Yö protsku

Wondadog sanoi:
Onko sillä käytännön eroa että ostan jauheiden hinnalla joka päivälle yhden 250gr-300gr kananrinnan, missä on noin 60-75gr proteiinia?
Ainakin paljon halvemmalla saat proteiinin jauheista kuin kanasta. Jos raha ei ratkaisisi, niin itse söisin kanaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kimple sanoi:
Ainakin paljon halvemmalla saat proteiinin jauheista kuin kanasta. Jos raha ei ratkaisisi, niin itse söisin kanaa.

Ekan yökkäyksen aikana pohdin jo proteiinipatukoitakin :D
Nooh, ei se nyt _niin_ kamalaa ollut, mutta tiukkaa tekee että puolikin vuotta vetäisin 3 krt päivässä noita jauhoja. Never say never, sehän on noin 10 krt mitä pitää jotain uutta ruokaakin syödä että makuhermot tottuu...

Tai käännetään se näin päin, parempi että syön edes tuota kanaa kuin että jään 150gr per päivä..? :)

Wondadog sanoi:
Ekan yökkäyksen aikana pohdin jo proteiinipatukoitakin :D
Noihin kyllä tottuu kun muutaman kerran on vetässyt alas. Maustetut proteiinit nyt on jopa hyviä, mutta noi maustamattomat heratkin menee kyllä ihan pelkkään veteen sekoitettuna alas kuin hieman totuttelee.

Wondadog sanoi:
Oletko kokeillut raejuustoa ??
Yhdessä rasvattomassa raejuustopurkissa (200g) löytyy protskua 36g
Tuohon saamaasi 150g määrään kun tuon lisää, niin vuorokauden kokonaismäärä on varsin optimaallinen.

Ainakin itse pidän mausta kun ruisleivän päälle laitan raejuustoa.

Ruokailu rytmistäsi ei selvinnyt, että käytkö salilla punttitreeneissä.
Jos käyt, niin juuri ennen salillemenoa, salin aikana, sekä palautumisjuomassa nautitut proteiinit ottaisin sinuna herajauhoista.

Pii sanoi:
Oletko kokeillut raejuustoa ??
Yhdessä rasvattomassa raejuustopurkissa (200g) löytyy protskua 36g
Tuohon saamaasi 150g määrään kun tuon lisää, niin vuorokauden kokonaismäärä on varsin optimaallinen.

Ainakin itse pidän mausta kun ruisleivän päälle laitan raejuustoa.

Ruokailu rytmistäsi ei selvinnyt, että käytkö salilla punttitreeneissä.
Jos käyt, niin juuri ennen salillemenoa, salin aikana, sekä palautumisjuomassa nautitut proteiinit ottaisin sinuna herajauhoista.

Raejuustot, rahkat, tonnikalat ym ei oikein uppoa. Punttaan 3 krt viikossa, siihen ajattelin että malto-proteiini-palautusjuomaa käytän sen aikana....

Wondadog sanoi:
93 kg painoisena hakuni on n. 200gr
Tiedoksi: proteiinin tarve lasketaan rasvattomalle painolle.
Wondadog sanoi:
Raejuustot, rahkat, tonnikalat ym ei oikein uppoa. Punttaan 3 krt viikossa, siihen ajattelin että malto-proteiini-palautusjuomaa käytän sen aikana....
Raejuusto ruoan ohella, salaatin seassa, ruokaan lisättynä... mielikuvitusta. Rahkaan neljännes jugurttia, funlightia, marjoja tms. Tonnikala? No siitä jos ei tykkää niin vaikea on vetää, menisikö leivän välissä tms.? Itse syön raejuuston kanssa... Kyllä spodari aina keinot keksii. ;)

plag sanoi:
Tiedoksi: proteiinin tarve lasketaan rasvattomalle painolle.

Raejuusto ruoan ohella, salaatin seassa, ruokaan lisättynä... mielikuvitusta. Rahkaan neljännes jugurttia, funlightia, marjoja tms. Tonnikala? No siitä jos ei tykkää niin vaikea on vetää, menisikö leivän välissä tms.? Itse syön raejuuston kanssa... Kyllä spodari aina keinot keksii. ;)

Joops, ei tuossa enää ylipainoa ole, joten uskoisin että sen 150-200gr kun saa kasaan, pitäisi olla ihan reilassa..

Kyllä tuossa kokeiltiin jo rahkaan funlightiä, keittoa ym, ja niitä vielä kokeillaan uudestaankin, joutuuhan tavoitteisiinsa joskus tekeen uhrauksia.
Mutta ei se ruuasta haettu proteiini näemmä sen huonompaa ole, jotkut ottaa sen rahkasta, mä otan kinkusta ja kanasta.

Wondadog sanoi:
Tuosta olisin kysynytkin...
Oma päiväruoka:
Klo 7 aamupalaksi ruisleipää, juustoa, kinkkua noin 70gr = n 250kcal/20gr proteiinia
KLo 10 sama juttu
Klo 12 on töissä ruoka, siitä lasken vain noin 20-30gr proteiinia
Klo 14 taas leivät
KLo 16-17 kotiruoka, joka pääosin on kanaa, kalkkunaa, lihaa ym, proteiinia noin 40-60gr.
klo 20-21 taas leivät

Saan noin 150gr keskimäärin päivittäin. 93 kg painoisena hakuni on n. 200gr, ja tuota erotusta olen yrittänyt ykäillä jauhojen kanssa, mutta alkuun ainakin on hankalaa... :urjo:
Onko sillä käytännön eroa että ostan jauheiden hinnalla joka päivälle yhden 250gr-300gr kananrinnan, missä on noin 60-75gr proteiinia?

Mulle on puhuttu että jauheena otettu imeytyy nopeammin, mutta onko tämä hifistelyä? Kun siis tausta on täysin nollasta n. 3kk sitten aloitettu lihasten kasvatus...

En kommentoi edellistä bullshit (yö prode) keskustelua sen enempää kuten lupasin...myönnän kuitenkin olevani "old school -osastoa" ja ylpeä siitä. Arvostan 1970 - 1990 luvun bodailua enemmän mitä tämän ajan touhua. Jokainen vetäköön siitä (taas) omat johtopätökset, että miksi.

Niin, eli jauhoissahan yms. kyseessä on lisäravinteet, lisäproteiini, hiilari, vitskut tms. Eli mitä et normaalista ruoasta saa/pysty saamaan, ota se lisänä lisäravinteista. Helppoa? Jos kuitenkin pystyy syömään tasaisin väliajoin pitkin päivää terveellistä, hyvää, monipuolista ruokaa, ei lisäravinteita välttämättä tarvita ollenkaan. Bodailussa ym. fyysisessä urheilussa kuitenkin energian, proden ja vitskujen yms. tarve kasvaa, niin sillon on HELPOMPI täydentää ruokavaliota lisäravinteilla ja näin varmistua saavansa mitä tarvii. Tarkoitus ei kuitenkaan ole KORVATA ruokavaliota lisäravinteilla. Tietty jos on kasvanut tämän päivän MC ja HESE -sukupolveen on asia ymmärrettävissä.

Mitä tulee proteiinien imeytymiseen, niin paljon riippuu myös siitä miten säännöllisesti pystyy syömään pitkin päivää. Eli jos syöt monipuolisesti tasaisin väliajoin päivän aikana, ei ole niinkään väliä onko proteiinisi hitaastí vai nopeasti imeytyvää. Jos siis syöt tasaisin väliajoin HYVÄlaatuisista protskulähteistä, niin kaikki on kunnossa (myös hiilarit hyvistä lähteistä jne). Eli mitään hydrolisoituja protskuja ei välttämättä tarvita laisinkaan. Tavallinen herakin imeytyy jo riittävän nopeasti ajatellen palautumisjuomaa, kun ruokavalio on muuten kunnossa. Mutta kuten jo on huomattu, asioista voi olla montaa eri mieltä. Tässä vain OMA MIELIPITEENI.

Punisher, ei kai kukaan ole väittänyt lisäravinteiden olevan välttämättömiä. Ne ovat vain halvempia ja kätevämpiä monissa tapauksissa.

Esim. raejuusto/rahka ei nyt erityisemmin eroa maitoproteiinijauheesta missään suhteessa, joten ei se sinänsä eroa ottaa välipalaksi lisäravinteista drinkin vai lappaako oikeaan ruokaa (rahkaa) muutaman sadan gramman verran.

Tottahan se on, että päivisin ei ole suurempaa eroa, mitä protskua syö, kun ruokaa kuitenkin lappaa suuhunsa säännöllisesti. Kuitenkin jos aikoo pitää 8-10 tunnin paaston (yö), niin kyllä silloin kannattaa jotain hitaampaa ottaa. Tämä ei siis tarkoita lisäravinteita, vaan käytännössä kaikkea muuta paitsi heraa. Liha, rahka ja raejuusto ajavat ihan saman asian, kuin maitoproteiinijauhekkin.

Mä Syön ainakin illalla 200g rasvatonta raejuustoa ja 100g tonnikalaa ja sekaan vähän oliiviöljyä. Ja vielä vähän kaninruokaa sekaan niin ihan hyvää tulee. Tossa raejuustossa on ainakin kaseiiniproteiinia eli tosi hitaasti imeytyvää ja oliiviöljystä saa hyviä rasvahappoja mut tosta tonnikalasta mä en sit tiä, saa siitä ainakin paljon protskua. Joku voi kertoo jos tietää paremmin...

Wondadog sanoi:
Saatan vielä kyllä kokeilla kokeilla muitakin merkkejä, yritin taas tuota Ehrmannin rahkaakin mutta ei. Joku kohta konahtaa että "jos et kerran tee niinkuin pitää niin älä valita", mutta mä mielummin syön enemmän proteiinia sellaisella tavalla mikä tuntuu hyvältä, kuin että vetelen pahaa tavaraa siksi että se on "pop"....

Tosta rahkasta sen verran , että kokeileppas laittaa funlight mehua siihen , niin kyllä alkaa maistua.

kisskiss sanoi:
Tosta rahkasta sen verran , että kokeileppas laittaa funlight mehua siihen , niin kyllä alkaa maistua.

Tai Makosta("Makonen") 0,5tl ja pakastepuolukoita, myös punaviinimarjat ovat erittäin sopivia tähän. Itse en luopuisi tästä iltapalasta mistään hinnasta! :)

kisskiss sanoi:

Oon testaillu kaikenlaiset tiivistemehut (lähinnä sokerittomat) ja toi funlight on ylivoimaisestai parasta. Se peittää sen maun ilman että pitää isoja määriä laittaa. Toinen hyvä on sokeriton mehukeitto, mutta tulee paljon kalliimmaksi.

Timba79 sanoi:
Oon testaillu kaikenlaiset tiivistemehut (lähinnä sokerittomat) ja toi funlight on ylivoimaisestai parasta. Se peittää sen maun ilman että pitää isoja määriä laittaa. Toinen hyvä on sokeriton mehukeitto, mutta tulee paljon kalliimmaksi.

Hieman :offtopic:, mutta kannattaa koittaa myös Lidlin light-mehuja, makuja on appelsiini ja mansikka-vadelma, molemmat tosi hyviä! Eikä maksakaan yhtä paljon kuin Fun Light. Tosin ikisuosikki on silti Fun Light persikka-passion. :kuola:

Timba79 sanoi:

Arvatkaas kaksi kertaa kokeilinko kumpiakin...?
Teillä on nyt vastassanne _ronkeli_ ihminen...
Tosin, ainoa joka siitä kärsii on minä, joten älkää ressiä ottako. Kokeilen vielä eri vaihtoehtoja, mutta jos ei niin sitten tarvii vaan lisätä kinkkua ja kanaa ruokavalioon että saa sen tasattua...

faidra sanoi:
Hieman :offtopic:, mutta kannattaa koittaa myös Lidlin light-mehuja, makuja on appelsiini ja mansikka-vadelma, molemmat tosi hyviä! Eikä maksakaan yhtä paljon kuin Fun Light. Tosin ikisuosikki on silti Fun Light persikka-passion. :kuola:

Testattu on paitsi toi appelsiini ja mun mielestä niitä pitää laittaa aika paljon enemmän jotta saa samat maut irti, eli sitäkautta ei sitten halvemmaksikaan tulisi. Mutta tää nyt on mutua taas, en mä niitä koskaan mittaile.

Palataampas tähän yö protsku asiaan..
Mitenkähän sopisi tuo protein xl pelkiltään yöpalaksi korvaamaan tonnikalaa vai olisiko parempi tilata tuota pro slow:ta?
Tietysti jos on parempia ehdotuksia yö protskuksi niin ideoita otetaan vastaan :)

DickSteel sanoi:
Palataampas tähän yö protsku asiaan..
Mitenkähän sopisi tuo protein xl pelkiltään yöpalaksi korvaamaan tonnikalaa vai olisiko parempi tilata tuota pro slow:ta?
Tietysti jos on parempia ehdotuksia yö protskuksi niin ideoita otetaan vastaan :)

Tilaa kumpaakin, pro slow™ yksinään laittaa :urjo:
XL mausteena tekee drinksusta ihan siedettävän.

Suositut

Back
Ylös Bottom