Mitäs vatsaliikkeitä oot tehny, jotka ovat auttaneet?
Itellä rajottuu voimapyörään, jalkojen nostoon ja rutistukseen lisäpainolla... keskiroppa vatsan osalta on varmaan meikäläisellä liian heikko
Kaiken idea on "löytää" ja opetella käyttämään sitä poikittaista vatsalihasta. Sittenhän sitä voi jännitellä ihan missä huvittaa ja kannattaakin aluksi tietoisesti kontrolloida monissa eri liikkeissä. Ja sen lihaksen käyttöähän on netin välityksellä helppo neuvoa..
Mutta yritän silti. Itse ajattelen, että vedän alavatsaa sisään ja ylös. Fyssari kertoi, että ohjeistaa miehiä vetämään kassit kurkkuun ja naisille imasemaan luukut kiinni. Lantionpohjanlihasten kautta ite sen löysin.
Aluksi ihan vaan pötköttelee selällään ja jännittelee. Helpoten itse tunnen kyseisen jännityksen kun tunnustelen suoliluun kärjestä alaviistoon keskelle päin, eli hävyttömän alas :D
Sitten saa haastetta kun laittaa jalat koukkuun, nostaa kantapäitä, kallistelee jalkoja lonkasta asti sivulle jne. Sitten muutama liike, joita tykkään tehdä, mutta on liian haastavat nyt selittää. Niitä voi keksiä itse lisää, kunhan jännittää sitä poikittaista.
Lisäksi teen ihan istumaannousuja tai mitä lie rutistuksia, hitaita jalkojen nostoja jalat suorana, kiertäviä, kylkikallistuksia lisäpainolla, sivu ja normilankkua (muista poikittainen, ikään kuin pyöristäisit selkää, lantiota taakse, mut silti selkä suorana..helppoo), pyllyn nostoja jne. mitä ikinä keksii.
Semmosta. Ei en ole asiantuntija tms. Tuolleen on miule opetettu ja oon tehny ja on apua ollu.