Premium Xbox One

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Avataan nyt viimein myös uudelle boxille oma ketju, vaikka tämä saattaakin mennä meikäläisen yksinpuheluksi.

Kaikille varmasti on jo selvää mikä on Xbox One ja miten se poikkeaa esim. PS4:stä.
Laitetaan nyt kuitenkin linkit, joista löytyy konsolin perustiedot:
Xbox One - Wikipedia, the free encyclopedia
Xbox One | Official Site | Xbox.com

XboxOneMain-1200-80.jpg

- - - Updated - - -

Tämän ketjun avaamiseen kimmokkeena toimi tämä uutinen:

http://www.gamesradar.com/elite-dangerous-headed-xbox-one-2015/

Eli Elite: Dangerous on tulossa myös Xbox Onelle :dance2:

Muista konsoliversioista ei ole ollut puhetta.

Itselleni tuo on loistava uutinen, koska tuota projektia tuli Kickstarterissa bäkättyä, mutta peliPC tuli myytyä pois jo ennen kuin tuo julkaistiin. Pääsen siis vihdoin testaamaan mitä sitä tuli tuettua.

Kyllähän tämä pitää jossakin vaiheessa käydä hankkimassa. Mulle ei tule PS4 kysymykseen surkean ohjaimen (ergonomia ja onnettomat triggerit) takia. :wall:

Itse olen tässä pohtinut, että kumman suuntaan sitä kallistuisi, Xboxin vai Pleikkarin. Kovin kummoisia eroja noilla ei varmaan ole. Tähän astisista boxeista ja pleikkareista, olen enemmän pitänyt Microsoftin tuotoksista.

Kyllähän tämä pitää jossakin vaiheessa käydä hankkimassa. Mulle ei tule PS4 kysymykseen surkean ohjaimen (ergonomia ja onnettomat triggerit) takia. :wall:

Tuo Onen ohjain on muotoilultaan hyvin samankaltainen kuin 360:n ohjain.
Eli jos 360 ohjain sopii käteen niin sitten sopii tämäkin.
Ristikko-ohjain on tässä oikeasti ristikko ja nyt myös liipaisimissa on rumble (hyvä esim. autopeleissä ja räiskintäpeleissä).
Bumber napit toimii hiukan eri tavalla kuin vanhassa, mutta pienellä totuttelulla ei pitäisi olla ongelmia.

edit:
Itse olen tässä pohtinut, että kumman suuntaan sitä kallistuisi, Xboxin vai Pleikkarin. Kovin kummoisia eroja noilla ei varmaan ole. Tähän astisista boxeista ja pleikkareista, olen enemmän pitänyt Microsoftin tuotoksista.

PS4 on tehokkaampi, kun katsotaan esim. näytönohjaimen suorituskykyä.
Itse en kuitenkaan näe tuolla asialla mitään merkitystä.
Esim. Dying Light, jota nyt pelailen, näyttää omasta mielestäni perhanan hyvältä. En usko, että PS4:llä pelatessa huomaisin mitään eroa, ne erot kun näkee vasta, kun niitä aletaan oikein suurennuslasilla vierekkäin vertaamaan ;)

Itse olen aina diggaillut Livestä enemmän kuin PSN:stä ja mitä olen vertailuja lukenut, niin Live on edelleen selkeästi edellä toimintoineen.

Boxi löytyy täältä kans, itseasiassa molemmat ja en kyllä grafiikoissa eroja huomaa.

Nuo grafiikat alkaa olla nykypäivänä muutenkin niin hyvällä tasolla, että ei sitä normaalisilmillä varustettu ihminen niitä eroja pelatessa huomaa.
Toki sitten, kun tehdään niitä todella hyödyllisiä vertailukuvia ja videoita niin jotain eroja löytyy.

Mä pelailen edelleen myös Xbox360 pelejä ja suurin osa niistäkin näyttää ihan hyvältä. Xbox One pelit näyttää paljon paremmalta ja se riittää mulle.

Olihan mulla vielä vähän aikaa sitten PC, jolla pystyi pyörittämään monia pelejä maksimiasetuksilla, resoluutiolla 2560x1440. Hyvältä näytti nekin pelit, mutta rehellisesti sanottuna ero esim. Xbox One peleihin ei siinä pelatessa tunnu mitenkään huimalta.

Eli lyhyesti vielä tämän jaarittelun pointti:
PS4 pelit voivat teoriassa olla paremmalla resolla tai isommalla määrällä yksityiskohtia, mutta pelatessa eroja tuskin huomaa.

Nuo grafiikat alkaa olla nykypäivänä muutenkin niin hyvällä tasolla, että ei sitä normaalisilmillä varustettu ihminen niitä eroja pelatessa huomaa.
Toki sitten, kun tehdään niitä todella hyödyllisiä vertailukuvia ja videoita niin jotain eroja löytyy.

Mä pelailen edelleen myös Xbox360 pelejä ja suurin osa niistäkin näyttää ihan hyvältä. Xbox One pelit näyttää paljon paremmalta ja se riittää mulle.

Olihan mulla vielä vähän aikaa sitten PC, jolla pystyi pyörittämään monia pelejä maksimiasetuksilla, resoluutiolla 2560x1440. Hyvältä näytti nekin pelit, mutta rehellisesti sanottuna ero esim. Xbox One peleihin ei siinä pelatessa tunnu mitenkään huimalta.

Eli lyhyesti vielä tämän jaarittelun pointti:
PS4 pelit voivat teoriassa olla paremmalla resolla tai isommalla määrällä yksityiskohtia, mutta pelatessa eroja tuskin huomaa.

Niimpä, enkä usko että pelistudiot käyttää hirveasti aikaa joidenki multiplattareiden kohalla jos toisessa on pikkusen enemmän potkua.
Sekin vähän ihmetyttää että esim. Cod aw on ps4 lukittu 1080 resoon silläki eholla että fps tippuu kun taas boksi "yksinkertaistaa" grafiikoita väliaikaisesti
että se pystyy pitämään 60fps koko ajan, jokaine voi miettiä kumpi on tärkeämpi räiskintäpelissä jossa nopeus on valttia :)

xboxi löytyy täältä, lähinnä fifa15 siinä pelannut ja välillä änäriä. omaan käteen tuo kaverin ps4 ohjain ei ainakaan istunut yhtään, tuntuu naurettavan pieneltä :D

Täällä myös XBox One, kun ilmaiseksi saatiin. On kakkosboksina ja PS3 pääkoneena. Miksi? Koska PS3 tottelee HDMIn kautta telkkarin kaukosäädintä. Voi esim. Netflixiä katsella melkein suoraan telkkarista. Ihmeellinen päätös Microsoftilta olla tukematta tuota HDMI control standardia.

Samoin XBoxin GUI on jotenkin älytön ja kummallinen. Ekan kerran kun löin sen tulille, en tajunnut yhtään mitä pitäisi tehdä. Jotain mainoksia ym. pomppi ruudulla ja asetuksien löytäminen oli yhtä tuskaa. On oikeastaan vieläkin. Ja sitten vielä kahdesta ohjaimesta on ongelmaa, kun välillä kone hukkaa toisen ja kuvittelee ne yhdeksi ja samaksi.

Ei kyllä ilostattunut sekään, ettei ohjaimia pysty lataamaan. Piti rahalla ostaa laturi. Ristus sentään.

Todellinen antikliimaksi oli myös asentaa Forza Motorsport ja tajuta, että USB johdollinen Logitechin rattiohjaimpa ei toimikaan muuta kuin Pleikkarilla. Empä taida ostaa toista kallista rattia ihan vain tämän takia. Aikuisten oikeasti kuvittelin rattiohjaimien olevan jotenkin standardeja...

Täällä myös XBox One, kun ilmaiseksi saatiin. On kakkosboksina ja PS3 pääkoneena. Miksi? Koska PS3 tottelee HDMIn kautta telkkarin kaukosäädintä. Voi esim. Netflixiä katsella melkein suoraan telkkarista. Ihmeellinen päätös Microsoftilta olla tukematta tuota HDMI control standardia.

Tuo ei tosiaan ainakaan vielä toimi, jotain huhuja on updatesta ollut. HW:n puolesta ilmeisesti pitäisi toimia, mutta softa ei jostain syystä tällä hetkellä tue. Smartglassin kautta kuitenkin voi ohjata, eli jos latailee luuriin tai tablettiin Xbox One smartglassin niin sillä hoituu.

Samoin XBoxin GUI on jotenkin älytön ja kummallinen. Ekan kerran kun löin sen tulille, en tajunnut yhtään mitä pitäisi tehdä. Jotain mainoksia ym. pomppi ruudulla ja asetuksien löytäminen oli yhtä tuskaa. On oikeastaan vieläkin. Ja sitten vielä kahdesta ohjaimesta on ongelmaa, kun välillä kone hukkaa toisen ja kuvittelee ne yhdeksi ja samaksi.

GUI oli itsellekin alkuun outo, mutta nyt kun siihen on tottunut niin on itseasiassa aika näppärä. Paljon fiksuja toimintoja.
Oletko päivittänyt ohjaimen? USB piuhalla konsoliin kiinni ja asetuksista firmware päivitys ohjaimelle. Niihin on tullut jo useampikin päivitys.

Ei kyllä ilostattunut sekään, ettei ohjaimia pysty lataamaan. Piti rahalla ostaa laturi. Ristus sentään.
Mulla onneksi oli ennestään laturi, jolla voi ladata AA/AAA ja iso nippu molempia akkuja :D

Todellinen antikliimaksi oli myös asentaa Forza Motorsport ja tajuta, että USB johdollinen Logitechin rattiohjaimpa ei toimikaan muuta kuin Pleikkarilla. Empä taida ostaa toista kallista rattia ihan vain tämän takia. Aikuisten oikeasti kuvittelin rattiohjaimien olevan jotenkin standardeja...

Eipä nuo ole koskaan tainnut standardeja olla. En muista nähneeni koskaan sellaista rattia, joka toimisi kaikissa laitteissa. PC käyttöön tarkoitetut saattaa toimia myös konsoleissa, en ole varma. Joku joka enemmän on noiden kanssa touhunnut varmaan tietää paremmin.

Eipä ne taija yleensäkkään olla kaikkien kanssa yhteensopivia, sen takia tietääkseni tuli näihin uusiin konsoleihin
uudempi järjestelmä että laitevalmistajat voi kehitellä kierroslukumittareista lähtien lisä härpäkkeitä nuihin ratteihin :)

Pitääpä tosiaan koittaa päivittää ohjaimet. En edes tajunnut että sellainen olisi mahdollista :D

Kinetic tuli Boxin mukana, mutta otin sen nyt sitten pois päältä. Vähän samaa vaivaa mitä käsittääkseni ennenkin, eli ei sille oikein ole keksitty vielä mitään järkevää käyttöä. Likka pelasin jotain dance-peliä sillä vähän, mutta nyt sekin on laantunut. Pari kertaa kävi vaan niin että pistin pojalle pelin käyntiin ja lähdin itse pois kameran edestä -> peli ilmoitti käyttäjän lähteneen ja taisi mennä pauselle tai ohjain lakkasi toimimasta. Ja sitten tietty aina kun muut pelaa ja minä kävelen ohi, niin konsoli morjensteli meikää...

Pitäisi kuitenkin tsekata, josko XBoxille saisi Katsomon ja Ruudun toimimaan. Nämä olivat teknisesti liian suuria harppauksia Pleikkarille. Yle Arena toki toimi.

GTA-V pitää hankkia heti kun se tulee alelaariin. Jotain One pelejä on jo alennuksella ollut. Metron ostin viimeksi ja Minecraftin tytölle/pojalle. Uusi Battlefield näyttää päheeltä. Sitten puuttuisi vielä aika pelien pelaamiseen.

Pitääpä tosiaan koittaa päivittää ohjaimet. En edes tajunnut että sellainen olisi mahdollista :D

Kinetic tuli Boxin mukana, mutta otin sen nyt sitten pois päältä. Vähän samaa vaivaa mitä käsittääkseni ennenkin, eli ei sille oikein ole keksitty vielä mitään järkevää käyttöä. Likka pelasin jotain dance-peliä sillä vähän, mutta nyt sekin on laantunut. Pari kertaa kävi vaan niin että pistin pojalle pelin käyntiin ja lähdin itse pois kameran edestä -> peli ilmoitti käyttäjän lähteneen ja taisi mennä pauselle tai ohjain lakkasi toimimasta. Ja sitten tietty aina kun muut pelaa ja minä kävelen ohi, niin konsoli morjensteli meikää...

Pitäisi kuitenkin tsekata, josko XBoxille saisi Katsomon ja Ruudun toimimaan. Nämä olivat teknisesti liian suuria harppauksia Pleikkarille. Yle Arena toki toimi.

GTA-V pitää hankkia heti kun se tulee alelaariin. Jotain One pelejä on jo alennuksella ollut. Metron ostin viimeksi ja Minecraftin tytölle/pojalle. Uusi Battlefield näyttää päheeltä. Sitten puuttuisi vielä aika pelien pelaamiseen.

Joo, tuo ohjaimen päivitys voi tulla yllätyksenä, ei tule heti ekana mieleen.
On siihen tosiaan useampi firmware päivitys jo tullut tässä Xbox Onen elinkaaren aikana.

Mullakaan ei Kinect tällä hetkellä ole käytössä. Siitä voi kyllä disabloida sen automaattisen tunnistuksen, mutta pitää muuten käytössä. Defaulttinahan se tunnistaa sen ns. pääkäyttäjän. Toki voi myös luoda omat profiilit kaikille, niin tunnistaa sitten sen, joka siinä on pelailemassa.

Katsomoa tai Ruutua en ole kokeillut. Ruutu ei muistaakseni ainakaan toimi, aika suppea laitetuki on Ruudussa muutenkin.
Itse olen noista vastaavista palveluista boxilla tähän mennessä käyttänyt Netflixiä ja Viaplaytä. Nuo kyllä toimii hyvin.

Hain Onen marraskuussa Foorumin Gigantin avajaisista 249e:llä, mutta paketti on vieläkin avaamaton... Kolme peliäkin löytyisi, jäänyt pelaaminen näköjään vähän vähemmälle :jahas:
Noo jos kesällä vaikka sitten :)

Hain Onen marraskuussa Foorumin Gigantin avajaisista 249e:llä, mutta paketti on vieläkin avaamaton... Kolme peliäkin löytyisi, jäänyt pelaaminen näköjään vähän vähemmälle :jahas:
Noo jos kesällä vaikka sitten :)

Kannattaa jossain vaiheessa kuitenkin käynnistellä sitä sen verran, että saa päivitykset ajettua sisälle :)
Ja päivittää samalla ohjain/ohjaimet :D

On muuten perseestä, kun on 1h vapaata aikaa ja pleikkarixboksilla päätät vähän pelata. Pistät levyn sisään ja se saatana ilmoittaa, että nyt muuten päivitetään. Tulee kolmemetrinen latauspalkki ruutuun, jossa homma etenee 1mm per vartti. Sitten kun päivitys on valmis, onkin aika sammuttaa vehkeet ja palata asiaan parin kk päästä.

On muuten perseestä, kun on 1h vapaata aikaa ja pleikkarixboksilla päätät vähän pelata. Pistät levyn sisään ja se saatana ilmoittaa, että nyt muuten päivitetään. Tulee kolmemetrinen latauspalkki ruutuun, jossa homma etenee 1mm per vartti. Sitten kun päivitys on valmis, onkin aika sammuttaa vehkeet ja palata asiaan parin kk päästä.

Tuon takia mä aina välillä jätän boxin yöksi sille "pikakäynnistys moodille". Ehtii sitten yön aikana päivitellä ne pelit, joita ei ole tullut käynnisteltyä lähiaikoina.
Hommasin tuohon jokin aika sitten 2TB ulkoisen kovon, niin saa pidettyä kokoajan asennettuna ihan hyvän määrän pelejä ;)

edit:
Hyvä supportti tuolla Elite Dangerous tiimissä.
Laitoin sinne piruuttain kyselyä, että mahtaako onnistua kickstarterista saadun PC version vaihto Xbox One versioon.
Alle tunnissa vastaili sieltä Mike niminen kaveri, että oli tehnyt officella kyselykierrosta. Tulos oli se, että ehdottomasti yrittävät tarjota tuon vaihtoehdon, mutta eivät vielä tiedä miten käytännössä toteutuisi. Asiaan palaillaan vielä lähempänä julkaisua, eli ainakin toivoa on.

Tuon takia mä aina välillä jätän boxin yöksi sille "pikakäynnistys moodille". Ehtii sitten yön aikana päivitellä ne pelit, joita ei ole tullut käynnisteltyä lähiaikoina.
Hommasin tuohon jokin aika sitten 2TB ulkoisen kovon, niin saa pidettyä kokoajan asennettuna ihan hyvän määrän pelejä ;)

edit:
Hyvä supportti tuolla Elite Dangerous tiimissä.
Laitoin sinne piruuttain kyselyä, että mahtaako onnistua kickstarterista saadun PC version vaihto Xbox One versioon.
Alle tunnissa vastaili sieltä Mike niminen kaveri, että oli tehnyt officella kyselykierrosta. Tulos oli se, että ehdottomasti yrittävät tarjota tuon vaihtoehdon, mutta eivät vielä tiedä miten käytännössä toteutuisi. Asiaan palaillaan vielä lähempänä julkaisua, eli ainakin toivoa on.

Pitikö kikkailla tuon ulkosen kovon kanssa että sait toimimaan? Entäpä miten oot saanu sillain että päivittää aina pelit itestään ?
Ite ku avaan pelin ni se vasta siinä vaiheessa pyytää päivittämään sen.

Back
Ylös Bottom