Ylävatsan pömpöttäminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
Varmaan niin kysytty aihe että laitan tänne aloittelijapuolelle, en haulla mitään löytynyt.

Ongelma on ylävatsan pömpötys. Eli siis kun vedän vatsan sisään, ylävatsa kumpuaa typerästi ulospäin rintalihaksia enemmän, mikä näyttää varsin luonnottomalta, kuin futispallon olisi niellyt. Ongelmakohta on siis nuo ylimmät vatsalihakset, navan ja rintalihasten alaosan välinen alue.

Mistä tämä johtuu ja mitä sille voi tehdä? Auttaako tähän nyt sitten syvien vatsalihasten treenaaminen staattisilla pidoilla? Onko jokin vatsalihasliike, joka aiheuttaa tai lievittää tätä ongelmaa?

Jos ratkaisu on syvien vatsalihasten treenaaminen, niin kuinka usein syviä vatsalihaksia tulisi treenata että tällaisesta ongelmasta pääsee mahdollisimman tehokkaasti eroon? Päivittäin? Aina salitreenin jälkeen? Kuinka monella liikkeellä ja kuinka pitkiä pitoja kutakin?

Paljonko on painoa, mikä on rasvatilanne ja juotko paljon esimerkiksi pöhöttäviä (=hapotettuja) juomia? Keskivartalon lihaskorsetin treenaaminen auttaa varmasti jonkin verran.

Paljonko on painoa, mikä on rasvatilanne ja juotko paljon esimerkiksi pöhöttäviä (=hapotettuja) juomia? Keskivartalon lihaskorsetin treenaaminen auttaa varmasti jonkin verran.

Olen reippaasti alipainoinen (181/60), rasvaa ei ole nimeksikään ja juon jonkin verran hapokkaita juomia, mutten edes välttämättä päivittäin.

Itselläni on tuo pömpötys vähentynyt selvästi aloitettuani voimapyörällä huristelun salipäivien välissä. Kyllä siinä pieni kumpu kuitenkin on havaittavissa, mutta tunnustelemalla tuntuisi olevan ihan lihasta...

Sinun tapauksessasi suosittelisin, että aloitat ensin syömään kunnolla ja sitten kokeilet vaikka tuota voimapyörää. Maksavat alle kymmenen euroa. Olen itse tehnyt esim. 3x10, 3x6, ja 3x3 (pidempi pito lyhyemmissä sarjoissa). Näin aloittelijalla saa kyllä vatsat TODELLA kipeiksi (hyvällä tavalla) ja vaikutus on ollut huomattavan nopea.

Toki syynä voi olla sekin, että olemattomat rintalihakset aiheuttavat tuon peilistä näkyvän epätasapainon.

Itselläni on tuo pömpötys vähentynyt selvästi aloitettuani voimapyörällä huristelun salipäivien välissä. Kyllä siinä pieni kumpu kuitenkin on havaittavissa, mutta tunnustelemalla tuntuisi olevan ihan lihasta...

Sinun tapauksessasi suosittelisin, että aloitat ensin syömään kunnolla ja sitten kokeilet vaikka tuota voimapyörää. Maksavat alle kymmenen euroa. Olen itse tehnyt esim. 3x10, 3x6, ja 3x3 (pidempi pito lyhyemmissä sarjoissa). Näin aloittelijalla saa kyllä vatsat TODELLA kipeiksi (hyvällä tavalla) ja vaikutus on ollut huomattavan nopea.

Toki syynä voi olla sekin, että olemattomat rintalihakset aiheuttavat tuon peilistä näkyvän epätasapainon.

Juu, aloitin tässä juuri +1500ckal bulkkikuurin, tarkoitunena saada kesään mennessä vähän painoa lisättyä. Voimapyöräkin löytyy, muttei sillä hirveästi ole tullut tehtyä, vaikka kova liike onkin. Täytyy kokeilla.

Rintalihakset toki ovat nekin, kuten painosta voi kuvitella, aika onnettomat, joten ehkä niidenkin treenaminen lievittää ongelmaa. Ei ole ollenkaan kipeä tuo kumpu ja lihakset siinä minullakin tuntuvat.

Ehkä se on vaan epätasapainoa rintalihasten kanssa. Täytyy katsella myöhemmin uudelleen.

Eikös täällä jossain thredissä todettu että runsaat hiilarit turvottaa tota ylävatsaa kummasti... Tuo +1500kcal selittänee siis kaiken...

Ja mulla ei söörtsi toimi, eli en voi varmistaa mistä tää yllä mainittu löpinä löytyy.

Ja turvotukseen yleensä niin syvätvatsat kuntoon.

Juu, aloitin tässä juuri +1500ckal bulkkikuurin, tarkoitunena saada kesään mennessä vähän painoa lisättyä. Voimapyöräkin löytyy, muttei sillä hirveästi ole tullut tehtyä, vaikka kova liike onkin. Täytyy kokeilla.

Rintalihakset toki ovat nekin, kuten painosta voi kuvitella, aika onnettomat, joten ehkä niidenkin treenaminen lievittää ongelmaa. Ei ole ollenkaan kipeä tuo kumpu ja lihakset siinä minullakin tuntuvat.

Ehkä se on vaan epätasapainoa rintalihasten kanssa. Täytyy katsella myöhemmin uudelleen.

+1500kcal bulkki kuulostaa siltä että pakki on aina täynnä.

Ei se safka sieltä mahalaukusta sekunnissa valahda suolistoon, ja mahalaukku on kutakuinkin siinä missä sulla se pöhötys varmaan on (jos tiedän mistä puhutaan...). Mahalaukkus on vaan täynnä safkaa&ilmaa ja laajentunut, uskoisin. Tee empiirinen testi, älä syö mitään vaikka lounaan jälkeen ja tarkista tilanne seuraavana aamuna. Uskon että pömpötys on tipotiessään :thumbs:

Liitteet

• 8940.webp
    8940.webp
    13,8 KB · Katsottu: 1 860
Syö vaan kunnolla ja hanki lihasta, jos ulkonäkö kiinnostaa. Itse olin joskus samoissa mitoissa eikä lihasta ollut yhtään, omasta mielestä maha näytti kuitenkin isolta jollain lailla. Syy varmaan oli huonot lihakset ja ryhti + suhteessa tosi laihat raajat ja rinnanympärys, nykyään painan yli 20 kg enemmän ja vatsa näyttää aika litteältä ja normaalilta vaikka läskiä toki on enemmän kuin silloin. Luullakseni tuollainen on aika tavallista tosi laihoilla, varmaan geenit ja ruumiinrakenne kuitenkin vaikuttaa tässäkin (valitettavasti), ei varmaan pysty treenaamaan ihan erinäköiseksi kropan mallia ja ryhtiä vaikka tekisikin syviä vatsoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulla on kanssa silleen, etä kun jännään vatsalihakset, niin ne tavallaan pakkautuu ylös, eli peilistä katsottuna ylävatsa pömpöttää kun jännitän vatsaa. Voi tosin johtua huonosta alavatsa treenistäni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom