Yksi historian pahimmista sarjamurhaajista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

pexxi

Mode
Osa voi olla tietoinen tästä jutusta jo, mutta menköön,
koska olen tuosta lukenut sen verran paljon,että pakko avautua..

http://www.thesmokinggun.com/archive/ridgway1.html

http://www.crimelibrary.com/serial_killers/predators/greenriver/index_1.html

Kyseessä on siis "Green River killer", kaveri surmasi vajaa 50 naista Yhdysvalloissa aikoinaan. Muistan, kun luin erästä kirjaa aiheesta ja mietin, miten joku voi onnistua tuollaisessa asiassa ja olla jäämättä kiinni? Täytyy olla melkoisen kylmäverinen kaveri!

Kuitenkin, tässä sunnuntailuettavaa meille kaikille. Onneksi Suomessa ei sentään vielä sarjamurhaajia ole tavattu..?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän niitä sarjamurhaajia ole Suomessakin. Viimeisimpänä tulee mieleen tämä Gladiaattori-tyttönen. Onneksi ollaan kuitenkin hieman eri mittakaavassa kuin esim jenkeissä.

Originally posted by pexxi
Muistan, kun luin erästä kirjaa aiheesta ja mietin, miten joku voi onnistua tuollaisessa asiassa ja olla jäämättä kiinni?

Eikös tämä ko. murhaaja tappanut vain ihmisiä, joita kukaan ei kaivannut pitkiin aikoin, jos koskaan ja itse murhaaminen tapahtui aina jossakin syrjäisellä paikalla? Siinä lienee myös vastaus tuohon pohdintaasi.

Re: Re: Yksi historian pahimmista sarjamurhaajista

Originally posted by IronMind
Eikös tämä ko. murhaaja tappanut vain ihmisiä, joita kukaan ei kaivannut pitkiin aikoin, jos koskaan ja itse murhaaminen tapahtui aina jossakin syrjäisellä paikalla? Siinä lienee myös vastaus tuohon pohdintaasi.

Kyllä, mutta vain osittain. Lähinnä mietityttää, miten "tavallinen" kaveri pystyy pitämään päänsä kylmänä ja teot salassa läheisiltään. Mies oli mm. yhdessä vaiheessa poliisien huostassa epäiltynä, muttei todisteet riittäneet!

Luin kerran ennätyskirjasta jostain intialaisesta Thuggee-uskonlahkon jäsenestä, joka tappo päälle 1000 ihmistä kuristamalla ne keltavalkosella kangassuikaleella. Tietääkö kukaan enemmän tästä tapauksesta?

Miksi kaikki sarjamurhaajat näyttävät muista poikkeavilta, tai muuten vain pimeiltä?

Originally posted by Turmelioitsia
Miksi kaikki sarjamurhaajat näyttävät muista poikkeavilta, tai muuten vain pimeiltä?

[kyökkipsykologi]
Koska jos ne näyttäisivät silmissäsi samalta kuin sinä ja minä niin sinun olisi vaikeaa enää erottautua heistä leimaamalla heidät hulluiksi ja pimeiksi ja joutuisit hyväksymään että sinä ja naapurin setäsi voisitte olla sarjamurhaajia siinä kuin kuka muu tahansa?

Eli kyseessä on osittain myös oman mielesi puolustusmekanismi.

Eikös noista useista ole naapurit yms. haastateltaessa taivastelleet miten niin rauhallinen, hiljainen ja mukava mies on voinut syyllistyä moiseen.
[/kyökkipsykologi]

Hmmm.. Ihan kuin olisin aamulla kirjoittanut tähän threadiin viestin.. Mutta eipä ole enää.

No kummiskin.. Suomessa ei ole sarjamurhaajia.

Sarjamurhaajillekin on omat "luokituksensa" eli kaikki eivät ole sarjamurhaajia, vaikka olisivatkin tappaneet monta ihmistä.

Eikös suurehko osa näistä sarjamurhaajista ole nuorehkoja, valkoihoisia, yksin asuvia heteromiehiä? Mistäköhän tuo johtuu? Itse kuulun tuohon "riskiryhmään", mutta en ole vielä ryhtynyt sarjamurhaajaksi.
Vai onko tämäkin profilointi taas yksi myytti muiden joukossa?

