XBOX One vs. PS4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Eihän se mun käsityksen mukaan ole mahdollista, että boxi tukee dx12, ellei ne jo ennen boxin julkaisua ole osannut suunnitella tätä, mikä tuntuu melko mahdottomalta, kun kunnon dx12 d3d näyttiksiä ole edes ilmoitettu julkaistavan. Eli siis xbox saa toimimaan jonkun puolivillaisen dx12 ja sanoo sen auttavan jotain mainoskikkana.

Dx12 on kyllä tulossa xbonelle. Eikä MS edes väitä, että se mitään dramaattista muutosta tuo, ainoastaan helpottaa kehittäjiä ottamaan tehoja irti:
Phil Spencer Talks Backwards Compatibility, DX12 For Xbox One and More - SegmentNext

Nyt on tullut aika asiallinen xbox one exclusive peli:
Sunset Overdrive for Xbox One Reviews - Metacritic

Testailin tuota eilen ja ensimmäisen puolen tunnin perusteella vaikuttaa varsin asialliselta "aivot narikkaan viihteeltä".
En osaa lyhyen session perusteella vielä isommin arvostella, mutta palaan asiaan, kun ehdin pelailemaan tuota vähän enemmän.

Ei kenelläkään sattuisi olemaan kokemusta Xbox Onen pelaamista (esim. Battlefield4) 3G mobiiliverkolla?

Tilanne on se, että en enään jaksa Xbox360 pelailla jatkuvien kaatuilujen yms. pienimuistisuuden takia. Olen tähän asti pelannut CoD yms räiskintä pelejä jakamalla Ipadin mobiiliverkon (21M netti) Xboxiin ja siitä pelailemaan. Ja toimi yllättävän hyvin, sen mitä aina mieli teki pelata niin pystyi.
Toimiiko uudella konsolilla samanlailla, vai vaatiiko kovempaa nettiä, kun pelaajia on enemmän? (64 pelaajaa)

Ei viitsi ostaa 400 eurolla konsolia ja huomata että ei toimi. Laajakaistaa en tähän hätään tarvitse.

Vuoden käytön perusteella olen todella tyytväinen Xbox One hankintaan vaikka vielä vanhempia pelejä tulee myös Xbox360:llä pelattua myös (pelaan miltei kaiken vapaa-aikani).

Pelejä jotka aivan taattua laatua ja pakkohankintoja:

-Autopeleistä: Forza Motorsport 5 ja Forza Horizon 2

-Räiskinnöistä: Halo: Masterchief Collection ja Titanfall

-Tappelu: Killer Instinct Classic, Killer Instict ja Killer Instinct 2 Classic

-Sekalaisista: Sunset Overdrive, Project Spark, Zoo tycoon ja Dead Rising 3

Ensi vuonna tulevista tulee ainakin hankittua seuraavat:

-Crackdown

-Fable Legends

-Halo 5: Guardians

-Phantom Dust

-Quantum Break

Vuoden käytön perusteella olen todella tyytväinen Xbox One hankintaan vaikka vielä vanhempia pelejä tulee myös Xbox360:llä pelattua myös (pelaan miltei kaiken vapaa-aikani).

Pelejä jotka aivan taattua laatua ja pakkohankintoja:

-Autopeleistä: Forza Motorsport 5 ja Forza Horizon 2

-Räiskinnöistä: Halo: Masterchief Collection ja Titanfall

-Tappelu: Killer Instinct Classic, Killer Instict ja Killer Instinct 2 Classic

-Sekalaisista: Sunset Overdrive, Project Spark, Zoo tycoon ja Dead Rising 3

Ensi vuonna tulevista tulee ainakin hankittua seuraavat:

-Crackdown

-Fable Legends

-Halo 5: Guardians

-Phantom Dust

-Quantum Break
Pelkästään Xboxin yksinoikeuspelit on laatua ja pakkohankintoja? Ei yhtään multiplatformia?

Taidat olla töissä Microsoftilla?

Eihän se mun käsityksen mukaan ole mahdollista, että boxi tukee dx12, ellei ne jo ennen boxin julkaisua ole osannut suunnitella tätä, mikä tuntuu melko mahdottomalta, kun kunnon dx12 d3d näyttiksiä ole edes ilmoitettu julkaistavan. Eli siis xbox saa toimimaan jonkun puolivillaisen dx12 ja sanoo sen auttavan jotain mainoskikkana.

DX12:en suurimmat parannukset liittyvät siihen, että ohjelmoijat päästetään ohjelmoimaan rautaa suoremmin. Ts. cpu-gpu pullonkaulaa pienennetään. Konsoleissa tämä ei yleensä ole ollut ongelma, koska konsolivalmistaja on joka tapauksessa tarjonnut matalan tason rajapinnan gpu:n ohjelmointiin. Huhut kuitenkin väittävät, että sonyn gpu rajapinta olisi ollut oleellisesti parempi kuin microsoftin tarjoama rajapinta ja osa pelien laatuerosta olisi selittynyt microsoftin apin suhteellisella heikkoudella.

PC puolella dx12:en nopeutuksesta on paljonkin merkitystä hitaamman cpu:n omistajille. Suuntaa parannuksesta voi hakea katsomalla miten pelit pyörivät amd:lla mantle vs. dx11. Pienempi cpu kuorma auttanee myös mobiililaitteita ja läppäreitä, jotka pyörivät akun varassa. Samoin, jos integroitu cpu/gpu ratkaisu on lämpötilarajotteinen voidaan lämpötilabudjetista antaa enemmän gpu:lle, kun cpu kuormittuu vähemmän.

DX12:ssa on kai myös ihan uusia fiitsöreitä(nvidian voxel cone tracing?). Käsittäkseni dx12 uusia ominaisuuksia ei ole julkaistu/varmistettu. Jos jokin uusi fiitsöri vaatii uutta rautaa niin sitä ei tietenkään saada xboxone:lla tehtyä rautakiihdytettynä. Tässä tulee sitten vastaan dx12 feature levelit. Wanhat raudat toimivat pienemmällä feature levelillä kuin uudet raudat. Käsittääkseni kaikki suht uudet amd ja nvidia raudat tulevat tukemaan ainakin dx12 perus featureleveliä.

Pelkästään Xboxin yksinoikeuspelit on laatua ja pakkohankintoja? Ei yhtään multiplatformia?

Taidat olla töissä Microsoftilla?

Luettelin pelejä jotka omistan ja jotka on mielestäni todella hyviä hankintoja.

Eikä tuohon ihan kaikkea tullut lueteltua. Ne vaan mitkä ekana mieleen tuli.

Muita suositeltavia pelejä mm.

-Minecraft: Xbox One Edition
-Tomb Raider: Definitive Edition
-Volgarr the Viking
-Super Time Force
-D4: Dark Dreams Don't Die (kaikki ei pidä kun on erikoinen mutta itse pidän paljon)

Verkkopalvelut on Xboxilla edelleen paremmalla mallilla. Joulun aikaisista katkoista (palvelunesto hyökkäykset?) Xbox live toipui parissa päivässä normaaliin toimintaan, PSN ilmeisesti pätkii vieläkin.
Tuo on kyllä sellainen alue, joka pitää toimia, tärkeä osa näitä nykyisiä konsoleita kuitenkin.

Ehdottakaa jotain hyviä räiskintäpelejä Onelle. Call Of Duty tapaisia etenemispelejä. Tai ihan vaikka joku COD jos löytyy hyvä semmonen Onelle. Thanks.

Jos ei kaipaa nettipeliä niin itse aloitin just Wolfenstein New Orderin pelaamisen ja vaikutti ihan hyvältä vanhan hyvän ajan räiskinnältä

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Tuo Wolfenstein New Order on kyllä hyvä.
Ja jos se maistuu niin sitten saattaisi toimia myös Shadow Warrior. Itse tuota SW:tä parhaillaan pelailen ja on varsin viihdyttävä (jos ei veri ja irtoraajat haittaa :D ). Se toki ei ole puhdas räiskintäpeli, vaan myös katana heiluu ahkerasti.

Tuo Wolfenstein New Order on kyllä hyvä.
Ja jos se maistuu niin sitten saattaisi toimia myös Shadow Warrior. Itse tuota SW:tä parhaillaan pelailen ja on varsin viihdyttävä (jos ei veri ja irtoraajat haittaa :D ). Se toki ei ole puhdas räiskintäpeli, vaan myös katana heiluu ahkerasti.

Tapetaanko noissa örkkejä vai ihmisiä? Tykkään realistisista actionpeleistä, kuten CODit. Mutta viimeks pelannu Black Opsia enkä tiiä mihin suuntaan ne on menny.

Tapetaanko noissa örkkejä vai ihmisiä? Tykkään realistisista actionpeleistä, kuten CODit. Mutta viimeks pelannu Black Opsia enkä tiiä mihin suuntaan ne on menny.

Ei nuo mitään realistisia kyllä ole. Wolfensteinissa on natsien lisäksi robotteja jne. Shadow Warriorissa taas teilataan enimmäkseen demoneja, on siellä välillä vähän yakuzan ukkojakin vastassa.

Eli jos haluaa, jotain joka voisi edes etäisesti olla totta, niin nuo ei kyllä käy.

Uusi konsoli kiinnostaisi ostaa. Mitä hyviä yksinoikeuspelejä plegellä on, tai on tulossa? Xboxin forzat, joita olen aikaisemmilla bokseilla pelannut kääntää kelkkaa kohti xbox onea.

Grafiikalle omat silmät eivät ole kovin tarkat joten ei ole väliä onko 720p vai 1080p grafiikat, kunhan peli on muuten hyvä.

Uusi konsoli kiinnostaisi ostaa. Mitä hyviä yksinoikeuspelejä plegellä on, tai on tulossa? Xboxin forzat, joita olen aikaisemmilla bokseilla pelannut kääntää kelkkaa kohti xbox onea.

Grafiikalle omat silmät eivät ole kovin tarkat joten ei ole väliä onko 720p vai 1080p grafiikat, kunhan peli on muuten hyvä.

Mä en osaa PS4:n peleistä sanoa (kun mulla on Xbox One), mutta tiedät varmasti, että Forza 5 ja Forza Horizon 2 on jo julkaistu Onelle ;)
Forza 6 on tulossa:
Forza Motorsport 6 Announced for Xbox One - IGN

Mä en ole Forza 5:sta vielä paljon pelannut, mutta ensi vaikutelma on itsellä ihan positiivinen vaikka siitä kaikenlaista itkemistä onkin fanit keksineet.
Forza Horizon 2:sta on tullut tahkottua jo useampia tunteja, se on tietysti vähän enemmän arcade suuntaista kaahailua kuin perinteiset Forzat, mutta varsin viihdyttävä peli kyllä.

Kaikki aikaisemmat Forzat mukaan lukien Horizon olen omistanut ja näihin on yhteensä hukattu varmasti yli 1000h. Tämän takia uusi Xbox kiinnostaa.

Suurin osa peleistähän tulee molemmille konsoleille, joten minua kiinnostaa onko Pleikkarilla jotain erikois hyvää yksinoikeuspeliä minkä takia kannattaisi miettiä pleikkarin hankkimista? Pääasiassa Forzaa, Battlefieldia, Skyrimia ja Falloutteja tuli aikaisemmilla konsoleilla eniten pelailtua. Kaikki muut paitsi Forza noista on molemmilla alustoilla.

En ole GTA 5:sen jälkeen konsolia omistanut, eikä ole tullut uusien konsoleiden pelitarjontaa tutkittua yhtään.

Kaikki aikaisemmat Forzat mukaan lukien Horizon olen omistanut ja näihin on yhteensä hukattu varmasti yli 1000h. Tämän takia uusi Xbox kiinnostaa.

Suurin osa peleistähän tulee molemmille konsoleille, joten minua kiinnostaa onko Pleikkarilla jotain erikois hyvää yksinoikeuspeliä minkä takia kannattaisi miettiä pleikkarin hankkimista? Pääasiassa Forzaa, Battlefieldia, Skyrimia ja Falloutteja tuli aikaisemmilla konsoleilla eniten pelailtua. Kaikki muut paitsi Forza noista on molemmilla alustoilla.

En ole GTA 5:sen jälkeen konsolia omistanut, eikä ole tullut uusien konsoleiden pelitarjontaa tutkittua yhtään.

Tuolla on ainakin jotain:
7 exclusives that will make you want a PS4 in 2015

Tuolta listalta tosin ainakin No Man’s Sky tulee myös Xbox Onelle, mutta julkaistaan ilmeisesti ensin pleikkarille.

Nyt on tulossa ihan mielenkiintoinen peli Xbox Onelle.
The Escapist. Graafisesti ja varmaan muutenkin muistuttaa aika paljon Prison Architechtiä, paitsi että tässä ei johdeta vankilaa vaan ollaan vangin roolissa ja yritetään paeta.
Julkaisupäivä on ihan käsillä, eli 13pvä tulee ulos. PC:lle tämä kaiketi onkin jo saatavilla.
Ymmärtääkseni jossain vaiheessa tulee myös PS4:lle, mutta ei vielä.

Tuolla on vähän videota ja muutakin infoa:
Prison sandbox The Escapists gets Xbox One release date • Eurogamer.net

Myin PS4:sen pois ja pistin Xloota One S + FIFA17 bundlen ennakkotilaukseen. Tiedä sitten oliko hyvä veto, mutta itseä alkoi kiihottamaan tuo 4K leffojen toisto levyltä. Mielenkiintoista nähdä, mikä on Sonyn vastine ensi viikolla. Itse julkaisu siirtyy kuitenkin ensi vuodelle ennakkojen mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom