jaakkod
VIP
Varsinaisesti itse podcastiin liittymättä laitan tämän uutisen, joka voi vaikuttaa aika paljon Ylilyönnin kaltaisiin toimijoihin.
Veikkaus on valmis luopumaan monopoliasemastaan ja siirtymään lisenssimalliin – varatoimitusjohtaja: ”Sitten kaikki toimisivat samoilla pelisäännöillä”
Varatoimitusjohtajan Velipekka Nummikosken mukaan esimerkiksi Ruotsissa lisenssijärjestelmä toimii. Siellä suurin osa pelaamisesta tapahtuu järjestelmän piirissä olevien peliyhtiöiden kautta.yle.fi
Tässä erään peliyhtiön juristi käy asiaa tarkemmin läpi.
View: https://www.youtube.com/watch?v=87sOMbo3cNQ
Mikäli seuraavissa vaaleissa nousee valtaan porvarijohtoinen hallitus kuten näyttää, lienee lisenssijärjestelmään siirtyminen mahdollista tai jopa todennäköistä vaalikauden aikana.
Urheilun kannalta tämä olisi todella hyvä asia, koska nimenomaan peliyhtiöt ovat todella iso sponsoritulojen lähde. Erityisesti kamppailu-urheilu on luonteeltaan sellaista, että se soveltuu hyvin vedonlyöntikohteeksi ja mahdollisuudet saada lisää rahaa toimintaan ovat todella hyvät. Baltian maissa kamppailutapahtumilla on käytännössä aina joku peliyhtiö pääsponsorina.
Lisenssijärjestelmä varmasti toisi lisää fyrkkaa urheilulle. Kilpailu peliyhtiöiden markkinointirahoista urheilukentän / somestarbojen puolella tulee olemaan kiivasta. Isot lajit ja isoimmat somevaikuttujat varmasti nappaisi isoimman osan. Pikkulajit niinku kamppailu-urheilu saa siinäkin ympäristössä tehdä töitä sen eteen että uudet toimijat haluaisivat syytää rahojaan meidän suuntaan. Enkä tarkoita tätä mitenkään negatiivisesti vaan ihan markkinataloudellisesti ajatellen. Mitä useampi silmäpari näkee sponsorin mainoksen sen parempi maksajan kannalta.
Ei varmasti ole mikään salaisuus että itse en ole valtion rahapelimonopolin kannattaja mutta olen myös realisti ja ekana tulee mieleen että isot kalat syö aina pienet kalat.