Yksinkertaiset 2400 kcal eväät kaupausta!

:rock: Nyt on puoli vuotta käyty salilla ahkerasti 4-5krt viikossa ja kehitystä tullu. Painoin 46 ja nyt 51kg. Olen siis sika laiha vielläkin. Ravintoon oon satsannu ja kalaa raejuustoo , pähkinöitä ym. tulee paljon syötyä, mutta ongelma on et en pysty väsäämään kunnolla ruokiani, eli ruoan lämmittäminen ja kypsentäminen on poissa laskuista. Ois kiva saada joitakin vinkkejä mitä kivaa vois väsätä ilman uunia/hellaa, eli yksinkertaisia safkoja joihin lähikaupastakin löytyy aineksia.

Jos jollain ois vaikka laittaa mun kokoselle viikon ruokalistan jossa on tarpeeks protskuja ym. tarpellinen. Pituus o 174 ja lihakset on kyl nyt kasvanu ja tulokset salilla alotuksesta monin kertasiks. Joten kannustusta tarvitaan, kun yksin on joutunu vaan punnertamaan, sillä eihän tän kokosia treenikavereita löydy mistään. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hieno homma!

Rahkaa
Jugurtti+kaurahiutaleet
Tonnikala

En oo mikään ravinto expertti, mutta eiköhän joku osaa neuvoa.
Todella hieno homma kuitenkin että olet aloittanut saleilemaan! :whip:

Yksinkertaiset "2400lcal" eväät kaupausta!

:hyper: Yksinkertaiset "2400lcal" eväät kaupausta!

Nyt on vuosi käyty salilla ahkerasti 4 krt viikossa ja kehitystä tullu. Painoin 46 ja nyt 54kg. Olen siis sika laiha vielläkin. Ravintoon oon satsannu ja kalaa raejuustoo , pähkinöitä ym. tulee paljon syötyä, mutta ongelma on et en pysty väsäämään kunnolla ruokiani, eli ruoan lämmittäminen ja kypsentäminen on poissa laskuista "työpaikan takia". Ois kiva saada joitakin vinkkejä mitä kivaa vois väsätä ilman uunia/hellaa, eli yksinkertaisia safkoja joihin lähikaupastakin löytyy aineksia (esim mysli, puuro ym safkoja, jotka menee kylmänäkin). :rock:

Jos jollain ois vaikka laittaa mun kokoselle viikon ruokalistan jossa on tarpeeks protskuja ym. tarpellinen. Pituus o 174 ja lihakset on kyl nyt kasvanu ja tulokset salilla alotuksesta monin kertasiks. Joten kannustusta tarvitaan, kun yksin on joutunu vaan punnertamaan, sillä eihän tän kokosia treenikavereita löydy mistään. :thumbs:

vähän :offtopic: , mutta olisin utelias tuloksiesi suhteen eli minkälaisia rautoja menee penkissä, kyykyssä, mavessa?.
ois mukava tietää paljo 54kg sälli nostelee :)

Syö poika syö nyt on kesä. Tossa vaiheessa on turha laskea kaloreita. Katso vaakaa että painoa rupeaa tulemaan, silloin on suuntasi oikea.

Eikös tässä ollut kyse eväsehdotuksista/-esimerkeistä? Eli halu taata 2400kcal/päivä tai työpäivä. Kaloreita saat helposti perus 2% jogurtista, jossa on vissiin 800kcal/kg. Myös keittokinkkupaketti(~300g) on kätevä eväs, josta saat vähärasvaista protskua. Nippu banaaneita on halpa esim. treenipäivän tankkaukseen. Tästä tais olla joskus joku threadi. Tolla massalla voisit syödä vaikka lihispaketin päivittäin, mikäli kasvaminen tuo haasteita.

Joze86 sanoi:
vähän :offtopic: , mutta olisin utelias tuloksiesi suhteen eli minkälaisia rautoja menee penkissä, kyykyssä, mavessa?.
ois mukava tietää paljo 54kg sälli nostelee :)

No nyt oon tehny 6X6 sarjoja seuraavilla painoilla,
penkis 60kg
kyykys 70kg
maastaveto 80kg :nolo:

Maksimeja en ole koittanu, kun ei ole kaveria varmistamassa.

haba sanoi:
Eikös tässä ollut kyse eväsehdotuksista/-esimerkeistä? Eli halu taata 2400kcal/päivä tai työpäivä. Kaloreita saat helposti perus 2% jogurtista, jossa on vissiin 800kcal/kg. Myös keittokinkkupaketti(~300g) on kätevä eväs, josta saat vähärasvaista protskua. Nippu banaaneita on halpa esim. treenipäivän tankkaukseen. Tästä tais olla joskus joku threadi. Tolla massalla voisit syödä vaikka lihispaketin päivittäin, mikäli kasvaminen tuo haasteita.

Joo tosiaan ois päivän energiantarve saatava tyydytettyä ja kyselin tosiaan aiheesta vuosi sitten, mutta eipä tullut kuin muutama vastaus ja nyt alkaa välillä ruokavalinnat tökkimään ja vaihtekua kaipais. :kuola: Tietysti omaa mielikuvitusta käyttämällä aina jotain tulee keksittyä.

ruisranne2000 sanoi:
No nyt oon tehny 6X6 sarjoja seuraavilla painoilla,
penkis 60kg
kyykys 70kg
maastaveto 80kg :nolo:

Maksimeja en ole koittanu, kun ei ole kaveria varmistamassa.

Noissa tuloksissa ei kyllä ole mitään häpeämistä. Noihan on sun painoon suhteutettuna jo tosi hyvät :)

Sitten itse kysymykseen: työpaikalle voisi ottaa valmiita proteiinidrinkkejä normaalien eväiden lisäksi. Jo mainittu jugurtti on myös kätevää ja helppoa juoda vaikka suoraan tölkistä. Tietysti rahkaa ja mysliä lisäksi jos jaksaa sekotella. Rypsiöljyä vielä joukkoon jos ei meinaa muuten tulla kaloreita tarpeeksi. Suosittelen pitämään kirjaa noista syömisistä esim. tällä mainiolla laskurilla http://laam.ath.cx/ruoka.php

Hyvin oot kyllä kehittyny! 8 kg vuodessa ei tosiaan ole huonosti jos kerran vieläkin olet rasvattomassa kunnossa. Tsemppiä vaan treeneihin :thumbs:

Kylmiä salaatteja on helppo väsätä kotona valmiiksi. Esim. paistat kanaa(rintafileitä), pilkot niitä ison satsin, sekaan vaikka hernemaissipaprika sekoitusta, yms. salaatteja, riisiä. Kastikkeeksi voi vaikka väsätä jonkun kermaviilihässäkän. Sama onnistuu kinkuilla, tonnikalalla yms. Tällaisia tulee kouluun väsättyä joskus, kun ei kiinnosta koulun hiilaripitoiset ruuat.

Kaupasta:
Elovena+
1 l jugurttia
4 prk Ehrmann
1 prk raejuusto
1 prk tonnikala
1 pussi pakasteherneitä (200g)
pähkinöitä

Raejuusto, tonnikala ja herneet sekaisin, joukkoon mustapippuria ja vähän sitruunaa. Eloveenaa, maitorahkaa ja jugurttia sekaisin. Päivän aikana vedät 4 dl eloveenaa ja vielä ruokalusikallisen rypsäriä päälle, niin kaloreita tulee ~2400/päivä, ravitosuhteet 40%(hh)/40%(prot)/20%(r). Ja tämä ilman pähkinöitä, joita napostelet mikäli vielä on nälkä. Protskua tulee yli 200 g päivässä, eli varmasti riittävästi. Kun tonnikala alkaa tökkiä, vaihda se kinkkuun. Kun kinkku alkaa tökkiä, vaihda se kalkkunaan. Kalkkuna -> kana ja kierto alusta.

Tätä perusrunkoa voi sitten täydennellä tomaatilla, parsalla, porkkanalla, kurkulla ja salaatilla, kunnes löytyy kukkarolle ja makumieltymyksille täydellinen kombo.

Höpönhöpöt.. 2400kcal? Niin paljon ruokaa koneeseen, että lähtee se paino nousemaan. Oon varmaan painanut ton verran jo syntyessä :D

e: typo

Tarviiko sitä joka päivä syödä erilailla?

Meitsi vetelee melkein aina samat ruoat - on paljon helpompaa kun ei tarvitse miettiä ravintosisältöjä joka ikinen päivä. Vaihtelua tulee toki tehtyä joskus esim. tekemällä välillä mustikkarahkaa ainaisen mansikka/ananasrahkan sijaan.

Helppoja kylmänä syötäviä eväitä on erilaiset rahkahärdellit (rahkaa, marjoja/ananasta ja kaurahiutaleita + fun lightia) sekä vaikkapa itse tehdyt proteiinimuffinssit, pannari jne. Voit myös ottaa evääksi täytetyn sämpylän/patongin/reissumiehen, purkin jogurttia tsm.

Kotona pystyt ilmeisesti syömään lämmitettäviä ruokia esim. aamupuuron ja illalla kunnon lämpimän ruoan?

Yhden päivän ruokavalio voisi näyttää esim. tältä:

Aamiainen 7.00:
Kaurapuuro (2 dl rasvatonmaito, 60 g kaurahiutaleita, 10 g öljyä), raejuusto 100 g, banaani

Välipala 9.30:
Fitness-muroja 60 g + rasvatonmaito 2 dl

Lounas 12.00:
Täytetty moniviljapatonki / pari sämpylää / pari reissumiestä (n. 150 g leipää). Täytteenä kunnolla kinkkua (100g), tomaattia, kurkkua yms.

Välipala 15.00:
Ananasrahka (rahka 250 g, purkki ananasta), 20 g pähkinöitä

Päivällinen 18.00:
Riisiä 150 g (keitetty paino), broilerikastike (esim. 150 g kanaa + 200 g uncle bens sweet and sour -kastiketta)

Iltapala 21.00:
Rahka fun lightilla, 10 g öljyä

Tuolla ruokailulla tulisi jo helppoon 2522 kcal (189p, 41 r, 350r). Rasvan määrää voisi vielä vähän lisätäkin - esim. syömällä pähkinöitä hieman enemmän pitkin päivää. Kasvava mies tarvitsee runsaasti energiaa!

ilmari sanoi:
Kaupasta:
Elovena+
1 l jugurttia
4 prk Ehrmann
1 prk raejuusto
1 prk tonnikala
1 pussi pakasteherneitä (200g)
pähkinöitä

Raejuusto, tonnikala ja herneet sekaisin, joukkoon mustapippuria ja vähän sitruunaa. Eloveenaa, maitorahkaa ja jugurttia sekaisin. Päivän aikana vedät 4 dl eloveenaa ja vielä ruokalusikallisen rypsäriä päälle, niin kaloreita tulee ~2400/päivä, ravitosuhteet 40%(hh)/40%(prot)/20%(r). Ja tämä ilman pähkinöitä, joita napostelet mikäli vielä on nälkä. Protskua tulee yli 200 g päivässä, eli varmasti riittävästi. Kun tonnikala alkaa tökkiä, vaihda se kinkkuun. Kun kinkku alkaa tökkiä, vaihda se kalkkunaan. Kalkkuna -> kana ja kierto alusta.

Tätä perusrunkoa voi sitten täydennellä tomaatilla, parsalla, porkkanalla, kurkulla ja salaatilla, kunnes löytyy kukkarolle ja makumieltymyksille täydellinen kombo.

:worship: Kiitos vastauksista ja lisää saa tulla. Tänään illalla lähi-Siwa on 21.00 auki, et ens viikon eväitä saa jo hommattua. Ja joillekkin vastaukseks et koitin tota linjaa et söin lihapiirakoira hampurilaisia ym., niin kuin jotkut suositteli, mutta ei se oikein mulla toiminut. Raskaasta ruuasta tälläselle pikkukaverille tuli niin väsynyt ja vetämätön olo, että salilla käyminen oli yhtä tuskaa ja väkisin vääntämistä. Painoa ehkä tulis nopeemmin, mut en tuntenut tota linjaa hyväks, et nuo edellä mainitut eväät tuntuu sopivan meikäläiselle paremmin. Nyt pitää vaan panostaa laatuun treenissä ja ruosassa tietenkin. :piis:

Suositut

Back
Ylös Bottom