Yhden raajan liikkeet vs kahden raajan liikkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dan Johnin Intervention-kirjassa käsitellään kyseistä aihetta, ja hyvin havainnoillistetaan se, että jos työnnät yhdellä kädellä taakan pääsi yläpuolelle, niin sulla on silti kaksi jalkaa ja koko keski- ja ylävartalo tukemassa. Sama homma ei välttämättä toimi esim. kyykyssä, kun tasapaino pettää. Tai hauiskäännössä, jossa kahden käden synergia helpottaa nostoa.

Huomannut saman mitä bicepking9000 kirjoitti. Aika hyvin tätä voisi havainnollistaa seuraavasti. Pystypunnerrus käsipainoilla vs pystypunnerrus tangolla vs pystypunnerrus tangolla smithissä. Mielestäni pystypunnerrus tangollakin on jo raajoille/olkapäille todella haitallinen liike saati, että liikeradalla ei pystyttäisi korjaamaan luonnottomia liikeratoja vaan olisi pakko pusertaa raiteilla esim smithissä.

Olen usein fantasioinut penkkipunnerrustangosta, jonka päällä olisi kaksi laakeroitua holkkia kädensijoina, jotka liikkuisivat sivusuunnassa vapaasti :D

Tämä. Itse olen kanssa miettinyt, että olisipa hyvä. Penkissä ja pystärissä tangolla saisi ihan sen peak-puristuksenkin sieltä. Olisko bisneksen sarkaa kenties..?

Ei tommonen tanko kyllä vapaana toimis, joku smith-tyylinen härpäke pitäis olla tai se tankohan liukuu ihan miten sattuu jos pikkasenkin kädet eri korkeudella.

1106_1.jpg

Eilen kokeilin tätä, erittäin hyvä liike. Aion tehdä jatkossakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom