Yliarvostetuin artisti

Hyvä Daavid, Pirkko ja Klaus, huolimatta hauskasta verbaalisesta ulosannistanne, ette silti vastanneet perimmäiseen kysymykseen, että mikä helvetti on "tekotaiteellinen?" Kirjoitit kyllä hyvät perustelut miksi CMX on paska, mutta siihenhän en ottanut kantaa?

:thumbs:

Sen sijaan että heittäisin lisää löylyä offtopicin kiukaalle, voisin vastata ensimmäisen postin joka liittyy itse aiheeseen:

Anssi Kela on aika tuubaa. Mielikuvituksettomasti sävellettyjä biisejä, Anan ääni on jotain ihme naukumista ja sanoituksetkin ovat olleet poikkeuksetta helvetin typeriä. En tiedä onko tuo nyt niinkään yliarvostettu artisti, voiko tuota nyt ylipäätään kukaan arvostaa, pohjasin sille lähinnä miten paljon tuota radiossa soitetaan.

edit. Vittu mulla on muuten huono ironiantaju.
vammaedit. korjattu typoja ja tekstiä..

Kaikki artistit jotka vaan toistaa toisien heille tekemää materiaalia on perseestä!!! Ne jotka tekevät itse omaa juttuaan ja elävät sillä ansaitsevat meidän arvostuksen. Siksi arvostan esim. Michael Jacksonia, mutta en Britney Spearssia. Täyttä paskaahan ne kumpanenkin musiikin nimissä suoltaa, ja vaikka kumpainenkin ilmeisesti tienaa/tienasi erittäin hyvin musiikillaan, en kuitenkaan voi arvostaa Britneytä, koska hän on vaan sätkynukke joka laulaa sen mitä eteen pistetään.

Aleley sanoi:
Tuo mukataide on vähän ihmeellinen käsite, voisiko joku valaista mitä se käytännössä tarkoittaa? Taiteen ensisijainen tarkoitus on välittää/herättää tunteita, tai tälläisen kuvan minä olen saanut. Miten sitä voi tehdä vain mukamas?

Reenari, erinomainen posti.

Lisäisin siihen vielä sen, kuinka CMX:n fanit käyttäytyvät, ihmiset, jotka luulevat olevansa aina parempia kuin muut, vaikka tosiasiassa kaikki tuijottavat vain epäuskoisena heille.
Emmä osaa tätä sen paremmin sanoa, mutta joka ikinen CMX fani jonka mä tunnen, on jotakuinkin aika PÄLLI. Siinä sulle tekotaiteellisuutta.

Itse tekotaiteellisuudella sitten taas tarkoitan taidetta, jota ihmiset ilman taiteellisuutta tekevät ollakseen taiteilijoita, vaikkeivat sitä oikeasti ole. Yleensä he vain sokaisevat itsensä omilla liirumlaruneillaan tai paskakasoillaan, ja onnistuvat samalla huijaamaan joitakuita harvoja samantapaisia heikkomielisiä tyhjäpäitä ihailemaan touhujansa.
Se on tekotaiteellisuutta.

Rontto sanoi:
Robbie tuntuu toimivan livenä hyvin, tullu dvd:ltä katottua. Esiintymis taidon perusteella ymmärtää jätkän suosion hyvin.

Niin toimii. Ja huomaa samalla kuinka on vkopioinut hyvin monet kikat Freddie Mercuryltä. Jos yhtään tietää ko. henkilön maneereita ja lavataidetta, niin yhteneväisyydet ovat selvästi nähtävissä.
(ja yleisestihän tiedetty on, että Robbie jumaloi Queeniä, oli jopa pitkään ehdokkaana solistiksi Queenin tämän vuoden comeback kiertueelle...)

Tässäpä 'rock'-yhtyeitä, jota soitetaan Radio Cityllä 24/7:
-Red Hot Chili Peppers (aivan käsittämätöntä ulinaa)
-Poets of the fall (laulaja on kamala)
-Pain (tätä orkesteria en ymmärrä)
-3 Doors Down(tekemällä tehtyä paskaa)
Nämä artistit vievät varmaan 90% Cityn soittoajasta, vaikka kanavan pitäisi soittaa rokkia. Anteeksi vaan, mutta oli pakko avautua. :)

Reeenari sanoi:
Anssi Kela biisintekijänä ja perusnegatiivisen suomalaisen synkänpuhuvan paskajollotuksen edustajana:
"Kuka oon, mihin meen, olen jäänyt satimeen"
"...sisään astelee Niklas Heikkinen, kaveri lapsuuden leikkien"

En minä ainakaan jaksa kuunnella loputtomiin, kun kaveri käy läpi kaikkien Nummelassa asuvien juoppojen ja huono-osaisten asiat seuraavalla reseptillä: laittaa muutaman nimen, kertoo miten päin vittua niillä menee ja miten toivo on mennyt. Sitten kokoaa näitä keskimäärin kolmesta onnettomasta kertovia juttuja noin 12 kappaleen levyksi. Sitähän se on ollut mikanfaijanbemarista asti. Samaa paskaa. Kuunnelkaa vaikka, jos pystytte. Minä en pysty. :david:
Harvoin olen repeillyt koneen ääressä mutta nyt oli pakko!:worship:

Jos vertaan näitä ääripään tekstejä akselilla Kela-Yrjänä, niin huomattavasti mielummin kuuntelen Yrjänän mielikuvitukselle tilaa jättäviä sanoituksia (toisin sanoen en ymmärrä monista hevon vittua).
Anssin biisit on haasteettoman tylsiä, huumorintajuttomia yksiulotteisia paskoja. Vai olisko ne sittenkin jotain huuhaainnas-tyylistä taidetta?

-Marchi- sanoi:
Reenari, erinomainen posti.

Lisäisin siihen vielä sen, kuinka CMX:n fanit käyttäytyvät, ihmiset, jotka luulevat olevansa aina parempia kuin muut, vaikka tosiasiassa kaikki tuijottavat vain epäuskoisena heille.
Emmä osaa tätä sen paremmin sanoa, mutta joka ikinen CMX fani jonka mä tunnen, on jotakuinkin aika PÄLLI. Siinä sulle tekotaiteellisuutta.

Itse tekotaiteellisuudella sitten taas tarkoitan taidetta, jota ihmiset ilman taiteellisuutta tekevät ollakseen taiteilijoita, vaikkeivat sitä oikeasti ole. Yleensä he vain sokaisevat itsensä omilla liirumlaruneillaan tai paskakasoillaan, ja onnistuvat samalla huijaamaan joitakuita harvoja samantapaisia heikkomielisiä tyhjäpäitä ihailemaan touhujansa.
Se on tekotaiteellisuutta.

Jos tuo oli tosissaan kirjoitettu, niin ei jeesus. Mutta mikäli tuo oli jatkoa Pirkolle ja kumppaneille täytyy todeta että olipa paskaa ironian tynkää. Jos ei osaa perustella mitään mielipiteitään niin aika turhaa pestä käsiä heittäytymällä huumorimieheksi.

Tämä on niin pitkä ketju, etten jaksanut lukea kuin vähän alusta. Joten voi olla, että joku jo tämän on maininnutkin ja oikeastaan olisi ihme, jos ei olisi. Oma ehdokkaani maailman yliarvostetuimmaksi artistiksi on Madonna, joka on olevinaan popin suurin naistähti kautta aikojen. Ja kyllähän hän varmasti ulkomusiikillisesti onkin sitä, mutta se tärkein puuttuu. Madonna on keskinkertainen ja mitäänsanomaton laulaja. Jos kuulee radiossa naisäänen laulavan jotain mitäänsanomatonta biisiä, eikä hän kuulosta keneltäkään muulta tunnetulta artistilta, niin kyseessä voi hyvinkin olla Madonna. Ja teknisestikään Madonna ei mikään kummoinen laulaja ole, voisi olla aika kamalan kuuloista kiekumista yhtään huonommin tuotettuna.

Ja entäs ne biisit sitten? Tuleeko mieleen yhtään hyvää Madonnan biisiä? Niinpä. Tuollaista mitään sanomatonta ajan kuumimpia trendejä apinoivaa musiikkia, jota kukaan ei muutaman vuoden päästä muista. Eipä tule äkkiä mieleen toista artistia, jolla olisi yhtä huono hittibiisejä/maine -ratio. :(

MC Aropupu sanoi:
Ja entäs ne biisit sitten? Tuleeko mieleen yhtään hyvää Madonnan biisiä?

Ray of light on hyvä. Se on kyllä totta että varsinkin nuorempana Madonnan ääni oli surkeaa nenään laulettua nasaalivinkumista. Nyt vanhempana se on tainnut kuitenkin ottaa laulutunteja kun on tuota ylimääräistä rahaa taskut täynnä. Pelittää livenä ihan hyvin, kesälläkin Live8-keikka oli aivan huippu.

Suomesta ehdottomasti Antti Tuisku ja muut arpajaisvoittajat, myös Pikku G. Ulkomailta Britney Spears.

Myös kovista oloista räppäävät suomalaiset rap-artistit ovat huvittavia. Suomessa onkin aikamoisia ghettoja ja taistellaan elämästä kadulla :)

täytyy kyllä yhtyä REEENARIn mielipiteeseen Anssi Kelasta...maija vilkkumaa ja zen café saavat minut vaihtamaan samantien radiokanavaa, mutta Coldplay on kaikista yliarvostetuin-täysin tyhjästä saatu maine..

Ja The Doors---hirveää hapoissa tehtyä sekamelskaa--ok, pari kuunneltavaa biisiä mutta mihin perustuu tämän bändin legendaarinen maine?menee vähän yli..

mermeliini sanoi:
Ja The Doors---hirveää hapoissa tehtyä sekamelskaa--ok, pari kuunneltavaa biisiä mutta mihin perustuu tämän bändin legendaarinen maine?menee vähän yli..

Doorsissa on semmoinen omalaatuinen tunnelma. Vaikka en itse syökään sieniä niin The Doors kuulostaa välillä hyvältä.

Gimmel. Oih, kyllä, haluamme niin kovasti tehdä musiikkia. Sitten hetken päästä erotaan, jotta saadaan viimeinen levy kaupaksi :urjo:

Shakira. Yliarvostettu, hirnuu kuin hevonen. Ja muutenkin tällaiset "superhyvät" tytsyt, jotka myyvät levynsä pääasiassa perseenketkutuksella.

Nyt täytyy mainita kun kulin taas pitkästä aika jossain Arja Korisevaa, että se on muuten vasta eri paska. Ärsyttävän tekopirteä. Meillä valitettavasti kuuntelee toinen puolisko kaikenlaista mitä vaan voi keksiä nin itekkin joutuu välillä tulilinjalle.
Samaan kastiin muuten kuuluu Marita Taavitsainen.

idols hömpötyksistä nousseet "artistit" ja michael jackson :urjo:

Back
Ylös Bottom