaupasta (ja apteekista) niitä ainakin saa. Nestemin on yksi, joskus tuota olen itse käyttänyt, mutta en kyllä muista oliko sillä sen kummempaa vaikutusta. Käy kysymässä luontaistuotekaupasta, siellä varmasti osataan neuvoa :)

Olikos se nyt niin että yks gramma hiilaria sitoo 2,5g vettä. Ei ylimääräiset hiilut, ja varsinkin nopeat sellaiset turvottaa. Niistä kannattaa siis lähteä karsimaan. Illalla syötynä hiilarit aiheuttaa ainakin itselle kamalan pöhnän... joskus ollu mässypäivän jälkeen pahemman näkönen ku pahassa krapulassa :nolo:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom