Yhtiökokouksiin keväällä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Liittynyt
5.6.2003
Viestejä
29 708
Ikä
45
Onko kellään ollut mielessä lähteä yhtiökouksia kuuntelemaan kun niiden aika keväämmällä on?

Itse olisin kiinnostunut ainakin yhdessä tai kahdessa käymään, en ole koskaan käynyt, joten olisi ihan uutena kokemuksenakin mukava käydä.

Yksin ei millään viittis lähteä, koska tuo käytännössä menee niin, että aamulla ajo kokouspaikalle (eli käytännössä Helsinkiin) ja illalla takas. Eli jos ois edes samoilta suunnilta kiinnostusta jollakulla muullakin lähteä, niin voitas mennä kimppakyydillä ja jakaa kustannukset yms.

Että ei muutakun tänne vaan, että mistä on tulossa ja mihin on kiinnostunut menemään. Katsellaan osuuko mulla tai jollakulla muulla matkat yksiin. Eli ei siis mitään paikkakuntarajoituksia tähän ketjuun määritellä kuitenkaan. ;)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähän :offtopic:

Muistakaa, että matkakuluja yhtiökokouksiin kannattaa ainakin yrittää vähentää pääomatuloista tulonhankkimismenoina.
 
Oon käyny joka vuosi ja käyn jatkossakin. Se on erittäin pieni uhraus se parintuntinen joka siinä vierähtää.
 
Mielestäni on silkkaa järjenköyhyyttä olla osallistumatta kokoukseen, mikäli omistaa osakkeen.
Kuitenkin puhutaan monien suurimmista sijoituksista ja vaikuttamisesta jokapäiväiseen elämiseen liittyvistä päätöksistä.
 
vähän jänskättää mennä kun on jo uhkailtu puheenjohtajuudella eikä ainakaan toistaseks kiinnosta moinen homma. muutenkin hallituksesta lähtenyt porukkaa mutta pakkohan sinne on lähteä jos sais vaikka ajettua läpi tupakointikiellon sisätiloihin...
 
Onko kellään ollut mielessä lähteä yhtiökouksia kuuntelemaan kun niiden aika keväämmällä on?

Itse olisin kiinnostunut ainakin yhdessä tai kahdessa käymään, en ole koskaan käynyt, joten olisi ihan uutena kokemuksenakin mukava käydä.

Yksin ei millään viittis lähteä, koska tuo käytännössä menee niin, että aamulla ajo kokouspaikalle (eli käytännössä Helsinkiin) ja illalla takas. Eli jos ois edes samoilta suunnilta kiinnostusta jollakulla muullakin lähteä, niin voitas mennä kimppakyydillä ja jakaa kustannukset yms.

Että ei muutakun tänne vaan, että mistä on tulossa ja mihin on kiinnostunut menemään. Katsellaan osuuko mulla tai jollakulla muulla matkat yksiin. Eli ei siis mitään paikkakuntarajoituksia tähän ketjuun määritellä kuitenkaan. ;)

Jos Timba sattuu sellanen yhtiö mitä molemmat omistetaan, voin suunnitella tuloa täältä lappeenrannasta käsin. En ole koskaan pörssiyhtiön yhtiökokouksessa käynyt, kiinnostusta olisi se kokea.

Sijoitusmielessä, yhtiökokoukset ei kiinnosta, mun strategia on osta ja unohda. Ostopäätökseen riittää muutama mittari, kokouksen detaljit ei siinä mielessä kiinnosta.
 
vähän jänskättää mennä kun on jo uhkailtu puheenjohtajuudella eikä ainakaan toistaseks kiinnosta moinen homma. muutenkin hallituksesta lähtenyt porukkaa mutta pakkohan sinne on lähteä jos sais vaikka ajettua läpi tupakointikiellon sisätiloihin...
Onko sitten todella pieni yhtiö jos on noin pienet piirit?

Voin tunnustaa, että olen jättänyt pari kertaa kokouksen väliin, eikä sillä ole väliä, koska hyvin tuntuu porukka homman hoitavan. Varmaan taas nousee vastikkeet, mutta eipä sille mitään voi ja eikä ne nyt lähelläkään 3€ heilu.
 
Itse tekisi kyllä kanssa mieli osallistua johonkin yhtiökokoukseen, toistaiseksi ihan vieras juttu mulle :)
 
Jos Timba sattuu sellanen yhtiö mitä molemmat omistetaan, voin suunnitella tuloa täältä lappeenrannasta käsin. En ole koskaan pörssiyhtiön yhtiökokouksessa käynyt, kiinnostusta olisi se kokea.

Sijoitusmielessä, yhtiökokoukset ei kiinnosta, mun strategia on osta ja unohda. Ostopäätökseen riittää muutama mittari, kokouksen detaljit ei siinä mielessä kiinnosta.

Loistavaa, tsektaan joku pv yhtäläisyyden ja katellaan sitten osuuko aikataulut edes sinneppäin.

En minäkään usko, että ne mun ratkaisuihin mitenkään ihmeemmin vaikuttaa, olisi vain ihan mukava kokemus käytä kattomassa tollanen yhtiökokous läpi.

Itse tekisi kyllä kanssa mieli osallistua johonkin yhtiökokoukseen, toistaiseksi ihan vieras juttu mulle :)

Eli tsekkaillaan mekin jossain kohtaa löytyskö jotain yhteistä yhtiötä jonko kokouksessa voisi vieraille. Vähän helpompi lähtee jos on joku edes puolituttu mukana. ;)

Ja mitä tulee taloyhtiön hallituksen jäsenyyteen, niin aika rutiinia se on. Mulla taitaa olla 6. tai 7. kausi menossa jäsenenä, ei meillä ainakaan liikaa joudu duunia tekeen. Mutta pysyypä hyvin perillä siitä mitä yhtiössä tapahtuu ja tulee mahdollisesti tapahtumaan. Suosittelen lämpimästi.
 
Uppia.

On taas se aika vuodesta jolloin pörssiyhtiöiden yhtiökokouskutsut valtaavat hesarin taloussivut. Löytyykö menijöitä?

Itse ajattelin käydä tsekkaamassa ainakin Lemminkäisen, Metson ja Wärtsilän kahvipöydän tarjonnan.
 
Kyllähän nuo kiinnostaisi, vaan taitaa taas käydä niin ettei aika riitä kuin oman yhtiön ja taloyhtiön kokouksiin. Helppoahan tuo ois jos asuis Helsingissä, tai edes silleen lähellä, ettei menis työpäivä autonratissa kun lähtee kokoukseen istumaan.
 
Metson kokouksen ajattelin tarkastaa, voi olla ihan jännittävä tilaisuus ottaen huomioon yrityksen tämänhetkisen arvostuksen:) Osaako joku sanoa miten paljon jengiä noihin yleensä tulee, kauan kestää ja miten tarkastetaan omistaako osakkeita? Tai tuleeko postitse vielä kutsu? Osakkeenomistajien määrästä johtuen epäilen kutsun tuloa.
 
Esimerkiksi Hesarissa on ilmoituksia noista yhtiökokouksista. Tilaisuuksiin vaaditaan käsittääkseni lähes aina ennakkoilmoittautuminen. Ohjeet löytyy tosiaankin noista lehti-ilmoituksista.
 
Tai tuleeko postitse vielä kutsu? Osakkeenomistajien määrästä johtuen epäilen kutsun tuloa.

No itselleni ainakin on tippunut Nokian ja Rautaruukin kutsut postilaatikosta. Niissä neuvotaan ilmoittautumaan netin kautta tai firmaan soittamalla.

Meinasin mennä, mutta saapa nähdä. Tuskin jaksaa varta vasten lähteä ajelemaan Hesaan. Jos jotain asiaa on siellä päin samoihin aikoihin, niin sitten ehkä. Tosin en usko, että tuolla istuminen vaikuttaa sijoituksiin millään tavalla. Tai ehkä sitä alkaisi miettimään firman tilaa tarjoilujen perusteella. Mutta onko se sitten hyvä vai huono merkki, jos esim. säästetään tarjoiluissa? :rolleyes:
 
Taitaa Nokialla olla melkoinen määrä kirjeitä lähdössä.

Minusta olisi hyvä läppä jos tarjolla olisi esim. korppuja ja mehukatti-mehua. Voisi sitten aloittaa vaikka lauseella "Kuten näette, otamme intressinne erittäin vakavasti huomioon säästökuurin muodossa" :D
 
Onko noissa yhtiökokouksissa joku kiintiö kuinka paljon osakkeita täytyy omistaa jotta voi osallistua ? Vai voinko ostaa yhden vaikkapa Nokian osakkeen ja pamahtaa paikalle yhtenä firman omistajista :hyvä:
 
Back
Ylös Bottom