Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Heikki722 sanoi:Tuli tuossa mieleen, että kuinka moni on laittanut kellon soimaan tai muuten herännyt naukkaamaan yöpalaa / protskua massakaudella? Voisiko unen laadussa menettää kokonaan yöpalan avulla saadun hyödyn?
Heikki
japa sanoi:Eikös ne pro:t tee tuota että yölläkin heräävät syömään. Ainakin Kovacs joskus kertoili tuollaista. Eikö myös ollut juttua että siinä nukahtamisen voimakkaimassa vaiheessa ne elimistön hormooni eritykset ovat voimakkaimmat, eli siinä yöllä heräämisellä saisi kaksi eritystä yhden sijaan?
Itse en kyllä varta vasten heräile syömään. Mutta olen tässä suunnitellut sitä että jos jos herään yöllä kuselle niin olisi hera/kaseiini kombo jonka aina ottaisin. Tuleekohon tuossa sitten "riippuvaises" jossakin vaiheessa että herää yöllä nälkään.
Ja mikä merkitys on sitten yöllä otetulla välipalalla jos sitten aamulla herättyä olisi aikomus suorittaa aerobista?
:jahas:Edgar sanoi:maustamatonta maitoproteiinia maustettuna maustetulla
Ainainen off season, tuttua on yösyönti (huono tapa,onneksi en oo enään vähään aikaan herännyt ). En kyllä ikinä tarkoituksella oo herännyt syömään. Unet kärsii todella paljon kun käy yöllä syömässä nimenomaan unen laatu, en suosittele.Heikki722 sanoi:Tuli tuossa mieleen, että kuinka moni on laittanut kellon soimaan tai muuten herännyt naukkaamaan yöpalaa / protskua massakaudella? Voisiko unen laadussa menettää kokonaan yöpalan avulla saadun hyödyn?
Heikki
pollo sanoi:Miten sie pystyt heräämään yöllä kolmen aikaan? Vaikka kuinka yritän juoda sievästi illalla, on pakko käydä tyhjennyksellä viimeistään tunnin päästä. Vai onko se vanhuus sitten?
moppe sanoi::jahas:
No ei... Jos minä alkaisin öisin heräileen sheikkeriä vatkaamaan, niin siinä olis keittiö paskassa ja mies vihanen alta aikayksikön. Siispä syön sinä aikana kun oon hereillä, sillä multa heräämisen menee lähes puolet päivästä ja sillon ei mikään toimi.
Vai että oikein ravintoguru... :DHeikki722 sanoi:Nyt kysymys kuuluukin, (Hulkki tai joku muu ravintoguru) Mitä tuohon yölatinkiin olisi hyvä sisällyttää? Hiilaria ei kait paljoa tarvi?
Hulkki sanoi:Vai että oikein ravintoguru... :D
Ensinnäkin, unet täytyy keskeyttää kunnolla (30-60 minuutiksi) jotta voitaisiin uudestaan nukahtaessa saada toinen kasvuhormonisysäys aikaan.
Mitä kannattaisi vetää? Ainakin l-glutamiinia, sillä American Journal of Clinical Nutritionin tutkimuksessa 2 gramman annos suun kautta nautittua l-glutamiinia aiheutti veren kasvuhormonitasoissa keskimäärin 430 prosentin nousun. On tosin huomattava, että kyseessä on vain yksi tutkimus (jota about kaikki glutamiinifirmat kuitenkin käyttävät tuotteidensa markkinoinnissa).
Lisäksihän monen muunkin aminohapon on todettu nostavan kasvuhormonitasoja huomattavasti, mutta ongelmana on se, että tilastollisesti merkittävän nousun aikaansaamiseksi kyseiset aminohapot on injektoitava suoraan verenkiertoon ja niitä on otettava kymmeniä grammoja. Kallista ja epäkäytännöllistä kuin perkele.
Itse ottaisin 5-10 g glutamiinia, ja 20-40 g jotakin proteiinia (esimerkiksi hera tai kaseiini).
Noin toi mullakin olis tehtävä. Eli valmiiks odottamaan ja juodaan yöllä jos herätään, muuten aamuun... ;)Heikki722 sanoi:Ravistetaan sheikkeriin valmiiksi odottamaan kusihätää, jos herää vasta aamulla, niin sitten on valmis aamuprotsku odottamassa