Oli pakko luoda tunnarit kommentoidakseni tänne. Alunperinkin yritin etsiä juuri sitä mistä aloittaja puhui, itsellä nimittäin täsmälleen samat vaivat.
Sydämentykytysten vuoksi olen käynyt sydänfilmissä mitään löytymättä. Olen kokeillut myöskin jos jonkinlaista. Lääkärissäkin käyty ja totesi että kyseessä vain lihasjännitystä.
Ainahan mulla on raajat puutuneet helposti. Aiemmin leuanvedot ja vastaavat on saaneet yläselän erityisen kipeäksi, mutta nyt puolentoista vuoden aikana sama kipu koko ajan vaikkei tekisi yhtään mitään.
Olen kokeillut jos jonkinlaista, mutta mistään ei ole ollut oikein minkäänlaista apua. Hierontalaite oikeastaan vain pahentanut vaivaa, venyttelyt myöskin.
Olen kuitenkin luultavasti löytänyt syyn kyseiselle vaivalle, yllätykseksi kyseessä on
psyykinen vaiva. Eli stressi, ahdistus ja masennus (ja näitä ongelmiahan meikäläisellä riittää). Kyllä, keho oireilee myöskin henkisistä vaivoista.
Se mistä olen saanut avun on
psykofyysinen fysioterapia. Tämä hoitomuoto on perehtynyt juurikin kehon ja mielen yhteyteen.
Olen aika paljon perehtynyt näihin asioihin ja pitkällisen selvityksen jälkeen yläselän jumit (ilman fyysistä vikaa) yleisesti johtuu
emotionaalisen tuen puutteesta.
Kehon psyykkiset vaivat ovat siitä vettumaisia että niiden syytä on vaikea lähteä arvioimaan. Ihan yleisesti stressin lievennyksellä kannattaisi lähteä purkamaan tilannetta.
Tästä syystä olen itse aloittanut fyysisten harjoitteiden lisäksi myöskin mielen hyvinvoinnin kehittämisen, ja olen saanut niistä suurta apua ja tilanne menossa koko ajan parempaan suuntaan. Näitä ovat esimerkiksi (voi guuglata jos ei ole ennen kuullut):
kundalini jooga, qigong (sekä kiinalainen lääketiede yleisesti), eft tapping, meditaatio, hengitysharjoitukset sekä ihan vaan olemalla mahdollisimman positiivinen, keskittyen siihen kuinka hyvin on asiat ja olemalla kiitollinen kaikesta vähästäkin mitä on.
Pika-apuna jotka on auttaneet on
lämpövoide (kokeillut monia eri kipuvoiteita mutta lämpövoide ainoa mistä edes jotain apua),
tulikuuma hierova suihku sekä
puisella paperitelineellä kipukohtiin hakkaaminen sekä
painon pudottaminen (tämä luultavasti auttanut eniten)
.
Suosittelen lukemaan seuraavan artikkelin niin avautuu kuinka keho ja mieli ovat yksi ja sama asia (pääperiaate sekä psykofyysisessa fysioterapiassa että kiinalaisessa lääketieteessä):
View: https://elemental.medium.com/anxiety-is-in-your-body-not-your-mind-93031abd14eb