Yöunet kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RS-Ana
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
RS-Ana sanoi:
Minä taas heitän hyvästit unelle kun tartun pulloon. Sinänsä nukahdan kyllä helposti silloin, mutta herätys tulee muutaman, maksimissaan 5 tunnin päästä. Sitten onkin olo kuin ei olisi nukkunut, huonoa unta se kemiallinen, ainakin mulla.

Jep..tuon alkoholin vaikutuksesta uni ehkä tulee nopeammin, mutta unen laatu on huono! Joten nukkuminen ei aja asiaansa, eli virkistä!

Mä saan parhaiten nukuttua ku en ota päivällä mitään päikkäreitä. En oikeen osaa nukkua niitä. Puolen tunnin unoset ois poikaa, mutta yleensä oon niin sekasin ku herään et on pakko jäädä peppuroimaan sinne sänkyyn vielä toiseks puoleks tunniks tai jopa tunniks ja sit on vasta sekasin.

Joka ilta samoihin aikohin nukkumaan ja kohtuu aikasten ylös viikonloppusinki niin johan pelittää.

Yhtä#Hauista sanoi:
Mitäs se haittaa jos herää jotain 1-3x yössä.

Itse olen huomannut, että olen paljon väsyneempi seuraavana päivänä jos olen heränyt 1-2 kertaa yön aikana ja välillä voi kestää kauankin enenkuin saa taas unta.

Ludvig sanoi:
Mä saan parhaiten nukuttua ku en ota päivällä mitään päikkäreitä. En oikeen osaa nukkua niitä. Puolen tunnin unoset ois poikaa, mutta yleensä oon niin sekasin ku herään et on pakko jäädä peppuroimaan sinne sänkyyn vielä toiseks puoleks tunniks tai jopa tunniks ja sit on vasta sekasin.

Joka ilta samoihin aikohin nukkumaan ja kohtuu aikasten ylös viikonloppusinki niin johan pelittää.

Juu en ota minäkään vaikka kuinka **tusti nukuttaa. Jos nukun hetkenkin niin se on taas hyvästi nukahtamiselle. Herään joka ikinen päivä (myös vkl) tarkalleen samaan aikaan, mutta ei tunnu vaikuttavan.

itsellä kans samoja ongelmia, johtunee vuoroduunista. Tuossa tuli mieleen että mitäs tämmösiä syvään uneen helpottavia aineita on, esim toisessa threadissa joku sanoi argiinin auttavan syvään uneen niin onko vielä mitään muuta? ajattelin jos jonkun viikon kuurin kokeilisi erinäkösillä sörsseleillä jos saisi pitkästä aikaa vedettyä kunnon yöunet. Uni/nukahtamis -lääkkeitä on mutta herättävät yöllä ja niitäkin käytän vain kun on todella pakko esim yövuorosta aamuvuoroon vaihto tms.

mulla on jotenki omituisesti tullut kans univaikeuksia ja ihme kyllä sen jälkee varsinki ku on alkanu treenaan ja urheileen vaikka yleensä pitäis olla päinvastoin jos on rankkaa treeniä ollut päivällä niin pitäis yöllä nukahtaa helposti. menen sänkyyn ja mulla kestää pyöriä ja hakea hyvää asentoa monesti noin 1-2h per yö ellen ole nauttinut alkoholia. kesken yön ei tule heräiltyä kovinkaa usein mutta tuo nukahtamispuoli on tosi vaikeeta. kelaan kaikki mahdollisia juttuja ja vaikee tyhjentää päätä..monesti käy niin että mulla tulee siinä sängyssä pyöriessä sitten nälkä ja joudun syömään välissä. pitäisköhän mun alkaa vaan vetään joku yömyssy ennen sänkyyn menoo? :)

Miten pitkä aika sulla naruranne on tuossa treenin ja nukkamaanmenon välillä? Mulla tuo väli pitää olla vähintään 3 tuntia jos meinaa hyvin saada unen. Siksi käynkin aina heti töiden jälkeen treenaamassa.

Mulla on kanssa noi nukahtamis vaikeudet ja yöheräily muodostunu ongelmaks tänä vuonna. Varsinki niinä päivinä kun treenaa. Ennen nukuin hyvin ja olin pirteä vaikka heräilinkin yöllä pari kertaa vessassa käymään, nykyään tuntuu, että yöllinen heräily pahentaa vaan asiaa ja oonkin yrittäny juoda illalla vähemmän ettei ois tarvetta kusella käydä öisin.

Heinäkuussa treenasin kovaa yleensä useammin ku kerran päivässä jne, mutta kun olin lomalla enkä pahemmin stressannu nukuin silti hyvin. Nykyään meno on toinen. Veikkaan, että stressi aiheuttaa ton, nykyään kun stressaan lähes kaikesta kaiken aikaa :david:

Taisinpa keksiä syyn omiin univaikeuksiini. Nimittäin kun aloitin pitämään taukoa kreatiinin käytöstä, alkoi unipuoli toimimaan. Nyt kun aloin käyttämään uudelleen, on taas ollut vaikeuksia. Etenkin tankkausvaiheessa kun ajoitin vikan kreasatsin illalle, oli nukahtaminen mahdotonta. Tosin tuo ameriikan poikien GNC:n Creatine Plus jota olen käytellyt, sisältää näköjään myös mm. tauriinia jota taitaa nykyisellään energiajuomissakin olla. Täytynee kokeilla vähän aikaa puhdasta kreaa ja tarkkailla vaikuttaako.

Kokeilin tuossa myös GNC-putiikin suosittelemaa melatoniinia univaikeuksiin ja se kyllä auttoi nukahtamaan. Heräilyä oli silti. Ei tullut minkään näköistä pöhnää seuraavalle päivälle eikä ainakaan itselläni tule illalla känninkaltaista oloa niinkuin nukahtamislääkkeistä. En kuitenkaan ajatellut alkaa tunkemaan erilaisia nappeja naamaani pysyvästi...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
wiquel sanoi:
Jep..tuon alkoholin vaikutuksesta uni ehkä tulee nopeammin, mutta unen laatu on huono! Joten nukkuminen ei aja asiaansa, eli virkistä!

viinilasillisen jälkeen nukkuu kuin tukki seuraavat 8-10h ja unen laatu on helvetin hyvä, harmillista vaan ettei viitsi sitä viinilasia ottaa. perseiden jälkeen se unen laatu ja kesto on todella huono.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom