Yläkropan liikkeet mitkä eivät rasita hauista?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Titaani
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on sellainen tilanne, että hauiksessa on pieni vamma, jonka palautumiseen menee varmaan muutama viikko. Tätä ennen ei hauista oikein voi rasittaa.

Mitkäs olisivat hyviä liikkeitä yläkropalle (erityisesti selälle) hauiksen parantumista odotellessa? Eli mitkä rasittavat vähiten? Esim. ylä/alatalja selälle ei toimi tässä tilanteessa, koska antaa osumaa hauikselle.

maastaveto, oikealla tekniikalla. Selän ojennus(hyvää huomenta, julle).

maastaveto, oikealla tekniikalla. Selän ojennus(hyvää huomenta, julle).

Maastaveto rasittaa kylläkin hauiksia. Ompa nähty monia hauislihakseen kohdistuneita vammoja syntyneen nimenomaan maastavedossa. Jos on kireähköt hauislihakset, niin kannattaa olla erityisen tarkkana.

Melkeinpä mikä tahansa liike missä on painoja käsissä rasittaa enemmän tai vähemmän hauista. Kannattaa olla todella varovainen. Itsellä kun oli joskus hauikse pahasti ylirasittuneet ei pystynyt kunnolla tekemään oikein mitään.

Miten ois ihan lepo ja vaikka aerobinen ja lihashuolto tuona aikana ? Kannattaa aina ottaa pienetkin vammat vakavasti ja parantaa ne kunnolla...

Miten ois ihan lepo ja vaikka aerobinen ja lihashuolto tuona aikana ? Kannattaa aina ottaa pienetkin vammat vakavasti ja parantaa ne kunnolla...

Jep. Lepoa, jalkatreeniä, aerobista ja lihashuoltoa on nyt tässä muutama viikko takana. Nyt ajattelin varovasti siirtyä takaisin salille (yläkropan osalta), joten ajattelin tosiaan aloittaa niistä vähiten hauista rasittavista liikkeistä.

Itse olen joskus treenaillut Butterfly-koneella (jossa on "tyynyt" kyynärpäiden kohdalla) rintaa kun oli kyynärpää kipeä, toiminee kipeän hauiksenkin kanssa tehtäväksi (?)
Jossain olen nähnyt selkäkoneitakin joissa treenataan samalla periaatteella, kyynärpäiden avulla

Gripperiä voisi ehkä puristella? Sitten on vatsa- ja alaselkäliikkeet.

Parasta voisi kuitenkin olla levätä kunnolla niin paranee nopeiten...?

Back
Ylös Bottom