Yhden kaukosäätimen ratkaisu vanhuksille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mixu
  • Aloitettu Aloitettu

Mixu

Ei vain tajua
Vanhemmillani on kotona nyt DVD/VHS-soitin, digiboksi ja televisio. Käytössä on 3 kaukosäädintä ja se tuntuu olevan ylitsepääsemättömän hankalaa. Olen harkinnut mm. All-4-One- kaukosäätimiä ja paria on testattukin, mutta ei nekään ole myynyt itseään läpi tekniikkaa vieroksuville ihmisille.

Onko joku toinen keksinyt tähän ratkaisua, miten yksinkertaisesti saisi DVD/VHS-soittimen ja dgiboksin ja television yhden yksinkertaisen kaukosäätimen taakse tai saisiko em. ominaisuudet suht. helposti johonkin mediacenteriin viritettyä tms.?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei saa ei. Nimimerkillä joutuin joululomalla kirjoittamaan ohjeet siitä kuinka käyttää dvd-soitinta. Vähän kritisoin tuosta mutsia, minkähän takia ne käyttöohjeet ovat sitten olemassa. :rolleyes:

Summa summarum, jos tekniikkaa ei osaa käyttää -> otetaan tekniikka pois.

Logitechin harmony 525 tai 555 perus helppoja, kunhan asentaa kapulaan kaikki kohilleen...mutta sitä säätöähän ei vanhempien tarvii tehä kun sen tekee itse...saa yhden napin taakse esim toiminnon katso teeveetä ja laite käynnistää halutut laiteet siitä..esim. teeveen, vahvistiminen ja vaikka digiboxin, samaan syssyyn se laittaa teeveestä oikean kanavan ja vahvistimenkin oikealle "puolelle".....säätö tapahtuu usbin kautta tietokoneelta...itellä ollu pari-kolme vuotta ja vanhuksilla parisen vuotta ja ei ole sora ääniä tänne kantautunut, ainakaan sellaisia joita ei ole itse osannut "korjata"....

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=13786

Jep tuota kaukkaria olen nähnyt käytössä monella ja näyttäisi toimivan hyvin. Suosittelen.

(Nostetaan ylös)

Onko kukaan kokeillut tuota Logitechia? Arvosteluissa kovasti kehuttu ja nyt hinta myös kohdillaan..
Ajattelin hommata ko. vempeleen, koska noita kaukosäätimiä on aivan liikaa..

Ongelman muodostaa vaan mun TV, kaikki muut vehkeet löytyvät Logitechin tietokannasta. Telkkuna siis hyvin toimiva ja halpa Art Mito 32" LCD :D Omaa malliani ei löydy L:n tietokannasta, mutta muita malleja kylläkin..

Eli-eli kysärini on siis seuraava:
Logitech 525:n omistajat, oletteko joutuneet opettamaan kaukosäätimellenne noita erikoisempia laitteita/merkkeja? Jos kyllä, niin kuinka hankalaa se on?

kiitos

Jos ei löydy pystyy ampumaan signaalin kakeen jos on merkin oma kake olemassa.

EDIT: oletan että tuossa on se ominaisuus, ainakin 1000 versiossa on.

Olen jonkun komennon kaukosäätimelle opettanut. Ohjeiden mukaan tuo opettaminen meni ihan sujuvasti. Toimii opettamisen jälkeen kuten pitääkin. On tosiaan kätevä kapistus, korvaa 5 kaukosäädintä minulla. Pitäisi alkaa joskus lisäämään tuohon vielä macbook pron kaukosäätimen toiminnot.

(Nostetaan ylös)

Onko kukaan kokeillut tuota Logitechia? Arvosteluissa kovasti kehuttu ja nyt hinta myös kohdillaan..
Ajattelin hommata ko. vempeleen, koska noita kaukosäätimiä on aivan liikaa..

Ongelman muodostaa vaan mun TV, kaikki muut vehkeet löytyvät Logitechin tietokannasta. Telkkuna siis hyvin toimiva ja halpa Art Mito 32" LCD :D Omaa malliani ei löydy L:n tietokannasta, mutta muita malleja kylläkin..

Eli-eli kysärini on siis seuraava:
Logitech 525:n omistajat, oletteko joutuneet opettamaan kaukosäätimellenne noita erikoisempia laitteita/merkkeja? Jos kyllä, niin kuinka hankalaa se on?

kiitos

525 Harmonikka on ollut toista vuotta käytössä, laitteiden opettaminen ei ole ongelmallista, toimii melkolailla kätevästi. Vielä kun saisi pysyvät laitekonfiguraatiot tonne hyllyn puolelle niin varsin toimiva kokonaisuus ois kyseessä.

Mulla on 785-kaukkari. Vähän pistää vituttamaan kun toi mun LCD-telsu menee päälle melkein minkä tahansa kaukkarin virtanapista (myös stereon volyyminapista yms.).... Plaah..

edit: eli siis makroja on tosi hankala tehä.
edit2: tai laittaa lisää ääntä stereoon kun telkkari ei oo päällä. sillon telkkari menee päälle. AAARGH!

Summa summarum, jos tekniikkaa ei osaa käyttää -> otetaan tekniikka pois.

Joopa joo. Välillä on sormi suussa jos erehtyy katsomaan DVD:tä, jonka jälkeen telkkari ei tietenkään ymmärrä siirtyä takaisin digiboksille. En ole keksinyt vielä muuta keinoa kuin selata joka ikisen sisääntulon läpi yksi kerrallaan naputellen (se kun osaa vaihtaa sisääntuloa vain yhteen suuntaan askeltamalla). Helpompi keino taitaisi olla vetää virrat pois kaikesta ja aloittaa aina alusta. Helppoa tämä tekniikka.

Toivottavasti apple alkaa tehdä telkkareita pian niin saadaan homma toimimaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom