Yövuoron eväät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombba
  • Aloitettu Aloitettu
Kaupunki
Joensuu
Elikkäs itse olen töissä pelkästään yövuorossa (-08 asti), kuten myös varmaan usea muukin tästä porukasta.
Olen huomannut, että aamun tunneilla kroppa ei ota "raskasta" sulatettavaa ruokaa kovin hyvin vastaan, eli lähinnä lihaa (pihvit, suikaleet, jne).
Ruokahalu ei kuitenkaan ole ongelma.
Mitä kevyitä yöeväitä, joista tulisi perusaterian ravintoarvot täyteen suosittelisitte?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en ole mikään ravinto-guru, mutta yötyön tekemisestä ja sen ongelmista jotain tiedän. Mulla on sama ongelma, eli masu ei ota vastaan puolenyön jälkeen mitään kovin tuhtia ruokaa. Yleensä syön kunnon lihapitoisen ruoan 22-23 aikaan, jonka jälkeen ravinto koostuukin pitkälti kevyemmästä ruoasta. Ainakin itselleni sopii epäinhimilliseen aikaan banaanit, rahka, jugurtti, mysli ja leipä.

Itsellä tulee juotua yövuoronaikana hera/kaseiini/öljy drinksuja semmonen 3kpl. Ihan hyvin toiminu. Eikä nälkä ole.

Itse teen epäsäännöllisesti myös yövuoroa ja tohon yöllä syömiseen tottuu nopeasti. Eli pikkuhiljaa vain samoja safkoja mitä päivälläkin syö kun kerran noin pitkä juttu on edessä.

Ite teen 3-vuoroa ja syön samalla lailla joka vuorossa,tosin määrällisesti ehkä vähemmän yövuorossa.Hyviä yövuorosafkoja jollei tuhdisti halua syödä ovat erilaiset salaatit esim.kana-tai tonnikalasalaatti.Muilla tauoilla leipää ja hedelmiä...

Mites toi kellonaika vaikutaa siihen ruuan sulamiseen? Eikös kumminkin rytmi mene niin että yöllä kukutaan ja päivällä nukutaan ku yövuoroa tekee?

Ite teen 3-vuoroduunia (viikkon kutakin)..samat pöperöt on aina mukana. Yöllä saa välillä ihan väkisin vääntää ruoat alas, mut so not. Yövuorokassiin pakkaan: 1 prodepaukku, 1 rahka, 1-2ruisleipää, 1 banaani ja sit riisiä+kanaa tms.

Mutta hyvä kevyt safka vois olla joku kanasalaatti ja tauoilla sit prodepaukku ja hedelmä.

Mites toi kellonaika vaikutaa siihen ruuan sulamiseen? Eikös kumminkin rytmi mene niin että yöllä kukutaan ja päivällä nukutaan ku yövuoroa tekee?

Kuuden vuoden vuorotyön aikana ei ainakaan minun masu ole tottunut tuhtiin yösyöntiin. Tuntuu, että tuhti safka ei vaan ala sulamaan kunnolla yöaikaan. Kyllä ihminen on vaan suunniteltu pääasiassa päiväkäyttöön... Tietysti poikkeuksia tämänkin suhteen on varmasti olemassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom