Ylävatsa kramppaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Carbon
  • Aloitettu Aloitettu
Kuukausi sitten ilmeni sellanen ongelma, että kun tekee edes vähän vatsalihaksia niin ylävatsa alkaa kramppaa. Teen yleensä vatsat treenin päätteeksi. Ei kuitenkaan ehdi tehdä kuin 15 toistoa niin jo mennään... kramppi on ilmennyt ainakin kahdessa liikkeessä: tavallisessa situp-tyylisessä liikkeessä sekä ylätaljassa kun käytetään köyttä. Olen tätä varten ostanut magnesium tabuja mutta ei ole auttanu. En voi sanoa että joisin hirveitä määriä vettä, mutta eipähän ole ainakaan muut lihakset krampannu kertaakaan...

Niin, en minäkään :)

Krampit alko siitä kun läskiä alko tulla jonkun verran nyt massakaudella.En tiedä jos vaikuttaa, mutta myös ylävatsa on vähän ruvennut pömpöttää. Ehkä siksi että ruokaa tulee syötyä aijempaa enemmän?

Kramppaako sulla ihan alimpien kylkiluiden tuntumasta/päältä?

Gideon S sanoi:
Kramppaako sulla ihan alimpien kylkiluiden tuntumasta/päältä?

Kramppaa samalla linjalla kuin missä kylkiluut loppuu, kuitenkin ihan keskellä vatsaa eikä kylkiluiden päällä. Kohta on aika tarkalleen navan ja nännien keskellä.

Carbon sanoi:
Kuukausi sitten ilmeni sellanen ongelma, että kun tekee edes vähän vatsalihaksia niin ylävatsa alkaa kramppaa. Teen yleensä vatsat treenin päätteeksi. Ei kuitenkaan ehdi tehdä kuin 15 toistoa niin jo mennään... kramppi on ilmennyt ainakin kahdessa liikkeessä: tavallisessa situp-tyylisessä liikkeessä sekä ylätaljassa kun käytetään köyttä. Olen tätä varten ostanut magnesium tabuja mutta ei ole auttanu. En voi sanoa että joisin hirveitä määriä vettä, mutta eipähän ole ainakaan muut lihakset krampannu kertaakaan...

Oletko mahdollisesti venäyttänyt vatsalihaksen/vatsalihaksia?
Jos olet niin kannattaa ehkä antaa vatsalihaksien olla suht. rauhassa muutaman päivän, ja sitten aloittaa treenaaminen kevyillä liikkeillä ilman lisäpainoja, vaikkapa ihan omana päivänään. Vatsalihaksia voi myös yrittää venytellä.

Pakko taas mainita magnesium? Syötkö sitä nappeina? Jos et niin kokeile, auttaa yleisesti kaikenlaisiin kramppeihin.

Timba79 sanoi:
Pakko taas mainita magnesium? Syötkö sitä nappeina? Jos et niin kokeile, auttaa yleisesti kaikenlaisiin kramppeihin.

Jep, syön nappeina... en ole varmaan reväyttänyt koska teen vatsoja kerran viikossa ja aina vaan ilmenee kramppi.

raggi sanoi:
En olekkaan koskaan kuullut, että jollain olisi vatsa lihakset krampannu. Noh, koko ajan oppiii lisää.

Onhan tuota tapahtunu joskus meikäläisellekin.

Carbon sanoi:

Mulla joskus sama homma. Niinkuin mainittiin niin mangesium on hyvä mutta kokeile joskus suolaa. Hikoillessa myös suolat lähtee. Joskus kun teen rutistuksia davidin laittees ja sitten kumarrun niin siellä ollaan. Himassa olen ottanut tl suolaa ja pari min niin kaikki krampit poissa.

Ja jos toimii niin sitten joskus suolaa ennen treeniä, kokeile.

Mulla kramppaa aina vatsat jos teen ne treenin päätteeksi ja muutenkin jos teen pitkää sarjaa.
Teen nykyään vatsat erikseen ja ekana liikkeenään lyhyillä 8-10 sarjoilla. En ole krampannut aikoihin mutta joka treenin viimeisissä toistoissa on lähellä??? mistä johtuu en tiedä, mutta nyt em. tavalla saan treenatttua vatsaa.

Carbon sanoi:

Jätä pidempi aika ruokailun ja treenin väliin

Back
Ylös Bottom