"Once mom beat him so severely with a piece of wood that he lay in a semi-conscious state for three days before Viola's boyfriend decide to take him to a local hospital. Another time, she cruelly decided to send Hank to school in a dress and with his hair curled.

Years later, in a drunken binge, Henry stuck a knife in his mother's back and proceeded to rape her dead corpse."

"Ottis had a taste for human flesh and had many of his victims for dinner. Henry, however, was not a cannibal because, he said, he disliked the taste of Ottis' barbecue sauce." :D

http://www.mayhem.net/Crime/serial1.html

Originally posted by Tahvo Tohveli
Eikös suurehko osa näistä sarjamurhaajista ole nuorehkoja, valkoihoisia, yksin asuvia heteromiehiä? Mistäköhän tuo johtuu? Itse kuulun tuohon "riskiryhmään", mutta en ole vielä ryhtynyt sarjamurhaajaksi.

Myös sarjarakastajat sopivat tähän samaan kuvaukseen.Ehkä kuulut niihin?

Originally posted by Tahvo Tohveli

Listaan tulee lisätä vielä yksi pointti: amerikkalainen.

Selvä enemmistö maailman sarjamurhaajista on amerikkalaisia.

Joo, toi amerikkalaisuus ihmetyttää... itse en kuulu iloiseen joukkoon, joka dissaa jenkkejä joka kääntessä, mutta..

Bowling for Columbine dokkarissakin pohdittiin oikein urakalla, miksi Yhdysvalloissa aseet aiheuttavat ongelmia enemmän kuin muualla? Kaipa tuon voisi kääntää myös kysymyksenä, miksi sarjamurhaajia esiintyy enimmäkseen USA:ssa?

Saksan poliisin arvion mukaan euroopassa on vähintään 50 sarjamurhaajaa vapaalla jalalla. Että osataan sitä vanhalla mantereellakin.

Isommissa ympyröissä on isommat tapahtumat.

Originally posted by pexxi
Kaipa tuon voisi kääntää myös kysymyksenä, miksi sarjamurhaajia esiintyy enimmäkseen USA:ssa?

Toimisiko siellä yhdessä maailman suurimmista yhteisöistä poliisi-tiedotus-jälkihehkutus-kolmikanta sen verran paremmin kuin muualla maailmassa, että me Suomessakin tiedämme, että USA:sta tulee enemmistö sarjamurhaajista.

Sehän tästä vielä puuttuisikin, jos enemmistö näistä hulluista tulisi esim. Suomesta. :rolleyes:

Osataan sitä muuallakin kuin Ameriikoissa...
Andrei Chikatilo murhasi vanhan Neuvostoliiton aikana ainakin 56 ihmistä.
Kenties olen nähnyt jopa kaverin tietämättäni livenä. Joskus kahdeksankymmentäluvun puolenvälin paikkeilla tuli käytyä pikkupoikana opettajana toimivan äitimuorin mukana opettajien matkalla tuolla Rostovissa missä Chikatilokin touhusi. Chikatilo toimi opettajana ja kun kysessä oli opettajien tutustumismatka tuli käytyä useammassakin paikallisessa koulussa tutustumiskäynnillä.

http://www.stagedirect.com/massmurder/killers_chikatilo.shtml

No kyllähän sitä varmasti lähes joka mantereella (paitsi suomessa) on sarjamurhaajia.

Esim. Aasian maat, Kiina, Intia jne. Meidän rakas naapurimme Venäjä, sarjamurhaajistako vapaa? Tuskinpa.

Uskoisin, että kyllä niitä löytyy melkein mistä vaan, mutta
USA vaan on maailman napa, jonka asioita hehkutetaan joka puolella ja josta kaikki tietävät "kaiken".

Originally posted by Tomi
:offtopic:

BK: nyt loppu toi siguilla pelleily. Seuraavasta lähdet viikoksi ihmettelemään elämää ilman Pakkotoistoa.

Vahingoniloa :D ja myötähäpeää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom