xp:n kansiot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Körmy
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
42
Hellurei!

Saakos xp:ssä laitettua tietylle kansiolle salasanan, jota ei halua muiden näkevän?. Ois kohtuu arkaa materiaalia :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sinulla on järjestelmävalvojan tunnukset ja muilla normaalikäyttäjän vai käyttääkö kaikki koneen käyttäjät samaan tunnusta?

Eipä ole paljon virkaa loppujen lopuksi pelkällä salasanalla, turva on menetetty jos joku pääsee siihen koneelle. Kryptaa se matsku sen kansion suojauksen lisäksi.

Originally posted by Körmy
Hellurei!

Saakos xp:ssä laitettua tietylle kansiolle salasanan, jota ei halua muiden näkevän?. Ois kohtuu arkaa materiaalia :rolleyes:

Aika hiljasta on vakiotoiminnoilla, jos oikeasti haluat pitää tiedostot muilta piilossa. Joudut hommaamaan erikseen jonkun softan tuota tiedostojen piilottelua varten. Esim. Hide Folders tms.

Mäki oon tota joskus pähkäilly, ku muistaakseni Windows2000:ses se oli kohtuullisen helppoa.

Mut XP nyt on XP...

Niin, eli siis täytyy luoda salasana sille sun profiilille, sitten onnistuu omien tiedostojen suojaus näppärästi sillä XP:n torspowizardilla. Jos haluat suojata jonkun muun kansion niin ota pois Folder optionsseista se "Use simple file sharing", joka on muutenkin perseestä. Ja tosiaan vielä sieltä kansion asetuksista valitset kryptauksen.

Muistaakseni professional versiossa vain onnistuu. Eli home versiossa ei olisi tuota ominaisuutta... 100varma en kyllä ole.

Ja se use simple file sharing heti pois. Turhimpia rukseja koko XP:ssä. Sen jälkeen voit rajottaa käyttäjien oikeuksia esim. asemiin tai kansioihin.

esim. winrar ja pakkaat salasanan kanssa kansion niin ei ainakaan tavallinen pulliainen pääse tutkimaan.

Originally posted by Ande
Muistaakseni professional versiossa vain onnistuu. Eli home versiossa ei olisi tuota ominaisuutta... 100varma en kyllä ole.
Kansioiden suojaus kyllä löytyy myös Homesta muttei kryptausta.

Nyt tulle pahasti :offtopic: , mutta jospa tähän minun xp ongelmaan joku osais jotakin sanoa...eikä tarttis uuttaa topiccia alottaa...sori Körmy...

Eli on parikin ongelmaa, yritän siirtää imuroituja tiedostoja oikeisiin kansioihin ja jotkut se antaa siirtää ja toisista se ilmottaa jotenkin näin että yleiskäyttövirhe tiedosto saattaa olla jonkun toisen sovelluksen käytössä, sammuta tämä toinen sovellus plaaplaaplaa, no käytössä se ei ole, siitä olen huolehtinut...onko muilla vastaavaa?? mikä avuksi??

Sitten toinen, liittyy tähän edelliseen, olen tekemässä tätä tiedostojen järjestelyä niin yhtäkkiä tämä omat tiedostot kansio jässähtääkin jumiin. Eli tulee teksi "ohjelma ei vastaa" ja se pitää sammuttaa...tämä on ärsyttävää kun tekee sitä jatkuvasti...mikähän tähän vois olla avuksi??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom