Yleisurheilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tanu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by rautalonkka

Ja Hulkki, toi roinankäytön tarve pärjätäkseen yleisurheilussa on :blow: -puhetta.
Lopettakaa paskanjauhanta!!! Roinaaminen on paljon muutakin, kuin korvaushoitohin tarkoitetut sustanonit. Ihan vitun satavarma juttu, että esim. plasmalaajentajat on ihan muidenkin kestävyysurheilijoiden käytössä, kuin hiihtäjien. Miksi vitussa niitä sitten kiskotaan, jos ei niistä huippu-urheilussa mitään hyötyä ole? Katu-uskottavuuden takiako? Kaikki urheilua harrastaneet kyllä tietää, että tuloksiin, jossa maailman huiput vetää n. 24 vuotiaina jopa mahdottomia tuloksia, ei päästä vaalipuheilla.

Originally posted by onion
Lopettakaa paskanjauhanta!!! Roinaaminen on paljon muutakin, kuin korvaushoitohin tarkoitetut sustanonit. Ihan vitun satavarma juttu, että esim. plasmalaajentajat on ihan muidenkin kestävyysurheilijoiden käytössä, kuin hiihtäjien. Miksi vitussa niitä sitten kiskotaan, jos ei niistä huippu-urheilussa mitään hyötyä ole? Katu-uskottavuuden takiako? Kaikki urheilua harrastaneet kyllä tietää, että tuloksiin, jossa maailman huiput vetää n. 24 vuotiaina jopa mahdottomia tuloksia, ei päästä vaalipuheilla.

sad but true

Totto kai niistä aineista on hyötyä paljonkin, ja jos aiot voittaa MM-kisat niin voi olla että pitää ottaa vähän mömmöjä, mutta jos puhutaan SM-tasosta, niin niitä aineita ei tarvitse (ja eikös se puhe ollut juuri suomesta). Tää on ihan naurettavaa, jos joku väittää ettei YU:ssa voi voittaa SM-mitalleja ilman aineita. Kaikki jotka tietää jotain suomalaisesta YU:sta sanoo ettei siellä aineita tarvita, eikä pahemmin käytetä.

Joo, on yleisurheiltu. Päälajina ollut seiväshyppy, josta jokunen SM-mitali. Himmeämpää menestystä saavutettu myös muista yu-lajeista. Uran ehtoopuolella touhuttu myös hiukkasen valmennuspuolella. Mukanaolovuosia on sen verran että, olen nähnyt -80 luvun "roinavuodet" ja myöhemmän siistiytymisen ja asian tabuksi tulemisen.

Suomen huipulle pääsemiseen ei välttämättä roinaa tarvita mutta, kyllähän sitä esiintyy jonkin verran. Suomen huippuja testataan vain niin jumalattoman paljon, ettei muuta oikein voi käyttää kuin kasvua. Se taas on niin kallista että, siihen on varaa hyvin harvoilla. Hyötykin yksinään käytettynä taitaa olla vähän niin ja näin??

Puhdasta on suomen touhut. Kaveri asuu Kreikassa ja treenailee paikallisten suuruuksien kanssa. Veikkaili että, Ateenan olympialaisissa 2004, joko tulee hirveesti käryjä tai Kreikka menestyy loistavasti.....

Asiasta kolmanteen, mikäs on rautalonkan terveystilanne, kun ei ole miestä kentillä näkynyt reiluun vuoteen? Antaako nimimerkki osviittaa vai..?

Kertoohan toi kaiken oleellisen.. eli vähän potkii! Toiveita olis et ens kesäksi olis jalat treenauskunnossa. Mut mikään ei ole varmaa, se on jo opittu.

Originally posted by Pertti 123
Totto kai niistä aineista on hyötyä paljonkin, ja jos aiot voittaa MM-kisat niin voi olla että pitää ottaa vähän mömmöjä, mutta jos puhutaan SM-tasosta, niin niitä aineita ei tarvitse (ja eikös se puhe ollut juuri suomesta). Tää on ihan naurettavaa, jos joku väittää ettei YU:ssa voi voittaa SM-mitalleja ilman aineita. Kaikki jotka tietää jotain suomalaisesta YU:sta sanoo ettei siellä aineita tarvita, eikä pahemmin käytetä.
Minä olen kyllä ymmärtänyt, että suomalaiset huippu-urheilijat tähtäävät ihan samoihin MM-kisoihin, kuin ulkomaalaiset huippu-urheilijat.
Tietyillä YU:n osa-alueilla suomalaiset mielestäni pärjäävät jopa ihan yllättävän hyvin ja tiettyihin lajeihin taas tämä pohjoismaalainen ruumiinrakenne ei sovellu, vaikka juostaisiin maha täynänsä antibiootteja ja basimysiiniä. ;)

Minä olen kyllä ymmärtänyt, että suomalaiset huippu-urheilijat tähtäävät ihan samoihin MM-kisoihin, kuin ulkomaalaiset huippu-urheilijat.

Joo mutta ei se tarkoita että he käyttävät aineita. Suomessa on kuitenkin vähän noita huippu yleisurheilijoita, ja heistäkin suurin osa ei ole lähelläkään maailman huippua, joten veikkaan etteivät ainakaan he käytä mömmöjä (tehdään sellaisia tuloksia, joita voi varmasti tehdä ilman aineitakin). On tietysti mahdollista, että suomessa on muutamia huippu urheilijoita jotka käyttävät aineita, mutta ei se estä muita saavuttamasta SM-mitalleja. Ja kun puhuttaan sarjoista alle 23 vuotiaat ja sitä nuoremmat, niin aineiden käyttö on hyvin epätoden näköistä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by rautalonkka
Ja Hulkki, toi roinankäytön tarve pärjätäkseen yleisurheilussa on :blow: -puhetta.
Oli mitä oli, itse uskon tuohon vakaasti. Kyllä se olympiamitalin voittaminen vaatii aivan missä tahansa lajissa pitkää panostusta kemiaan.

Hietala peijooni, mitä jamppa!! ei oo herraa näkyny sitte enää YUkentillä, tee comebakki, lahjoja on kyllä!!! kyllä se 3-loikka ja pituus sieltä vielä lähtis...!!!

SM-kultia on nuorten sarjoista 5 kpl ja pronsseja 3 kpl, tosin suurin osa viesteistä ja joukkuekilpailuista. Mitaleita on yhteensä n. 250 kpl. Kolme viimeistä vuotta olen ollut loukkaantuneena, sitä ennen olin nuorten maajoukkueessa ja teinpä päälajissani tuloksen, jolla seuraavana vuonna olis ollu ikäluokan MM-kisoissa kahdeksan joukossa. Nuorten arvokisojen suhteen oon ollu väärän ikäinen tai loukkaantunut, mutta eiköhän sekin asia korjaannu vielä. Tällä hetkellä on uusi comeback viritteillä, tilanne näyttää juuri nyt ihan hyvältä. Vammaluettelosta voi päätellä lajini: polvessa osgood schlatter (miten kirjoitetaan?), hyppääjän polvi ja lonkan koukistaja on revennyt 3 kertaa ja kaupanpäälle meni kiinnityskohta nivusesta ja takareidestä - pikkuvammoja ei lasketa.

Lisätietona sanottakoon, että oon ainoa urheilija, joka vuosina -94 ja -95 jatkuvasti kyykytti Hulkkia päälajeissaan. ;) Hulkin lopettaminen harmittaa, sillä sen jälkeen kukaan ei ole yhtä tiukalla asenteella pyrkiny voittamaan mua. ;) Piiriennätyksiä en ole laskenut, mutta niitä ei ole kukaan tähän mennessä pystynyt vielä rikkomaan - ja tuskin rikkoo vielä vähään aikaan. :)

SM - mitalit

Jos joku alkaa käyttämään aineita jonkun yleisurheilun SM-mitalin takia niin se on sen häpeä!

En epäile etteikö jossain/useimmissa lajeissa pärjäisi ilman aineita,kansallisella tasolla. Toisaalta taitaa noi tienestit olla Suomalaisessa YUssa niin pienet ettei taida kannattaa käyttää.

Sitten taas maailman huipulla,ja jotkut lajithan on siellä,niin natu-NO WAY! Toisaalta siinävaiheessa alkaa korvauksetkin olemaan kohdallan!

Mä oikeesti ymmärrän jonkun SunnuntaiBodarin douppauksen paremmin kuin sen että joku vetää jotain jossain SM-kisoissa pärjätäkseen... :confused:

Tämä siis taas vain mun persereikä asiasta.

Re: SM - mitalit

Originally posted by J.Jake
Jos joku alkaa käyttämään aineita jonkun yleisurheilun SM-mitalin takia niin se on sen häpeä!

Mä oikeesti ymmärrän jonkun SunnuntaiBodarin douppauksen paremmin kuin sen että joku vetää jotain jossain SM-kisoissa pärjätäkseen... :confused:
Oma mielipide on taas ihan päinvastainen, mutta väliäkös sillä, kun ei näistä mielipiteistä palkkaakaan makseta.

Re: Re: SM - mitalit

Oma mielipide on taas ihan päinvastainen, mutta väliäkös sillä, kun ei näistä mielipiteistä palkkaakaan makseta.

Mä oon kehoilussa lähinnä terveyden puolesta ja myös tietenkin lihasmassan takia. Mutta massa ei aja terveyden ohi koskaan!, natural forever :) vaikka ymmärrän kyllä miksi, jotku alkaa ottaa troppia,kun loukkaantuvat... Kyllä siinä usko alkaa menee mutta sisulla siitä selviää.

Ps. En arvostele kylläkään sitä, jos joku roinaa, niin roinatkoon, ei liikuta puupennin vertaa. Enkä käy käy puhumassa paskaa kenenkään selän takana, että "toi roinaa ihan varmaan" tyyliin... Kovaa treeniä se silti vaatii, vittu ne lihakset ittestään kasva :curs:. Paskaa puhuu ne, jotka eivät oikeasti ymmärrä tätä harrastusta ja mitä se vaatii.

MM tasollakin jätkät vaan juoksee, ketä ne pakenee ?? Menneisyyden demoneja ?

Tämän perusteella Maraton miehillä on vakavia ongelmia..

Originally posted by hkuja
MM tasollakin jätkät vaan juoksee, ketä ne pakenee ?? Menneisyyden demoneja ?

Tämän perusteella Maraton miehillä on vakavia ongelmia..

Joo enpä haluaisi olla demoni, jos pitäs juosta noiden afrikan tummien hemmojen perässä.:D :thumbs:

Kyllä nattiksena voi pärjätä lähes kaikissa lajeissa kansallisella tasolla, myös voimalajeissa kuten heitot ja painonnosto. Arvokisamitalit onkin sitten eri juttu.

Re: SM - mitalit

Originally posted by J.Jake

Minäkin olen täsmälleen päinvastaista mieltä (en tosin hyväksy kumpaakaan). Mitä järkeä on käyttää suoritukykyä parantavia aineita, jos ei koskaan suorita (=kilpaile)? Jos ainoa motiivi liittyy ulkonäölliseen puoleen, ymmärrän motiivia yhtä hyvin kuin tupeen käyttöä ja miesten nenäleikkauksia.

Muutamissa urheilulajeissa taas SM-tasolla pärjääminen tarkoittaa pärjäämistä myös EM/MM-tasolla eli oikeasti kovan tason kilpaurheilua. Testijärjestelmämme tason ja muutaman kovan urheilijan tuntien on helppo uskoa, että puhtaana pärjää monessa lajissa ihan huipulle asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom