Yhden käden leuka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeke
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Lapo, asiallinen linkki, kiitos

En nyt mitenkään halua masentaa mut noista lähtökohdista kestää kauan. :)
Eli malttia, itekin treenasin liikaa kun innostuin ja sit oli käsi kuukauden kipeänä!
Joo, tässä kannattaa vissiin vaa olla kärsivällinen ja treenata... kun tuo yhen käden leuka taitaa sitteki olla vähä "pidemmän tähtäimen" juttu.. no mutta motivaatiota ainakin riittää!:)

Varsinkin yhden käden leuka lienee sellainen rakennekysymys, jossa suurin merkitys on sillä, millaiset vipuvarret on sattunut saamaan. Sormikoukku ja kädenvääntö ovat myös näitä. Kun lihasten ja luiden systeemejä katsoo, niin usein ihmettelee, miten yleensä mitään voi liikkua minnekään. Sentin ero on jo vivussa paljon, ja toisissa lajeissa tämä korostuu, kun ei voi vaihdella otteitten leveyksiä yms.

No ei nyt kyllä ihan tollai. Vipuvarret ja genetiikka merkkaa jonkin verran, mutta kyllä se voimasta on eniten kiinni. Ainoo rakenteellinen seikka, jolla on enemmän merkitystä on kehon paino. Yllätys. Jos noita vipujaan surkuttelee, ei kannata koskaan edes mitään treenata. Sen verran surkeilla välityksillä on maailmassa nostettu hirveitä rautoja, että noi kannattaa jättää sivuun ja keskittyä treenaamaan.

Hyviä yhdenkin käden treenivinkkejä on esitelty paljonkin tuolla voimapuolella allekirjoittaneen ja muiden toimesta.

No juu...

Mä aion kyllä kokeilla, mutta saa nähdä. Tosiasiaksi jää, että jotkut pystymetsästäkin reväistyt kaverit vetävät helposti yhden käden leuan, vaikka eivät muuten mitään voimahirmuja olekaan. Uskon, että kaikki tunnemme myös jonkun, joka on aivan käsittämättömän vahva kädenvääntäjä, jolle kaikki vaan häviävät, vaikka kaveri ei juuri muualla loistakaan. Minä yritin sitä yhdenkäden taljavedolla harjoittelemalla, mutta pääsin vain jonnekin 75kg:oon, joten yli kymmenen jäi vajaaksi. Kokeilen nyt tuota englanninkielistä juttua. Tuloksia voimme siis odottaa joskus talvella.

En tunne ketään pystymetsästä repäistyä, joka saisi yhden käden leuan puhtaasti. En ole koskaan edes nähnyt kenenkään vetävän salilla leukaa yhdellä kädellä.

"Vipuvarret ja genetiikka merkkaa jonkin verran, mutta kyllä se voimasta on eniten kiinni."

Voima on kiinni myös niistä vipuvarsista ja genetiikasta. Toki treenistä ja ruokavaliosta enemmän.

meneepäs saivarteluksi. mutta näin juu. lähinnä nyt erittelin sen voiman sinne lihaspuolelle ja niiden suorituskykyyn.

mikä ihmeen tosiasia??? en mäkään kyllä tiedä yhtäkään ns. pystymettästä reväästyä...tarkottaen henkilöä, joka ei ole koskaan voimaharjoittelua millään muotoa tehnyt... joka yhden käden leuan vetäisi ja helposti vielä. saapi tuoda semmosen tänne näin, niin korillinen hapanta lähtee följyhyn.

eikä kyllä myöskään pelkät mittasuhteet merkkaa kädenväännössä siten, ettei olisi vahva myös muualla. toki kyseessä on hyvin tekniikkaherkkä laji, mutta kyllä se on paljon myös voimasta kiinni. tukitappia käytettäessä nimenomaan koko kropan voimasta. vaikka tunnen kasan muikunruotoisia kädenvääntäjiä, jotka kepittää isompiaan, on ne kaikki myös vahvoja yleisessä mielessä.

yhden käden talja on ihan hyvä treeni alkuun yhden käden leuallekin, mutta koska kyseessä kuitenkin on toiminnallisesti niin eri laji, ei ne niin suoraan korreloi. se on tietenkin eri asia, millasia tuloksia olis voitu saada hyvällä harjottelulla. jos catilinan ikä todellakin on 50 ja joskus (toivottavasti) saisit yhden käden leuan, kumarran syvään. ois kovasti hieno saavutus ja tietenkin mukava päämäärä noin muutenkin. tunnen yhen 80v herran, joka penkkaa ikänsä ja ois tarkotus parinkymmenen vuoden päästä satanen ottaa... sanoi, että onhan siinä haastetta :)

tuo ylatalja ei anna paljon suuntaa tuohon yhdenkaden leuanvetoon. Leuanveto on raskaampaa, kait se sitten tulee siita kropan tasapainottelusta ?

itse kokeilin eilen tuota yhdenkaden leukaa, kyynarvarsi jo meikein 90 asteen kulmassa. vuoden olen leukoja lisapainoilla kohta treenaillu.

joo ei tuo ylätalja kovin ratkaiseva tekijä ole jos yhen käden leukaa tavoittelee, mutta siitä on hyvä lähteä, ja niinkun jto sano: yhden käden leukaa pitää treenata omana juttunaan.. mä treenaan sitä eritasovedoilla, kehityksen tullessa siirrän apukättä alemmaks ja sitte joku päivä.....TADAA :) mutta kärsivällisyyttä pitää olla!

mites nuo treenipäivät, riittääkö 3 kertaa viikossa harjoittelu tohon yläkehon kuningas liikkeeseen?

Kyllähän leuanveto on ihan oma juttunsa, johon ylätalja ei paljon liity, vaikka samalta näyttääkin. Minä en vaan yhden käden juttuun oikein muuta ole keksinyt, paitsi tuon avustetun roikkumisen, mutta se ei vaan oikein ole ottanut mulla tulta. Jos nyt kuitenkin ottaisi asiakseen. Minä olen leuanvedoilla korvannut melkein kaikki muut hauisliikkeet, siinä kun tulee niin monta hyvää juttua samassa. Uteliaisuudesta kokeilin pitkästä aikaa kaverin kanssa tavallista hauiskääntöä, eikä siinä yhtään hävetä tarvinnut, mutta selvästi eri tavalla se tuntui.
Ne "pystymetsästä reväistyt" kaverit, joita tiedän kaksi, ovat kyllä molemmat entisiä painijoita, se on totta, ehkä perun vähän, mutta eivät he sitä tietääkseni nimenomaisesti harjoitelleet ole.

Ne "pystymetsästä reväistyt" kaverit, joita tiedän kaksi, ovat kyllä molemmat entisiä painijoita, se on totta, ehkä perun vähän, mutta eivät he sitä tietääkseni nimenomaisesti harjoitelleet ole.

ei sellaista painijaa olekaan, joka ei leukoja olisi treenannut, koska niitä vedellään ihan joka kylän painitreeneissä ja eri otteilla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
niinku köpöö tuossa jo sanoki, ne painijat vetelee leukoja ja paljon.. leuanvetotanko on niille perhanan tuttu laite.. eli käytit väärää termiä "pystymetsästä reväistyt"... :D oudolta silti kuulostaa että sen harjoittelematta sais.. nimenomaan harjoittelematta sitä omana juttunaan.....
tai no kiipeilijät on hyvä esimerkki, onhan niitä monta jotka ei oo tankoa nähänykkää ja silti vetelee yhen käden leukoja.

noi kiipeilijät kyllä katon omaksi lajikseen. suurin osa vetää leukoja, mutta tiedän kyllä muutamia, jotka ei oo koskaan muuta kuin kiivenneet ja vetävät pari ykl:aa. nekään ei tietenkään oo pystymettäukkeleita, kuten eivät painijatkaan. kovaa treeniä kummatkin.

noissa avustetuissa vedoissa tärkeetä yhden käden vetojen menestykseen on se, että vedetään nimenomaan siihen työkäden puolelle, eikä keskelle. avustavaa kättä voi myös siirtää kauemmas, jolloin apu heikkenee. tällöinkin pitäs vetää siihen toiseen sit.

tota voi tehdä myös neutraaliotteella eli tanko pitkinpäin ja avustava käsi edessä. mitä edempänä, sitä vähemmän apua tietenkin. eritasovetoon saa kuka tahansa helpolla välineen vaikka narusta solmuineen tai pyyhkeestä. siinäkin jälleen se veto sinne työkäden päälle...

Ainakin jo tuo roikkuminen itsessään tuntuu olevan hyvää venytystä. Roikunpa tässä nyt rauhassa syyskuun puolelle, ennenkuin alan siirtyä seuraavaan vaiheeseen :)

miksei. kisa on eri, mutta jos itelleen tekee, kriteerithän voi olla mitä vaan :) kaveri vetää 10 ilman remmejä liukkaasta tangosta, mutta sun ei tarvikaan olla mun kaveri :D

Vasen on paljon vahvempi, ja se ei remmiä tarvi, mutta jos ei oikeassa pidä, niin kehittyy varmasti mahtava epäsymmetria, sen ote on niin paljon heikompi.

No siis, riippuu ehkä mitä haluat tehdä. Jos haluat lihaksia & voimia kehittää suurempi liikerata on varmaan parempi. Jos haluat kehuskella että "tein X leukaa" voit kusettaa ystäviäsi ja tehdä vain puolikkaita leukoja.

Taitaa olla just toisinpäin. jos haluut latseja/voimaa kasvattaa ni ihan vähän alhaalta vajaaks. jos haluut leuanvetotulosta kasvattaa ni puhtaita(tosin sillonki välillä pientä xiittiä, niinkuin joka liikkeessä).

... heh...vajaaksi jäävät :D
noo. vizi vizi. tuleehan tossa vasurilla muutama puhdaskin. tuttu klippi. olikohan sama mies kun veteli yhdellä kädellä köyttä ylös samalla sivustolla. pitäs kuvata se yks mun kiipeilykaveri, joka vetää 10 kpl puhtaita ykl:ja. oliskohan se nyt sitten motivaatio- vai masennusklippi :D

voiman ja toistojen kasvatuksessa toimii parhaiten semmonen dynaaminen tyyli, jossa lasketaan aika reippaasti ja alhaalla ei pysäytetä. ihan alas asti suorille käsille ei kannata pudotella, ettei hartiat mee. kädet tulee laskea kuitenkin näennäisesti suoriksi ja hartiat nousee korviin. stopista lähteviä vetoja kannattaa tehdä kuitenkin jonkin verran, että saa siihen lähtöön forcea.

toistomaksimia tavoitellessa se rytmin treenaaminen on tärkeetä. tekniksesti paljon alkaa merkkaamaan se, ettei kroppa pääse heilumaan liikaa, vaan pysyy nätisti tangon alla.

kehoilussa tärkeetä on, että se lihas tekee työtä, eikä venytysrefleksi (vaikka lihastyötä sekin...mutta eri mekanismi). senpäs vuoksi suosittelisin bodaailuun reipasta nostoa ja hidasta (4-6") laskua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom