Yläselän ja hartioiden treenaus ristiselkää säästäen - liikkeet ja intensiivisyys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Chaldan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi,

Ajattelin kysyä hyvää treeniohjelmaa yläselkää ja hartioita vahvistamaan. Olin selkäleikkauksessa 3kk sitten ja nyt sitten lääkärin luvalla voi aloittaa kevyen treenauksen. Peilikuva sen kun vaan hirvittää sivuprofiilissa keskivartalon olevan paksumpi kuin ylävartalon. Etenkin yläselästä on hävinnyt kaikki.

Millaiset liikkeet vahvistaisivat yläselän lihaksia alaselän olleena tuettuna. Mave ei tule kuuloonkaan (eipä se sinne otakaan), soutua voi reenata TODELLA kevyesti, ja leukojen vetäminenkään ei tunnu siellä operoidulla alueella mieluisalta. Olisiko esimerkiksi kulmasoutu vatsa selkänojaa vasten hyvä? Tässä vaan tuo liikerata jää aika lyhyeksi. Pitää varmaan pyytää jotakuta teippaamaan selkänojaan kiinni!

Mä en pysty ainakaan vielä tekemään yläselkää esim. tuettuna kulmasoutuna kun alaselkään tulee väkisinkin kiertoa.
Teen itse sitten yläselkää ylätaljalla ja facepullia.

onnistuisiko soutu kuitenkin sellaisella painolla, että pystyt pitämään selän täysin suorana ja hartiat lukittuina?

muuten tulee lähinnä mieleen yhdenkäden kulmasoutu penkkiä vasten, facepull ja ylätalja. kaikki tosiaan sellaisilla painoilla, että pystyy keskittymään selän suorana pitämiseen

Moi,

Ajattelin kysyä hyvää treeniohjelmaa yläselkää ja hartioita vahvistamaan. Olin selkäleikkauksessa 3kk sitten ja nyt sitten lääkärin luvalla voi aloittaa kevyen treenauksen. Peilikuva sen kun vaan hirvittää sivuprofiilissa keskivartalon olevan paksumpi kuin ylävartalon. Etenkin yläselästä on hävinnyt kaikki.

Millaiset liikkeet vahvistaisivat yläselän lihaksia alaselän olleena tuettuna. Mave ei tule kuuloonkaan (eipä se sinne otakaan), soutua voi reenata TODELLA kevyesti, ja leukojen vetäminenkään ei tunnu siellä operoidulla alueella mieluisalta. Olisiko esimerkiksi kulmasoutu vatsa selkänojaa vasten hyvä? Tässä vaan tuo liikerata jää aika lyhyeksi. Pitää varmaan pyytää jotakuta teippaamaan selkänojaan kiinni!

Itsellä oli tikkejä vatsassa, vedin silti bodyleukoja, eli kovalla lihasjännityksellä ja vain otsa kiinni tankoon, pysäytys ja rauhallisesti negatiivista vaihetta hidastaen alas.
Hallitusti kun tekee voi riiputtaa jalkoaja suorana ja coren seutua lähes rentona koko suorituksen ajan.

Back
Ylös Bottom