Ylätalja sano NAPS

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaleksi
  • Aloitettu Aloitettu
Juuri samoin on käynyt, eli ylätaljassa napsahti vaijeri ja tempaisin tangon kaksin käsin kuuppaan. Teki kipiää. :itku:

Vahingosta viisastuneena (?) pyrin nykyään tekemään ylätaljaa hiukan takakenoon, ettei salama iskisi kahdesti samaan paikkaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko salilla muuten mitään vastuuta tuollaisista narun katkeamisista, eli jos vaikka legot menee kurkkuun, niin onko treenaajalla oikeutta vaatia salia maksamaan hoitotoimenpiteet? Eikös omistajalla kuitenkin ole vastuu että laitteet ovat kunnossa eikä onnettomuuksia tapahdu? Ja onko sillä vaikutusta, jos sali on yksityinen/kaupungin omistama?

Lapo sanoi:
Ai saatana! Ai se katkennu vaijeri ruoskas olkapäähän haavan? Onneks ei tullu kasvoille, ois voinu sattuu pahemminki...

:D Mut kuperkeikka varmaa hauskan näkönen.

no enemmän säikähin kaulavaltimon ku naaman takia. poikittan se vaijeri veti haavan tosta solisluun alapuolelta olkapäähän asti.

onneks kukaan ei ollu todistamassa tota kuperkeikkaa :D

Salilla jossa minä kävin (luojan kiitos vaihdan nyt salia), niin jatkuvasta tangot lähti irti taljasta, vissiin jotain 5markan taljoa, mutta kerran yks jätkä teki kokopakalla pää yli ojentajapunnerrusta niin se tanko lähti siitä vittuun ja kumahti sitä takaraivoon, saattoi vähän kirpassa.

Ei oo itellä onneks vaijeri katkennu, sen verran pienillä painoilla mennään:)
Oon muuten kuullu sellastaki juttua et jengiä olis halvaantunu, ku on kiskottu ylätaljaa niskan taakse ja sit vaijeri menny poikki ja nikama katki:eek:
Tiä sit pitääkö toi paikkaansa, mut eikö toi oo ihan mahdollista?

Blackened sanoi:
Ei oo itellä onneks vaijeri katkennu, sen verran pienillä painoilla mennään:)
Oon muuten kuullu sellastaki juttua et jengiä olis halvaantunu, ku on kiskottu ylätaljaa niskan taakse ja sit vaijeri menny poikki ja nikama katki:eek:
Tiä sit pitääkö toi paikkaansa, mut eikö toi oo ihan mahdollista?
Noh en mäkään millään isoilla painoilla pelaa, oli vaan huonoa tuuria et mulla just irtos :D ja uskon kyl et halvaantuminen mahollista, mul oli 50kg pakassa ja silti teki kohtuullisen kipeetä ku päähän kopahti se tanko.

Reisiojennuskoneessa katkesi vaijeri. Kuului hirveä ritinä ja rätinä kun vaijeri kiersi pitkin salia. Penkiltä noustuani huomasin selkänojassakin n. puolisenttiä syvän repeämän..

Pelkäsin jotain puoli vuotta noita härveleitä ja pitäydyin vain vapaissa painoissa.

Joskus runttasin ojentajia taljassa, oisko pushdown enkuks hyvä...?

No joka tapauksessa vaijeri oli jo melko rispaantunut ja sarjan lopussa jouduin ottamaan hiukan etukumaraa. Hiukset sitten osui siihen vaijeriin ja riipaisu vaan kuului ja tuntui. Jatkoin kuitenkin sitkeästi. Sarja tosin loppui seuraavaan toistoon ja pikku pärskähdykseen, kun jättimäinen hiustuppo vilahti vaijerin mukana naaman edestä.

Mitään vakavaa ei ole koskaan sattunut.

pari kertaa kun olen tehny polvenojennusta semmoses härpäkkees mis on ylätaljat ja alataljat sun muut. ni ylätaljan tanko on sieltä päähän tippunu on ollu varmaan kiinnitys vähä löysällä:rolleyes:

on katkennu ja monesti. kovin paino taitaa olla 170 eteen vedettynä kun on katkennut ja taakse vedettynä jotain 150 huiteilla. taakse vedettynä ei oo ku kerran tai kaks katkennu ja se oli todella vittumaisen tuntonen. itseasiassa noiden vaijjerien takia olen ruvennut alunpitäen karttamaan taljoja. ei tuu vedoista oikein mitään ku aina on pikku pelko perseessä, että milloin taas napsahtaa.

SniffDaddy sanoi:
Habakääntö se taljassa vasta pelottaakin. Saatana, kun se talja napsahtaa sopivasti, niin on kahva purukalustossa.
kerran tein muuten ristitaljassa hauista sillain että laitoin suoran penkin jolle menin makaamaan ja jalat ristitaljan tolppia vasten ja aloin tekeen hauista(ruhl tyyli), niin yhtäkkiä napsahti se ylärissa mötikän pultti poikki . ois tullu pahaa jälkeä jos ois naamaan pamahtanut se mötikkä :)

nuita taljoja ois turvallisin tehdä kypärä päässä ja visiiri kiinni :)

Itse olen kerran nähnyt kun yksi todella iso karpaasi väänti vuosia sitten ylätaljaa 150kg:lla ja pisti lisäksi jonkun ison kässärin. Kattelin sieltä kauempaa kun se rupes repimään ja muistaakseni kolmannella toistolla kuulu vitunmoinen räsähdys ja vaijeri poikki. Tanko suoraan kohti kasvoja. Ensin tilanne nauratti aivan perkeleesti mut sit kun rupes kuulumaan sitä huutoa ja verta valu niin saatanasti. Niin kyllä hymy äkkiä hyyty. Sälillä oli menny leegot edestä kokonaan uusiksi :curs:

On tommonen vaijerin napsahtaminen lopussaan aika paha paikka. Turha noita on vähätellä, mikäli liikeradalla on oma pää tai muu ruumiinosa. Tekee varmasti pahaa jälkeä jos kilauttaa ihteään ohtaan kahavalla oikeen kaksin käsin ja melekeestä täysiä.

ylätaljaa jos tekee vastaotteella niin ei pitäis osua pahasti päähän. Se on sitten eri asia miten kivasti selkä voi ja varmaan revähtääkin. Varsinkin kun vastaotteella saa käsiteltyä hirmuisia painoja.

Kyllä hammer koneet onkin käteviä eiks jee ?:rock:

Tuntuu olevan noita tekstejä lukiessa melko yleinen sattumus toi vaijerin katkeaminen, täytynee olla tarkempi.

Itselläni joskus Scott-penkistä pompannut tanko pystyyn(oma moka, luotin liikaa lukkoon)
ja se kimposi leukaan. Nykyisellä salilla osassa laitteista vaijerin sijasta kuminen hihna, huono puoli on se että esim. yhden käden alataljaa tehdessä ottaa kiinni rullan reunaan ja syntyy kova kitka, veto kun on toispuolesta ja hihna litteä.

Muistan lukeneeni että kolumnisti Matti-Esko Hytönen olis saanut tikkejä otsaansa vaijerin katkettua.

Tämä thread vahvistaa käsityksiäni siitä, että kaikki liikkeet kannattaa tehdä vapailla painoilla. Kulmasoutua ja leuanvetoa peliin, niin ei tarvitse jännittää kuin korkeintaan sitä, että pysyykö leuanvetotanko katossa kiinni. :D

Tänää tein alataljaa ja miun jälkeen tuli siihen joku ukko tekeen ni sillä toisessa sarjassa napsahti se "vaijeri" poikki ja selälleen maahan. Läheltä oli ettei pää kolahtanu. Hyvä ettei sattunu mitään :)

pari kertaa on ylätaljasta napsahtanu kun vetelin vastaotteella. oon koittanu varoa sen verran että tanko ei missään vaiheessa tulisi päähän, eli siis katse ylös. yksi tuttu veteli alataljaa, vaijeri meni poikki ja mies löi päänsä betoniseinään. shit happens :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom