Yleisurheilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by Poskilana
Kyllä nattiksena voi pärjätä lähes kaikissa lajeissa kansallisella tasolla, myös voimalajeissa kuten heitot ja painonnosto. Arvokisamitalit onkin sitten eri juttu.

Varmaan voi, mutta kyllä niitä kansallisellakin tasolla varmasti käytetään. En usko, että tapaukset Vakkuri, Tiisanoja ja Tompuri olisivat mitenkään ainutkertaisia. Pikemminkin näkyvissä on vain jäävuorenhuippu. Mitenkään ottamatta kantaa juuri kyseisiin lajeihin joita edellä mainitut herrat edustavat. :rolleyes:

Toki maailmalla käyttö on aivan toisella tasolla. Henkilökohtaisesti en usko, että ainakaan Yhdysvalloista olisi tullut arvokisoihin yhtään naturaalia pikajuoksijaa tahi kuulantyöntäjää.

Niin no joo...

Nyt kun luin ton kirjoitukseni niin ehkä vähän selvennystä.

KO SunnuntaiBoudari tekee sillä kropallaan mitä se haluaa. Se on sen ikioma ja se tekee niinkuin siltä tuntuu. Sen aineiden käyttö kuuluu korkeintaan niille jotka selittää tyttöystävälleen miksi tolla on parempi kroppa kun mulla.

Arto A Positiivinen taas osallistuu SM-hengästymis kilpailuun. Jossa "periaatteessa" kaikki on puhtaita koska säännöt sanoo niin. Nyt kun se parantaa sijoitustaan aineiden avulla se antaa ymmärtää että "olen harjoitellut kovemmin". Vaikka se olis tehny samat jutut kuin ennen mutta nyt ( kumma kyllä)palautunu niistä extra hyvin.

Jospa tuo hieman selventää.

Mun mielestä yli 20v kisoissa sais kaikki kayttää mitä haluaa! Sitten jos järjestettäisiin ns. nATu kisat erikseen niin joku käyttäis siellä kuitenkin jne...

Sen takia vahvamieskisat on musta ok. Niissä ei ole mitään epäselvää ( kai ) kellään?

Karkasiko mopo taas käsistä, kun roina mainittiin? Sehän herättää aina tunteet pintaan. Vars. aihe tuppaa unhoittumaan.

Eli back to the point. Mie olen koko pienen ikäni harrastanut yleisurheilua, myös kilpaillut. Samoissa kisoissa kuin Tiina Lillak (SM) olen nakellut keppiä. Sijoitukset vain tuollaista 6. - 12. luokkaa, aina ei edes 12 parhaan joukossa eli siellä loppukilpailuissakaan. Piiritasolla voitin kepinheiton vuodesta toiseen, kun ei ollut muita lajista innostuneita. Kuulassa joitakin mitalisijoja kuin myös kiekossa (tekniikkaongelmia alvariinsa).

Eikä ole leopardi pilkuistaan päässyt. Nykyisin veteraani-SM-kisoissa menestys on jo huomattavasti parempaa. Männäkesänä toteutui se iänikuinen haave voittaa Suomen Mestaruus. Kuulaenkatkin ovat ropisseet vasta tällä iällä,kun voimaa on rutkasti enemmän. Tekniikkapuolesta ei puhuta, tai nopeudesta. Uusia haasteitakin löytyy moukarinheitosta, jonka olen joutunut opettelemaan vasta ikäimmeisenä.

Roinasta sen verran,että siitä saatava hyöty voidaan saavuttaa puhtaillakin konsteilla. Työläämpää se on,myönnetään, vaatii ehdottomasti täyden panostuksen ja keskittymisen asiaan. Mutta puhtaasti menestyminen on mahdollista myös MM-tasolla. Ihmiskehon omasta kapasiteetista ei tiedetä vielä läheskään kaikkea. Silti roinaaminen on surullisen yleistä myös suomalaisten menestyjien kohdalla,mutta niin kauan kuin ei kärähdä testissä, on "puhdas". Tai jos testiepäselvyyksien takia välttää tuomion,on "puhdas" (kuten Olja Jeporo- anteeksi Jegorova).

Re: Niin no joo...

Originally posted by J.Jake

KO SunnuntaiBoudari tekee sillä kropallaan mitä se haluaa. Se on sen ikioma ja se tekee niinkuin siltä tuntuu.

Näinhän se on (ellei hän sitten kuormita julkista terveydenhoitoa mennessään kokeiluissaan liian pitkälle). En ajatellutkaan, että hänen käyttönsä olisi jonkun muun asia. En kuitenkaan ymmärrä käytön pointtia sunnuntaibodarille, joka ei koskaan mittaa itseään mies miestä vastaan missään kisassa. Vähän sama asia kuin sunnuntaihiihtäjä ostaisi epoa ja kiertäisi metsälenkkinsä puoli minuuttia nopeammin.

Joo, kyllä mieluummin bodaajat vetää aineita saleillaan, kun että yleisurheilijat alkaisivat viemään multa ja muilta rehdeiltä yleisurheilijoilta sm-kisa sijoituksia aineiden käytöllään.:curs:

Re: Niin no joo...

Originally posted by J.Jake

KO SunnuntaiBoudari tekee sillä kropallaan mitä se haluaa. Se on sen ikioma ja se tekee niinkuin siltä tuntuu.

Niin no, eiköhän ne yleisurheilijatkin ihan omalla kropalla kilpaile. Tuskin ainakaan naapurin Mervin. ;)
Varmasti huoli omasta kunnosta ja tuloksista on suurempi, kuin sunnuntaivoimistelijan.

En tiedä kuinka moni YU suomessa hankkii elantonsa urheilemalla. Uskoisin kuitenkin, että Arto A "positiivinen", jonka päätulot tulee urheilemalla, muuta ammattia ei ole ja kotona on eukko ja 2 lasta ja asuntolainat, on kiinnostunut pitämään tuloksiaan huippulukemissa keinolla millä tahansa.

[VITSINÄ]
Jos sunnuntaivoimistelijalle sallitaan tehot ja YU:lle vakionopeudensäädin, niin jokaisen talouden etupihalla pitäisi olla Formula 1 ja Monacoa kierrettäisiin vakioilla Datsun 100A malleilla. :david:
[/VITSINÄ]

Originally posted by punttari
On taidettu Metri, kisailla samaan aikaan ja ilmeisesti samoissa kisoissakin?? (55.18??)
Veteraanikisoissako? Äääh! Menikö jo anonymiteetti? Lienemmekö koskaan puhelleet keskenämme? Tuo siun metrilukemasi (vai oliko se sekunteja) ei anna osviittaa lajistasi. Voisi olla keihäs, kiekko tai moukarikin, miehet kun heittävät noita kapistuksia niin tautisen pitkälle. Olet sitä paitsi minua nuorempi eli lennätät välineet hurjan pitkälle.

Laitanpa oman panokseni listaan...

Ikäkausi-ikäisenä juoksuja ja hyppyjä ja ottelua piirkunnallisella tasolla, myöhemmin erikoistuin aita/pikajuoksuun, parhaat meriitit piirin mestaruuksien lisäksi pohjois-suomen hallimestaruus aitajuoksussa. Aitajuoksussa motivaatio loppui, kun Haapakosken Antti tuli SM -kisoissa viereiselle radalle, oli puoli päätä pidempi ja maalissa, kun allekirjoittanut ylitti vielä viimeistä aitaa :itku: . Sen jälkeen koitin vielä jatkaa satasen sileälle keskittymällä, mutta lahjat ei riittäneet edes SM -kisojen A-rajan rikkomiseen, joten lopetin pyristelyn ja keskityin valmentamiseen ja kaljan juontiin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Metri
Veteraanikisoissako? Äääh! Menikö jo anonymiteetti? Lienemmekö koskaan puhelleet keskenämme? Tuo siun metrilukemasi (vai oliko se sekunteja) ei anna osviittaa lajistasi. Voisi olla keihäs, kiekko tai moukarikin, miehet kun heittävät noita kapistuksia niin tautisen pitkälle. Olet sitä paitsi minua nuorempi eli lennätät välineet hurjan pitkälle.

Se 55,18 on hänen keihästuloksensa johon sinut ensin sekoitin, se jolla on syntymäpäivän päivä ja kuukausi päinvastoin kuin sinulla, muuten syntynyt samana vuonna. Itse olen kilpaillut hyppylajissa ja joskus pikamatkoilla. Otteluakin kokeillut.
Jyväskylään pitää varmaan yrittää tulla känkkäsemään jos paikat pysyy edes suhteellisen terveenä.

Kaipa minäkin voisin jotain omasta yleisurheilutaustastani kertoa :)

Alotin 5-vuotiaana naperona yleisurheilun. Piirikunnallisista on n. 80 mitalia, joista puolet kultaa. Kaks piirinennätystä korkeushypystä (T9 ja T10), joista jälkimmäinen edelleen voimassa (tulos 131) ja lisäks piirinennätys 4-ottelusta 12-vuotiaana.

Pari maaotteluedustusta on tullut tehtyä vuonna 2005 ja 2006 (nuorten Suomi-Ruotsi -maaottelu ja nuorten Pohjoismaiden maaottelu). Sijoitus molemmilla kerroilla neljäs, ekana vuonna kuulassa ja tokana vuonna kiekossa.

Oikeastaan kaikki mahdolliset lajit on tullut kokeiltua. Pienempänä juoksin enimmäkseen pitkiä matkoja ja hyppäsin korkeutta. Sitten tuli mukaan kuula, keihäs ja pituus. 13-vuotiaana olin Finlandia Junior Games -kisoissa neljäs sekä kuulassa että korkeudessa. (Vastaa periaatteessa SM-tasoa, mutta ei ole viralliset SM-kisat). 17-vuotiaana keskityin sitte pelkästään kuulaan ja voitin SM-kisoista 17-18-vuotiaana 2 pronssia ja 2 hopeeta (hallikisat mukaan lukien). Vuonna 2006 vaihdoin lajia kesken kauden ja puolentoista kuukauden harjottelun jälkeen voitin SM-kultaa ja uusin voiton vielä halleissakin :D

Että näillä mennään edelleen. Pidin melkein kaks vuotta taukoa, mutta nyt alotin taas. Saa nähdä mihin asti sitä tällä kertaa päästään :D

Ai joo.

Tuloksista vielä. Kuulaa on mennyt vähän reilu 14,5 metriä (3 kg) ja 12,77 (4 kg). Korkeutta 160, kiekkoa vähän reilu 41 metriä.

Onpas täällä kovan tason yleisurheilijoita! Mieki oon urheillu 8-vuotiaasta piirikunnallisella tasolla lähinnä, aluks pituutta ja 3-loikkaa enimmäkseen ja myöhemmin sit pikamatkoja. Parhaita saavutuksia on kaiketi 10-vuotiaiden SE 4x50m ja 4x400m matkoilla, joita ei kai ennää ees juosta ainakaa tuossa muodossa eli ne voi olla voimassa edelleen. Henkilökohtasesti olin pentuna Tampere junior indoor gamesissa pari kertaa mitalipallilla ja myöhemmin sit nuorten SM-kisoissa satasella ja kakkosella finaaleissa ja pituudessakin astumassa hyppyjä yli... Nii ja viestijoukkueessa SM-viesteissä pari kesää sitte taijettii olla viijes ja kalevan kisoihin pääsin hyppäämää kerran pittuutta villillä kortilla. Varsinki nuorempana olin kova reenaamaa mut valitettavasti vähälahjaisena oon saanu yleensä tyytyä kattomaa ku toiset vie mitalit SM-kisoissa, ja kyllähä se suurin haave aina oli et iteki joskus jotai sais... Ainii koululiikuntaliiton kisoissa juoksin ennätykseni satasella muutamia vuosia sitten ja olin peräti neljäs, sillo se mitsku oli nii lähellä mutta nii kaukana :D

Nyt oon palailemassa radoille mut iha yyberhuonossa kunnossa vielä. Tavotteena on just harrastaa jotai liikuntaa, tosin kyllä se aikuisten A-raja ja kalevan kisapaikka satasella ja kakkosella houkuttaa iha älyttömästi ku ne on niinki lähellä jo ollu. Hyvähä sitä on ihmiselllä olla unelmia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom