Yleisurheilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
http://www.mtv3.fi/urheilu/mmyleisurheilu/uutiset.shtml/arkistot/mmyleisurheilu/2009/03/842600

"Pikajuoksun sallitut varaslähdöt jäävät historiaan ensi vuoden alusta, jos Kansainvälisen yleisurheiluliiton IAAF:n johto saa tahtonsa läpi. IAAF:n hallitus asettui sunnuntaina kannalle, jonka mukaan jo ensimmäisen varaslähdön ottanut juoksija suljetaan kilpailusta. Jos uusi sääntöehdotus menee läpi, se on voimassa ensi vuoden tammikuun alusta lähtien. Näin ensimmäisellä lähtöyrityksellä varastanutta juoksijaa odottaisi kilpailutilanteessa hylkäys, ilman ennakkovaroitusta."

Miltäs kuullostaa teidän korvaan? Aika armotonta, jos jo ensimmäisestä vilpista lentää ulos :eek: Tällä on varmasti vaikutusta lähtötilanteessa juoksijoiden reaktionopeuksiin, sillä pienikin riskin ottaminen lähdössä saattaa kostautua ikävällä tavalla. Jos sääntöehdotus toteutuu, nähdäänköhän lähtötilanteissa enemmän lähdön ottamista varman päälle ja reaktioaikojen hidastumista?

Aika perseestä jos tuo sääntö toteutuu, nykyinen on IMO hyvä sääntö

Itselle sopii kyllä (ei vaikutusta reakointiin). :dance:

löytyykö yhtään satasen yms. pikamatkan juoksijaa?
Omia tuloksia: 100m 11.90
400m 55.28
Pituus 6.05 epävirallisia tuloksia. Virallisesti mitattuja kylläkin.

Loppusyksystä viime vuonna sain pikkusen yleisurheilukärpäsen pureman. Heittolajeista se lähti liikkeelle, mutta huomasin, että osaa se bodari pikkusen juostakin (siis puulaakitasolla). Elämäni kolmas 400m meni aikaan 1.01 ja satasia juoksin jotain parisenkymmentä ja tais paras olla 12,50. Nyt kun YU-kausi taas alkaa, niin tavoitteeks vois asettaa 12,30 alituksen satasella ja 58s nelisataselle. Nyt kun sai jopa vähän vinkkiä alan osaajalta, niin on taas motivaatio lähtee kirmaamaan.

itse olen nyt vaihto-oppilaana jenkeissa ja alotin yleisurheilun taalla eli trackin nyt kevaalla. En ole YU:ta koskaan enne harrastanut, vain koripalloa. Yllatys on ollut suuri kun korkeutta menee noin 195cm jonka olen hypannyt pariinkin kertaan oikeen reilusti. Ei paa kesta hypata yli 2 metrin korkeutta. No ehkapa nyt ensi lauantaina ohio staten finaalissa :hyper: Ikaa nyt 18v ja harkinnassa on etta jos jatkais korkeushyppya sitten kun tulen suomeen. Pituutta meni vajaat 6m ja 400m tais olla 56s. 110m aidat 17s ja 300m aidat 44s.
Hulkkihan oli vaihtarina kans niin ois kiva tietaa miten parjasit jenkeissa tossa yleisurheilussa. Menitko stateen asti?

itse olen nyt vaihto-oppilaana jenkeissa ja alotin yleisurheilun taalla eli trackin nyt kevaalla. En ole YU:ta koskaan enne harrastanut, vain koripalloa. Yllatys on ollut suuri kun korkeutta menee noin 195cm jonka olen hypannyt pariinkin kertaan oikeen reilusti. Ei paa kesta hypata yli 2 metrin korkeutta. No ehkapa nyt ensi lauantaina ohio staten finaalissa :hyper: Ikaa nyt 18v ja harkinnassa on etta jos jatkais korkeushyppya sitten kun tulen suomeen. Pituutta meni vajaat 6m ja 400m tais olla 56s. 110m aidat 17s ja 300m aidat 44s.
Hulkkihan oli vaihtarina kans niin ois kiva tietaa miten parjasit jenkeissa tossa yleisurheilussa. Menitko stateen asti?

Ohoh, kova korkeustulos. Oletko kokeillut paljonko 100m ja 60m kulkee? Toi 110m aitatuloskin on ihan ok.

Ehdottomasti kannattaa jatkaa ton korkeuden parissa :thumbs:

Ohoh, kova korkeustulos. Oletko kokeillut paljonko 100m ja 60m kulkee? Toi 110m aitatuloskin on ihan ok.

Ehdottomasti kannattaa jatkaa ton korkeuden parissa :thumbs:

Kiitosta. No satanen meni jotai 13 flat joten aika hidas olen. Pituus just sen takia on vaa vajaat 6m ku siina on tarkeeta olla nopee. Korkeudes ainoastaa vaikuttaa ponnistusvoima ja kuina pitka olet. Ite oon sen 195cm ja pomppu ihan kohallaan. Kokeilin siis vaan kerran ton 400m, 200m ja 100m kun oli kauden alussa ns time trialssit. Eli pienella treenilla toi 400m aika varmaan tippus helposti alle 55s. 400m oli siis 56s 200m 25s ja 100m 13s.
Valkut paatti sit pistaa mut aitoitihi, pituus hyppyy ja korkeushyppyy nii ei tullut reenattuu noita pikamatkoja. No mut pitaaki lahtee tasta treeneihin :puntti:

Ilman muuta korkeushyppyyn. Semmoisella 220cm olet jo Suomen huipulla :)

Tosin toi 400m aika 56s on kova suhteessa satesen 13s aikaan. Itse juoksin 400m 56s 10.79s satasella :D. Tosin molemmat 100&400m on sen jälkeen parantunut (ja paranee vielä huimast):dance:.

Toisilla nuo suhteet on aika hullut. Kaverini on juossut nelosen 52,9h ja satasen 12,24. Tosin oli seiväshyppääjä, joten ei harjoitellut kumpaakaan juoksumatkaa oikeastaan ollenkaan. Siinä mielessä olisi luullut satasen olevan suhteessa parempi.

Tosin toi 400m aika 56s on kova suhteessa satesen 13s aikaan. Itse juoksin 400m 56s 10.79s satasella :D. Tosin molemmat 100&400m on sen jälkeen parantunut (ja paranee vielä huimast):dance:.

Ja on tääkin aika omituinen suhde: 200m 25s ja 100m 13s, periaatteessa toisella satkulla vauhti ei putoa yhtään, melkeinpä paranee :D

Millaiset tavoitteet sulla on jarska muuten 100m suhteen kesäksi? 10,5 alkava tulos? Ootko sitä mieltä että 27/28v:nä saatika vanhempana pystyy vielä kehittymään pikamatkoilla (samanikäisiä ollaan)? Millanen sun paino tulee olemaan kisakaudella suurin piirtein?

Itse ajattelin omaksi huviksi vielä reenata noita pikamatkoja puntin ohella, jospa vaan saisi nuo penikat kestämään :(

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Toisilla nuo suhteet on aika hullut. Kaverini on juossut nelosen 52,9h ja satasen 12,24. Tosin oli seiväshyppääjä, joten ei harjoitellut kumpaakaan juoksumatkaa oikeastaan ollenkaan. Siinä mielessä olisi luullut satasen olevan suhteessa parempi.

Luulisi että seiväshyppääjällä satku kulkee paremmin? Tarvitaan kummiskin samalla tavalla nopeutta kuin pituudessa? Vai onko kyseessä juniori urheilija?

Millaiset tavoitteet sulla on jarska muuten 100m suhteen kesäksi? 10,5 alkava tulos? Ootko sitä mieltä että 27/28v:nä saatika vanhempana pystyy vielä kehittymään pikamatkoilla (samanikäisiä ollaan)? Millanen sun paino tulee olemaan kisakaudella suurin piirtein?

Eihän toi ikä ole mikään este. Varmasti pystyy kehittymään vaikka yli 50v vanhan riippuen lähtötasosta. Itse ajattelen että, jos on koko ikä panostettu pikajuoksuun, niin pystyy kehittymään ainakin 35 vuotiaaksi.

1. Itsellä on nyt ensimmäinen treenivuosi takana, kun olen löytänyt oikeanlaisen harjoitussysteemin (harjoittelu on nyt ollut riittävän kevyttä, jotta olen myös palautunut kunnolla treenien välillä)

2. Ensimmäinen vuosi, kun olen käynyt fysiossa. Kroppa oli niin huonossa kunnossa, että optimaalinen juokseminen on aikasemmin ollut mahdotonta. Esim. toinen lonkka ei menny taakse ollenkaan (se meni vain eteen ja keskiasentoon:)) Tämä vaikuttaa luonnollisesti juoksutekniikkaan.

3. Ensimmäinen vuosi kun ollut harjoitushalli (alle 75m suora ei ole sellainen)

4. Olen pysynyt suurin piirtein ehjänä (tosin hallikausi meni hieman pilalle loukkaantumisten takia)

5. On ollut myös valmentaja käytössä,

6. yms...

Tavoitteita ei ole muutakuin pysyä ehjänä. :) Aika riippuu niin paljon olosuhteista, jotka Suomessa on yleensä huonoja (tuuli, lämpötila, rata...). Toivottavasti pystyis juoksee alle 10.50s, mut se nähdään sit.

Aamupaino nyt n.92kg, josta vois vetää vielä 0,5-2kg pois.

Juuh voi olla et kusin ton 100m jotenkin. EN ollut ikina harjotellut telineista lahtoa kun sen juoksin niin saatto sekin vaikuttaa. Juoksin siis vaan kerran ja uskon et jos juoksisin uusiks nii varmaa saisin sen alle 13s. Who knows. Mutta siis jannut jotka mut voitti satasella jolla reilulla puolella sekunnilla niin ne voitin kylla 200m ja 400m. Mut on se kyl hulluu ku meidan kouluski taal on jannu joka juoksee satasen reilu 11s mut vetassyt 400m muutaman kerran 49s pintaan :D Ja se on viel tosi lyhyt jannu mut osaa kyl venyttaa askeleensa ihan torkeen pitkiks vaik onki lyhyet jalat sil. Mulla varmaan auttaa toho 400m se et oon ku heinasirkka. Mul on torkeen pitkat jalat ja hiihdin kilpaa 5 vuotta nuorena niin varmaan jaanyt vaha kestavyytta siit.

Haha loysin just kuvan missa hyppaan korkeut. Lisasin sen galtsuu. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Filppuu&image_id=105247793 tossa rima tais olla 6'3 joka on vissiin about 192cm :) Huomaa kylla etta tekniikassa olis hiottavaa kun perse putoo tollee. Tosin en tiia miten peppu ollut ylhaal hypyn aikana ku tossa vaiheessa sen voi jo tiputtaa kun pitaa vaan jalat enaa nostaa yli :)

http://www.reuters.com/article/sportsNews/idUSTRE5561RC20090607

EUGENE, Oregon (Reuters) - Former world champion Dwight Phillips became the joint fifth-best long jump performer of all time when he leaped 8.74 meters at the Prefontaine Classic grand prix athletics meeting on Sunday.

Phillips, the 2005 world title winner, outdistanced Panamanian Olympic champion Irving Saladino by matching the longest jump in the world since 1994. Fellow American Mike Powell set the world record of 8.95 meters in 1991.

Saladino was second at 8.63 meters.

Huhhuh, kivan tasoinen pituushyppykesä tiedossa. Saa nähdä kuinka poskettomia loikkia vielä tullaan näkemään!

http://www.reuters.com/article/sportsNews/idUSTRE5561RC20090607

EUGENE, Oregon (Reuters) - Former world champion Dwight Phillips became the joint fifth-best long jump performer of all time when he leaped 8.74 meters at the Prefontaine Classic grand prix athletics meeting on Sunday.

Phillips, the 2005 world title winner, outdistanced Panamanian Olympic champion Irving Saladino by matching the longest jump in the world since 1994. Fellow American Mike Powell set the world record of 8.95 meters in 1991.

Saladino was second at 8.63 meters.

Huhhuh, kivan tasoinen pituushyppykesä tiedossa. Saa nähdä kuinka poskettomia loikkia vielä tullaan näkemään!

Ei unohdeta Saksan Sebastian Bayeria joka pomppas sisällä kaikkien aikojen toiseksi parhaimman tuloksen 872 talvella. Voi tulla kovatasoiset MM-skabat Münchenissä.

Yayy ohio staten finaali takana ja viides tila :) Olis ollut kylla chanssit kolmen joukkoon mut tuli vaha sohellettua. Ei voi mitn. Joku yliopisto valmentaja tuli juttelee mulle kisan jalkee ja sano et olisivat kiinnostuneita musta ja voisivat tarjota stipendin. Mulla on kuulemma paljon potentiaalia ja ne pystyisivat valmentaa musta 7''0-7''3 hyppaajan mika vastaa 210-220cm :) Saa nyt nahda. Meen maanantaina vierailulle sinne yliopistoo ja ne tekee jotai testeja plus nayttavat campusta mulle :) Pitaa kuitenkin lukion viimenen vuosi suorittaa loppuun, joten jos meen tonne collegeen niin se olis vasta enskesana. Ja ens torstaina takas kotisuomee kun vaihto-oppilas vuosi loppuu :)

Tassa viela kuva state finaalista. http://irc-galleria.net/view.php?nick=Filppuu Toi oli mun viimenen hyppy, jossa riman korkeus 195cm ja jos oisin ylittanyt riman, niin oisin ollut vahintaan kolmas :( Vahan nakertaa kun nakee miten paljon oon riman yli, mut alastullessa pohje hipas rimaa ja se sit tippu :curs:

Hyvä Pitkämäki!

Oli taas vähän persiist toi MTV3:sen lähetys Berliinistä. Eihän ne siitä ohjauksesta tietenkään pöllölaaksossa vastaa, mutta harmittavan yleistä tollanen täysin turhanpäiväinen lähetysajan tuhlaaminen johonkin yleisöön ja siihen viidenteenkymmenenteen erikoiskuvakulmaan hidastuksissa. Pituushyppyä ei näytetty ollenkaan. Keihästäkään ei päässyt oikein livenä seuraamaan. Vähän aktiivisempaa sais tuo ohjaus olla!

Bryggare oli kans vähän yhtä tyhjän kanssa siellä selostamossa...

Jarskalle onnittelut uudesta enkasta, meni vissiin toinen juoksu huikeasti paremmin kuin eka (noin Sherlockina ajoista päätellen :) ) ... tuulet oli ainakin suotuisammat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom