ylätaljasta tietoa!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
xjussix sanoi:
Minullakin oli ylätaljan kanssa vaikeuksia alussa, tahtoi mennä vähän liikaa käsille. Tomin kirjoittaman selkätreeniohjeen jälkeen ongelma katosi täysin, tuntuma löytyy nyt vaivattomasti oli liikkeenä sitten ylä- tai alatalja. :)

missä tuo ohje olisi luettavissa. ku mulla on sama homma että ylätalja ottaa melkeen pelkästään käsiin.

JOJ sanoi:
Ei.

r102.jpg

On muuten erittäin hyvä kahva juuri nimenomaisessa liikkeessä.

Ok, tuokin salilta löytyy. Mietin tuossa muuten onkohan mulla ongelman alku se etten pysty vetämään ylätaljassa (kuten myötäotelueoissakaan) kyynärpäitä sivulle vaan ne tulevat suoraan eteen. Syynä tähän leikattu olkapää... :wall:

Eli joudun väkisin vetään ala-asennossa kyynärpäät eteen kuten esim vastaoteleuoissa :(

No pitänee kokeilla, olen myös miettinyt kulmasoutua tangolla, josko siitä sais poltteen latseihin.

exitusletalis sanoi:
Alataljassa ite sain parhaan tuntuman isolla venytyksellä, mutta sepä taitaa olla vääräoppinen tapa. Enpä ole yli puoleen vuoteen tehnyt alataljaa, voisi joskus kokeilla sitä suoraselkäistä versiota.

Alataljassa IMO toi venytys toimii hyvin. Tosin edellyttää että se itse liike ei mene käsille vaan ne lavat liikkuu siinäkin. Itse teen niin, että ne viimeiset toistot joissa joutuu jo kunnolla tekee töitä, niin teen pienen venytyksen kanssa ja loppuun vielä sitten kunnon venytys ennen kuin päästän pakan kokonana ala-asentoon.

Timba79 sanoi:
Minä en kyllä saa leuanvetoa tuntumaan läheskään yhtä hyvin selässä kuin mitä ylätaljaa. Tahtoo mennä leuanveto käsille enemmän oli asento mikä tahansa.
Sama täällä.
xjussix sanoi:
Minullakin oli ylätaljan kanssa vaikeuksia alussa, tahtoi mennä vähän liikaa käsille.
Itselläni menee aina käsille jos vedän rintaan asti painolla kuin painolla, joten vedän kaikkien ohjeiden vastaisesti noin leuan kohdalle niin silloin ei ota hauiksiin, näyttää moni pro ukkokin tekevän sillain. Kannattaa etsiä itselleen se paras tyyli..

neutraali sanoi:
Itselläni menee aina käsille jos vedän rintaan asti painolla kuin painolla, joten vedän kaikkien ohjeiden vastaisesti noin leuan kohdalle niin silloin ei ota hauiksiin, näyttää moni pro ukkokin tekevän sillain. Kannattaa etsiä itselleen se paras tyyli..

Samoja kokemuksia minullakin, ainaki isommilla romuilla. Tärkeintä on että ne levat liikkuu ja saa selkään runnon rutistukset. Ei sillä ole niin paljon väliä että mihin kohtaa se tanko ala-asennossa tulee. Selkää tässä treenataan eikä mitään täyttä liikerataa.

Timba79 sanoi:
Samoja kokemuksia minullakin, ainaki isommilla romuilla. Tärkeintä on että ne levat liikkuu ja saa selkään runnon rutistukset. Ei sillä ole niin paljon väliä että mihin kohtaa se tanko ala-asennossa tulee. Selkää tässä treenataan eikä mitään täyttä liikerataa.

Itsekin olen huomannut paremmaksi tuon leukaan asti vedon.
Siitä jos vetää pidemmälle, niin menee meikäläisellä ainakin hauistreenin puolelle.

neutraali sanoi:

Tämä on hyvä pointti, ihan saman olen huomannut.

Okei... Tänään tein lapiolla ylätaljaa:

- selkä vähän kallellaan taaksepäin, veto about leukaan asti keskittyen lapojen liikkeeseen ja selkälihasten työhön, mahdollisimman vähän käsillä vetoa.
- tuntui selkärangan molemmin puolin, lapaluiden alapuolella, ja siitä vähän matkaa kylkiin päin.

Nyt joku kertokaa tuntuko oikeassa paikassa? :)

Please... Enivan? Voisko joku kertoa onko tuossa edellisessä viestissäni kuvattu kohta fiilistä oikeassa paikassa? Kun en tiedä *ei tiedä*

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cockton sanoi:
Nyt joku kertokaa tuntuko oikeassa paikassa? :)

Latseille meni:thumbs:
Alussa se ei niin paljoa tunnukaan, kun latsit ovat vielä niin pienet.

Jess, kiitos! :)

Joo, ei ole koolla pilattu ko. lihas tässä selässä... Someday... ;)

Ite tein about yli vuoden ylätaljaa hyvällä tekniikalla ja tuntumalla, mutta eipä se selkä paljoa levinnyt, osittain ehkä paskan ruokavalion takia. Mutta nyt joku 1kk tehty leukoja tosissaan, ja on jo havaittavissa kyseiset latsi lihakset, ja leuanvedossa myös pysyn. Olisi pitänyt tuokin vuosi nykiä leukoja, niin ehkä omistaisin jopa selän, mutta siitä mentiin mistä aita matalin :(

Tuossa liikkeessä sitten ei kannata yrittää vetää sitä kahvaa alas, vaan kannattaa kuvitella että vetää kyynärpäät alas ja alkaa hakea pikkupainoilla aluks tuntumaa ja lämpöä. Ite jos yritän vaikka tehdä tiukan 10, niin tahtoo jo mennä liike haukkareille joten pumppailen aina...

Informatiivisesti teidän: :david:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom