tapsaattori sanoi:pääpointti on sekaravinto ja pidän atkinsin dieettiä älyttömänä sen täysin hiilarittomassa muodossa. vehnäleivän, karkkien poistaminen ruokavaliosta on ok, mutta tuohan nyt on tiedetty ennenkuin atkins syntyi. muistetaan nyt vielä että kyllä ne rasvatkin lihottaa edelleen vaikka kovasti tämä forum tuntuu niistä tykkäävän. :arvi:
Yhdyn siihen mitä sanoit aikasemmin. Hyvät rasvat ovat kuitenkin tärkeä osa ruokavaliota, sen tietävät monet aiheeseen paneutuneet vaikka eivät urheilisikaan. Tästähän syystä kalaa suositellaan, joka sisältää paljon hyviä rasvoja. Pakkislaiset kannustavat useita lisäämään hyviä rasvoja ruokavalioonsa siksi, että monet ovat onehtaneet ne täysin. Vastaan ei ole tullut yhtäkään viestiä jossa joku olisi kannustanut lisäämään tyydyttyneitä rasvoja ruokavalioonsa.
En usko että kukaan kannustaa seuraamaan Atkins ruokavaliota kauemman aikaa juuri hiilareiden puuttumisen takia. Kyseinen dieetti on tarkoitettu painon alentamiseen? Näin olen ainakin ymmärtänyt. Itse olen juuri siirtynyt miinuskaloridieetille ja vaikka en olekkaan "ketoosissa", pidän hiilarit tasan 100g/päivä. Normaalisti ovat hiilarit yli 200g/päivä.