Yläkropan massankasvatusta!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nikkonen
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka! Olen 18-vuotias miehenalku, 184/71kg.

Olen tässä liki vuoden kohta kotona treenannut lähinnä yläkroppaa, mutta tuntuu kuin mitään ei tapahtuisi. Tosin vuosi sitten pituus oli sama, mutta paino oli peräti 15kg alhaisempi, mutta silti tuntuu, että lihakseni ovat aivan mitättömät.

Sarjani on koostunut kotona pääsääntöisesti seuraavista osioista;
- Hauis 3 x 6 (8-12kg säädettävillä)
- Hauiskääntö 3 x 6 (----||----)
- Dippi ojentajille 3 x 12
- Etunoja punnerrus 3 x 10
- Vatsalihakset 3 x 15
- Selkälihakset 3 x 15

.. tätä sarjaa toistaen pari kertaa per ilta 2-4 x viikossa, olen käyttänyt lähes koko vuoden, mutta viimeisen 3kk aikana lihakset eivät tahdo mitenkään kipeytyä, ja seuraavana päivänä ei tunnu miltään. Olen sitkeästi kuitenkin yrittänyt vaihdella nostotyyliä jne. Välillä se toimiikin, mutta sen jälkeen taas palataan lähtöpisteeseen.

Neuvoja massankasvatukseen kotikonstein?

Hylkää ne kotikonstit ja lähe salille. Tarvit massankasvatukseen isompaa vastusta, omalla painolla hinkkaaminen menee pian kestävyysreeniksi ja lihas ei kasva isoksi. Samat lihasryhmät neljä kertaa viikossa on liian paljon... Jne. jne. Etsivä löytää vastauksia täältä aloittelijoiden osastolta.

Miksi treenaat kotona? Tulis sitä lihaa nimittäin paremmin salilla, jos siis on mahdollisuus käydä.

e: Hidas :david:

Yhden jalan pistoolikyykky 4x10
Etunojapunnerrus lisäpainoin (selässä reppu täynnä kirjoja) 3x10
Leuanveto 3xmaksimi
Pystypunnerrus kp 4x10
Hauiskääntö kp 3x10
Voimapyörä 3-4x10
Pohjenousut seisten yhdellä jalalla 3-4x10

Helppo ja hyvä kotitreeni. G6:sta muokattu.

Miksi treenaat kotona? Tulis sitä lihaa nimittäin paremmin salilla, jos siis on mahdollisuus käydä.

e: Hidas :david:

Vain siinä tapuksessa että kotona ei ole tarvittavia varusteita.

Nimim. Kotona treenaava :rock:

Ei sinne ylöskään loputtomasti massaa tule, jos ei jalkoja treenaa...

Vain siinä tapuksessa että kotona ei ole tarvittavia varusteita.

Nimim. Kotona treenaava :rock:

Ei sinne ylöskään loputtomasti massaa tule, jos ei jalkoja treenaa...

Jep, mutta tarkoitin tätä tapausta. Kotona ei näköjään tarpeeksi vehkeitä löydy (säädettävät käsipainot), niin kannattaisi sinne salille suunnata.

Niin se tosiaan on että noilla värkeillä ei massiivista yläkroppaa hommata. Sen lisäksi olet unohtanut yläkropan suurimman lihasryhmän eli yläselän. Jos sulla olis kotona leuanvetotanko, penkki, levytanko ja toista sataa kiloa painoja ja sitten vaikka nuo kässärit siinä sivussa niin jotai tulosta voisi saadakin aikaan kulmasoudulla, lisäpainoleuoilla, maastavedolla, penkki- ja pystypunnerruksella ja sitten noilla käsipainovitkutuksilla kuten vipunostoilla.

Pitemmän päälle isommaksi kasvaa kuitenkin koko kroppaa treenaamalla, ja nämä tarvittavat varusteetkin maksaa jonkin verran joten varmaan ensimmäiseksi olisi helpointa mennä salille ja tutustua siellä painoharjoitteluun ja kunnollisella ohjelmalla, jota omasi ei valitettavasti ole. En väitä etteikö omalla painolla treenaamallakin voisi saada tuloksia, mutta ei siihen kyllä perus etunojapunnerrukset vatsojen ja selänojennusten kanssa riitä.

Moikka! Olen 18-vuotias miehenalku, 184/71kg.

Olen tässä liki vuoden kohta kotona treenannut lähinnä yläkroppaa, mutta tuntuu kuin mitään ei tapahtuisi. Tosin vuosi sitten pituus oli sama, mutta paino oli peräti 15kg alhaisempi, mutta silti tuntuu, että lihakseni ovat aivan mitättömät.

Sarjani on koostunut kotona pääsääntöisesti seuraavista osioista;
- Hauis 3 x 6 (8-12kg säädettävillä)
- Hauiskääntö 3 x 6 (----||----)
- Dippi ojentajille 3 x 12
- Etunoja punnerrus 3 x 10
- Vatsalihakset 3 x 15
- Selkälihakset 3 x 15

.. tätä sarjaa toistaen pari kertaa per ilta 2-4 x viikossa, olen käyttänyt lähes koko vuoden, mutta viimeisen 3kk aikana lihakset eivät tahdo mitenkään kipeytyä, ja seuraavana päivänä ei tunnu miltään. Olen sitkeästi kuitenkin yrittänyt vaihdella nostotyyliä jne. Välillä se toimiikin, mutta sen jälkeen taas palataan lähtöpisteeseen.

Neuvoja massankasvatukseen kotikonstein?
mitätön ohjelma,mitättömät tulokset

Mitens ruokailupuoli ollut? Mä laittaisin kyllä koko ohjelman vaihtoon ja ottaisin jalat mukaan. Ja kuten aikasemmin sanottiin; kotona ei kovin massiiviseksi kasva pelkillä oman kehonpainolla tehtävillä suorituksilla ja 12 kilossa loppuvilla kässäreillä. Toki jos kotona löytyy nämä:
leuanvetotanko, penkki, levytanko ja toista sataa kiloa painoja ja sitten vaikka nuo kässärit siinä sivussa
niin silloin eri asia, mutta salilla pääsee treenaamaan monipuolisemmin ja motivaatiokin voi kokea kasvua lihojen sivussa.

Foorumi täynnä ruokavalio- ja treeniohjelmia/neuvoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom