Ylikunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Haziz
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
huomaa siitä että tulosten nousu pysähtyy, joillain voi nousta kuumetta, ja vissiin melkein paras tapa huomata ylikunto on mitata säännöllisesti aamusyke.. ylikunnossa se nousee selvästi.

unettomuus on mulle se merkki. samoin juuri tuo metalman:in mainitsema pulssin nousu. Lisäksi hengästyy nukkuessaankin (johtunee myös pulssin noususta) ja on sellanen 'vetämätön' olo jatkuvasti..

ps. search --> "ylikunto" = massiivinen määrä asiaa ko. aiheesta.
:)

Minkälaisesta treenimäärästä ylikunto voi tulla? Voiko esim. jo 3krt viikossa treenaamisesta, jos vetää överitreenejä vai vasta 5-6 krt viikossa treenaamisesta.

(tietysti yksilöllistä, mutta millaisia kokemuksia niillä, jotka on ollut sellaisessa ylikunnossa, että on joutunut pitämään pitemmän treenitauon?g)

Mulla tuo ylikuntoa tulee aikas helposti..elikkä 4 viikkoa KOVAA treeniä on aika maksimi, ellei tosiaan halua pitää sit pidempää taukoa ja pudottaa samalla tuloksiaan ylikunnon vuoksi.. ;) eli itse otan 4kovaa ja sit 1-2viikkoa kevyemmin. Ja treenaan 8-jakoisella ohjelmalla, elikkä 3-4 kertaa viikossa.

Nuorempana tuli treenattua parikin vuotta ilman senkummempaa kevyempää jaksoa.. siitä seuras tulostason täysi pysähtyminen, raudat ei kasvanu moneen kuukauteen vaan paremminkin pieneni. nykyään sen jo aistii että millon se on tulossa, eli sillon kun treenit on kulkenu helvetin hyvin 3-4 viikkoa alan hölläämään ja pidän viikon kevyttä.. näin ylikunto ei kerkee tulla. ja kevyen viikon jälkeen saa taas laittaa mukavasti lisää rautaa tankoon ja motivaatio on ihan eri luokkaa :)

Back
Ylös Bottom