Yksinkertainen voimaohjelma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos tuolla ohjelmalla jonka oranki mainitsi saat itsesi vain tukkoon niin et yksinkertaisesti osaa tehdä sitä oikein. Monen mielestä minä mukaan lukien tuon ohjelman runko on erittäin toimiva.

Niinpä niin taas näitä idioottimaisia absoluuttisia totuuksia treeni asioista. :hyvä:
Mä olen tehnyt kyykkyä 10 päivän välein minimissään ja oon varusteilla kuitenkin 340 kyykännyt. Rawinakin pitkälle päälle 200. Jos jonkunlaista jakoa on kokeiltu ja tuo minkä laitoin on parhaaksi toteamani. Nopeustreenit on nopeustreenejä, mutta jos siitä treenistä otetaan kunnolla teho irti (niinkuin itsellä on ollut tapana tehdä) niin ei tarvi viikkon kyykkytelineeseen päin pieraistakkaan.

Mä olen tehnyt kyykkyä 10 päivän välein minimissään ja oon varusteilla kuitenkin 340 kyykännyt. Rawinakin pitkälle päälle 200. Jos jonkunlaista jakoa on kokeiltu ja tuo minkä laitoin on parhaaksi toteamani. Nopeustreenit on nopeustreenejä, mutta jos siitä treenistä otetaan kunnolla teho irti (niinkuin itsellä on ollut tapana tehdä) niin ei tarvi viikkon kyykkytelineeseen päin pieraistakkaan.

Ihmisillä toimii eri asiat, mutta on myös +300kg kyykkääjiä ketkä treenaa kyykkyä viidesti viikossa. Esim. painononnostajilla tuo on aika yleistä. Intesiteetti alas ja volyymia paljon = hermosto tykkää.

Painonnostajat on hyvin useasti sitä samaa kastia kun painijatkin eli harrastus aloitettu hyvin nuorena. Joten ei ehkä ole ihan samanlailla verrattavissa normijumppaajaan joka haluaa voimatasoja nostella.

Pari kolme perusvoimapainotteista kyykkytreeniä viikossa ei kyllä todellakaan ole mikään ihmeellinen suoritus. Alussa tietty on jumissa, mutta tuohon tahtiin tottuu todella nopeasti. Kerran viikossa kyykkäämisestä ei tule kuin vihaiseksi.

Aika moni suosittu ja toimivaksi todettu "normijumppaajan" ohjelma perustuu nimenomaan kolme kertaa viikossa kyykkäämiseen. G6 ja Starting Strength tulee äkkisiltään mieleen.

Kyllä myös 3 penkkiä viikossa on aivan liikaa IMO niinkuin Kako jo mainitsi. Parempi kehitys tulee kun tekee harvemmin, mutta intensiivisesti. Kolme kertaa kovaa, niin on kyllä ihme mies joka ei siitä ole jumissa. Tosin itse olenkin sellaista tyyppiä, että jos tehdään niin tehdään kovaa. Ja myös kroppakin tykkää, nopeustreenit tai treenit, joissa paukkuja jää enemmälti varastoon , tuppaa itselläni olemaan kehityksen kannalta sama kuin ei kävisi salilla ollenkaan. Kyllä tossa Oranki:n esimerkkiohjelmassa mielestäni vn-liikkeitten frekvenssiä tulisi vähentää, ja laittaa sinne tilalle eristäviä jonkin verran.

Tunnen kyllä sitten myös tyyppejä, joilla nuo Sheikoilut ym. toimii.

Niinkuin sanoin niin keskimmäinen voi hyvin olla nopeuspenkki tai muuten kevyempi. Tuo kolme penkkiä ei vielä ole mikään ihmeellinen, mutta smolovin neljää penkkiä viikossa en pysty tekemään kuin juuri sen 3 viikkoa.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom