Ylikunto ja leusiini?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rakula
  • Aloitettu Aloitettu
Noniin mukavasti oon paahtanut itteni nyt siihen kuntoon et tuli sitten ylikuntoo...
Onko olemassa mitään lisäravinteita jotka kenties auttaisivat "paranemaan" ylikunnosta nopeammin?
Kun esimerkiksi leader mainostaa L-Leucine ehkäisee ylikuntoa. Onko tässä mitään perää?

Ja jos nyt kuitenkin päätän hankkia leusiinia niin miten ja milloin olisi paras aika sitä ottaa.
Itsellä kuuluu joka aamu puolentunnin aerobinen lenkki ohjelmaan (tosin ei tällä hetkellä) niin olen kuullut että leusiini kannattaisi nauttia ennen aamu aeroobista, toisaalta taas olen kuullut että 45min ennen treeniä tai sitten taas treenin jälkeen? Mistä ja milloin olisi eniten hyötyä? Ja olisiko tuo 3 annosta jo vähän liikaa per päivä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja millähän perusteella sitä sitten ollaan ylikunnossa... Useimmat näistä pelleistä ketkä kuvittelevat olevansa ylikunnossa kärsivät aivan jostai muusta.

Ja millähän perusteella sitä sitten ollaan ylikunnossa... Useimmat näistä pelleistä ketkä kuvittelevat olevansa ylikunnossa kärsivät aivan jostai muusta.

No siis kyl tää 99% ylikuntoo on... Treeni määrä on viikon kovuudesta riippuen 7-13krt/viikko plus aamu aerobinen (30min hölkkää) arkisin. Kerran viikossa lepopäivä. Ja laji tosin ei oo kehonrakennus tai muu vastaava suoranainen bodaus. Sit tos oli kaks raskasta viikkoa putkeen (liittyen kuntohuippuun) ja vissii syötyä ei tullut tarpeeksi(?). Olo ollu sen jälkeen pitkään jo sellanen hyvin flegmaattinen, nukkumisen kanssa ongelmia, treeneissä olo aivan voimaton ja mikään ei suju, hikeä ei saa pintaan vaikka kuinka hulluna treenaisi jne... Et jos jotain vinkkejä tämän hoitoon ois niin hienoa! Toki paljon parempihan tämä omalta kannalta olisi jos tämä EI olisi ylikuntoa!

No kyllä se tietysti mahdollista, että jonlainen ylirasitustila on päällä, mutta siinä tapauksessa ei kyllä mitää erityisiä lääkkeitä siihen ole. Toi ''ehkäisee ylikuntoa'' on nyt vähän kyseenalainen, koska tavallinen lepo ja oikea ravinto ehkäisevät myös ylikuntoa.

En nyt tiä ihan varmaksi, mutta sun tilanteessa ainakin ite ottaisin proteiinia, glutamiinia, leusiinia ja ehkä kreatiinia, nämähän nopeuttaa palautumista! Tietysti lepoa kans, mutta luulisin että kevyet kävely lenkit jotenkin nopeuttais palautumista myös.

Noi auttaa palautumista treenin jälkeen, mutta ylikuntoon ajauduttua ei pahemmin hyötyy noist mömmöist oo... Vaatii vaa lepoo

Ylikunto (onpa se sitten fyysistä tai henkisellä rehkimisellä hankittu) ei parane jauheilla. Nuku vähintään tarvitsemasi minimimäärä ja vedä hermostoa rasittavat jutut minimiin (raskas liikunta, työhommien teko deadlinin tikittäessä vieressä, muuta tekemistä säestävät elektroiset laitteet jne jne). TV ja tietsikka kiinni ja sen sijaan viettämään palauttavaa vapaa-aikaa. Ja nämä ohjeet pätee yhtä hyvin oli sitten ylikunnosta, väsymyksestä tai burnoutista. ;)

Ei millään pahalla mut jos pistää tuollaista kommentia niin en sitten tiedä voiko noita sun muitakaan neuvoja ottaa tosissaan?

sorry :offtopic: alko vaan vituttaa :lol2:

Mä nyt oon saanu vaa tarpeeks, kun nykyisin jokainen tuntuu olevan ''ylikunnossa'', joten suhtaudun aina vähän skeptisesti näihin väitteisiin. Varsinkin kun ilman perusteluita alottaa: ''Noniin mukavasti oon paahtanut itteni nyt siihen kuntoon et tuli sitten ylikuntoo...'', niin nousi heti kysymys mieleen että mahtaakohan poika tietää mistä puhuu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom