YLE:Kantasolurekisteri huutaa miehiä hätiin. Liekö piikkikammoa vai empatian puutetta

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Harmi ettet enää käy luovuttamassa tuon entisen veripalvelun johtajan takia.

Ei, Veripalvelun johtajan toiminta ei ole syynä siihen, etten käy enää luovuttamassa. Hän on vain yksittäinen ihminen. Syy luovuttamisen loppumiseen on siinä, että johtajan toiminnan luonne oli tullut Veripalvelun tietoon sisäisissä tarkastuksissa, mutta siihen ei puututtu ennen asian julkisuuteen tuloa. Tämä tekee myös Veripalvelusta arveluttavan tahon minun silmissäni.

Luetun ymmärtämisestä 10+.

Sinulla ei taida olla mitään järkevää sanottavaa, silloin voit pitäytyä kommentoimasta.

http://www.punainenristi.fi/sites/f...lataukset/vuosikertomus_2012_200513_small.pdf

Miten tarkasti rahoista pitäisi ilmoittaa? Sivulta 35 eteenpäin ainakin jotain lukuja.

- - - Updated - - -

Syy luovuttamisen loppumiseen on siinä, että johtajan toiminnan luonne oli tullut Veripalvelun tietoon sisäisissä tarkastuksissa, mutta siihen ei puututtu ennen asian julkisuuteen tuloa. Tämä tekee myös Veripalvelusta arveluttavan tahon minun silmissäni.

Tuo on kyllä kieltämättä suuri epäkohta toiminnassa, muttei poista sitä vääjäämätöntä faktaa, että suomessa tämä asia on näin hoidettu, eikä ole vaihtoehtoa. Verta ei siis saa mitenkään muuten.

Käytännössä koko kirjanpito pitäisi tehdä avoimeksi, toki sopimussalaisuutta noudattaen. Mitään periaatteellista estettähän tälle ei pitäisi olla, kun kyseessä on hyväntekeväisyysjärjestö, jonka pääasiallinen tarkoitus on lisätä ihmisten hyvinvointia? Samoin vastuuhenkilöiden taloudelliset sidonnaisuudet tulisi saattaa kaikkien tietoon.
Vuosikertomuksessa esitetyt tilinpäätöksen tiedot eivät kerro yhtään mitään siitä, mitä toiminta tosiasiallisesti on. Viivan alle jäävän luvun taakse saa piilotettua ihan mitä tahansa.

Edit: Kysymys kuuluu myös, miksei toimenpiteitä kohdistettu myös niihin vastuuhenkilöihin, jotka olivat sisäisen tarkastuksen jälkeen saaneet tiedot johtajan toiminnasta, mutta eivät tehneet mitään. Riittävän kattava ja uskottava sisäinen valvonta riittäisi minulle.

Koska korruptiota on kaikkialla, se pitää hyväksyä myös Veripalvelussa ilman vastalausetta?

No ei. Mutta sitten varmaan lopetat kaiken muun tekemisen, johon liittyy korruptiota. Muuten tämä ehdottomuutesi tähän asiaan on aika tekopyhää toimintaa.

No ei. Mutta sitten varmaan lopetat kaiken muun tekemisen, johon liittyy korruptiota. Muuten tämä ehdottomuutesi tähän asiaan on aika tekopyhää toimintaa.

Valitettavasti verojen maksamatta jättäminen aiheuttaisi liikaa ongelmia. Muutoin toimin johdonmukaisesti korruptiota vastaan.

Sinulla ei taida olla mitään järkevää sanottavaa, silloin voit pitäytyä kommentoimasta.

http://www.punainenristi.fi/sites/f...lataukset/vuosikertomus_2012_200513_small.pdf

Miten tarkasti rahoista pitäisi ilmoittaa? Sivulta 35 eteenpäin ainakin jotain lukuja.

- - - Updated - - -

Eihän tuloslaskelma tuollaisenaan kerro yhtään mitään toiminnasta tarkemmalla tasolla, esimerksi veripalvelut liikevaihto 66 miljoonaa ja muut kulut yli 14 miljoonaaa, mitä noihin lukuihin mahtaa sisältyä, tuota tuloslaskema ei avaa mitenkään?

En millään pysty vertaamaan uutta lastensairaalaa ja Punaista Ristiä keskenään, vaikka molemmat toimivatkin hieman samalla alueella. Kaikki mielipiteeni ovat muovautuneet täysin itsekkäistä syistä, johtuen juuri perheeni tilanteesta. Jos minulle on hyötyä uudesta lastensairaalasta, patistan ihmisiä avustamaan sen rakentamista. Jos minulle on hyötyä siitä, että ihmiset luovuttavat verituotteita ja muita kehonsa nesteitä, patistan ihmisiä luovuttajiksi. Jos minulle olisi hyötyä myös suorista rahalahjoituksista, patistaisin myös niihin, mutta sitä en näe aiheelliseksi. Ennen tätä paskaa tilannettani minulla oli aikaa ja voimia vastustaa asioita joista en pitänyt tai jotka olivat ajatusmaailmani vastaisia. Nyt ei ole ainakaan voimia. Ainoa tärkeä asia on saada kaikki mahdollinen hyöty irti näistä instansseista jotka pystyvät meitä auttamaan. Millään muulla ei ole väliä.

Olisin voinut muuten luovuttaa, mutta kun epäiltiin empatian puutetta niin jääköön.

Mitähän vittua ne mainostaa telkkarissa että rupea lahjoittamaan afrikan lapsille ja joillekkin tiikereille rahaa? Mitä me siitä kostutaan kun muutenkin lamaan ollaan menossa. Telkkarissa oli ohjelma ja afrikkalaiset puhuivat että ei heille ruokaa kannata antaa kun kerjäyskulttuuti lisääntyy. He tartteisivat kaikenmailman laitteita ja siemeniä.. Verta varmaan kannattas luovuttaa kun se uusiutuu ja tekee varmaan kropalle hyvää. Joku jäpä oli luovuttanu monin kertaisesti kroppansa veri määrän, elin aikanaan. Ite luovuttaisin jos en anabolisia käyttäisi.

En millään pysty vertaamaan uutta lastensairaalaa ja Punaista Ristiä keskenään, vaikka molemmat toimivatkin hieman samalla alueella. Kaikki mielipiteeni ovat muovautuneet täysin itsekkäistä syistä, johtuen juuri perheeni tilanteesta. Jos minulle on hyötyä uudesta lastensairaalasta, patistan ihmisiä avustamaan sen rakentamista. Jos minulle on hyötyä siitä, että ihmiset luovuttavat verituotteita ja muita kehonsa nesteitä, patistan ihmisiä luovuttajiksi. Jos minulle olisi hyötyä myös suorista rahalahjoituksista, patistaisin myös niihin, mutta sitä en näe aiheelliseksi. Ennen tätä paskaa tilannettani minulla oli aikaa ja voimia vastustaa asioita joista en pitänyt tai jotka olivat ajatusmaailmani vastaisia. Nyt ei ole ainakaan voimia. Ainoa tärkeä asia on saada kaikki mahdollinen hyöty irti näistä instansseista jotka pystyvät meitä auttamaan. Millään muulla ei ole väliä.

Meinaatko tosiaan että jos tuosta keräyksestä se 30milj. saadaan että tuo sairaala nousee yhtään sen nopeammin? Muuten kyllä ihailtavan itsekästä ajattelumallia :thumbs:

Mua ei kyllä kiinnosta vittuakaan joku seksuaalisuuden kysyminen tai muu paska. Jos pystyn pelastamaan jonkun hengen pienellä tai vähän suuremmalla vaivalla, teen sen kyllä. Kovin itsekästä ajatella muutoin :rolleyes: Varsinkin lapsien vanhemmilla luulis olevan vähän "lievempi asenne" näitä kohtaan....

Meinaatko tosiaan että jos tuosta keräyksestä se 30milj. saadaan että tuo sairaala nousee yhtään sen nopeammin? Muuten kyllä ihailtavan itsekästä ajattelumallia :thumbs:

Ei ne ainakaan aloittanut rakentamista, ennenkuin tuo summa oli kasassa. Vai sattuiko sitten tuurilla juuri samoihin aikoihin, sitähän en tiedä. Ja tuosta itsekkyydestä vielä, että tarkkaan ottaenhan en voi ottaa täyttä kunniaa siitä, kun kuitenkin ajan lapseni etua, en siis omaa.

Itsellä hiertää tässä SPR korruptiossa juuri se, kun nimenoman pitäisi hyväntekeväisyyttä tehdä, auttaa niitä heikoimpia ja hätää kärsiviä. Kasvoton korporaatio täynnä pukumiehiä dollarit silmissä huutavat "antakaa verta" laitetaan joku karjalan kannaksella ollut mummeli manskun kulmaan rahalippaan kanssa niin jengi ei kelaa mitään. Ei korruptio itsessää jossain Lemminkäisen asfaltti jutussa tai keskon ja Sketjun ruokaperseilyssä vituta niin paljoa.

Olen kuulunut kantasolurekisteriin ties miten monta vuotta. Siitä tuli joku esite joskus verta luovuttaessa vastaan, täyttelin paprun ja asia oli sillä selvä.

On jokaisen oma asia haluaako luovuttaa verta vai ei, mutta tuo korruption vastaisuus on kyllä syynä todelle typerä. Sillä ei vähennetä korruptiota pätkääkään. Jos oikeasti haluaisi vaikuttaa, niin siihen löytyisi varmasti parempiakin keinoja, joista ei ole haittaa niille, jotka verta tarvitsevat selviytyäkseen hengissä.

On jokaisen oma asia haluaako luovuttaa verta vai ei, mutta tuo korruption vastaisuus on kyllä syynä todelle typerä. Sillä ei vähennetä korruptiota pätkääkään. Jos oikeasti haluaisi vaikuttaa, niin siihen löytyisi varmasti parempiakin keinoja, joista ei ole haittaa niille, jotka verta tarvitsevat selviytyäkseen hengissä.

Haluaisitko kertoa näistä paremmista keinoista?

Edit: Luovutan verta mielelläni välittömästi, kunhan Veripalvelu jää pois välittäjän roolista tai osoittaa selkeästi toimintatapojensa muuttuneen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom