WV Passat 1.9TDI, vm 97->

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

TLP

Liittynyt
31.3.2006
Viestejä
4 857
VW Passat 1.9TDI, vm 97->

Noniin, himot on heränneet tuollaiseen farmariin ja hintaluokka pyörisi tuossa 6-9k€ välillä.

Noihan on yleensä aika paljon ajettuja, joskus jopa tolkuttomasti mutta mikä on ns. perus vika-/tarkistuslista noissa vanhemmissa, niitä ostaessa. Missä tulee ne viimeiset kilometrit, eli kestääkö kone ilman isompia remppoja keskimäärin 350tkm, 500tkm vai mitä ? Jos tuon koneen lastuttaa, niin paljonko se pudottaa oletettavia kilometrejä pois ?

Ohituskiihtyvyys on oikeastaan ainoa, mihin minä sitä tehoa kaipaan, ei muunlainen hurjastelu.

A) ei en ota sedania, koska on ja tulee olemaan koira, hetken pääst ehkä 2kpl.
B) en karsasta kilometrejä, jos auto on hyvin pidetty ja huollettu
C) ei tule bensakoneista, vaan TDI.

Jotain vaatimuksia vois olla, eli ilmastointi, keskuslukitus, nahkasisusta sais olla, muttei pakollinen (koiramiehen vaade karvojen vuoksi).

Muita havaintoja ko.rehkileistä, onko tietttyjä paikkoja jotka syöpyy tmv. ?

Onko 01-02 välissä oikeasti isoja muutoksia muutoin, kuin tuon korimallin ja keulan pieni virtaviivaistuminen ?

Aiemmin oli jo samankaltainen viestiketju, mutta viimeinen viesti siellä oli v06, joten jo hivenen vanhentunut.

Nettiautohan tuo heti 2-3 sivullista näitä, kun haun laittaa kohdilleen
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noniin, himot on heränneet tuollaiseen farmariin ja hintaluokka pyörisi tuossa 6-9k€ välillä.

Noihan on yleensä aika paljon ajettuja, joskus jopa tolkuttomasti mutta mikä on ns. perus vika-/tarkistuslista noissa vanhemmissa, niitä ostaessa. Missä tulee ne viimeiset kilometrit, eli kestääkö kone ilman isompia remppoja keskimäärin 350tkm, 500tkm vai mitä ? Jos tuon koneen lastuttaa, niin paljonko se pudottaa oletettavia kilometrejä pois ?

Ohituskiihtyvyys on oikeastaan ainoa, mihin minä sitä tehoa kaipaan, ei muunlainen hurjastelu.

A) ei en ota sedania, koska on ja tulee olemaan koira, hetken pääst ehkä 2kpl.
B) en karsasta kilometrejä, jos auto on hyvin pidetty ja huollettu
C) ei tule bensakoneista, vaan TDI.

Jotain vaatimuksia vois olla, eli ilmastointi, keskuslukitus, nahkasisusta sais olla, muttei pakollinen (koiramiehen vaade karvojen vuoksi).

Muita havaintoja ko.rehkileistä, onko tietttyjä paikkoja jotka syöpyy tmv. ?

Onko 01-02 välissä oikeasti isoja muutoksia muutoin, kuin tuon korimallin ja keulan pieni virtaviivaistuminen ?

Aiemmin oli jo samankaltainen viestiketju, mutta viimeinen viesti siellä oli v06, joten jo hivenen vanhentunut.

Nettiautohan tuo heti 2-3 sivullista näitä, kun haun laittaa kohdilleen

Yleisesti kaikki nuo tdi passatit aikalailla hyviä laitteita. Ei mitään lastenvaivoja moottorin puolella eli siis kilometreihin ei kannata tuijottaa sen suuremmin. Farmarit 97-00 on jostain syystä monet ruostuneet kontin alareunasta. Muuten ei taida korissakaan olla mitään ihmeempiä. Kaikki tietenkin riippunee aiemmista käyttäjistä.

Yleisin pikkuvika taitaapi olla ilmamassamittari, jota useimmissa tapauksissa saa vaihdella moneenkin otteeseen. Tämä ilmenee tehonpuutteena ja nykimisenä. Osan osaa kumminkin vaihtaa vaikka :david: ja maksaakin pitkän matkaa alle 100e.

00 vaihtuu kone pumppusuutindieseliksi ja 01 vaihtuu sitten korimalli.
 
00 vaihtuu kone pumppusuutindieseliksi ja 01 vaihtuu sitten korimalli.

Paljos tuo käytännössä vaikuttaa toi pumppusuuttimeksi vaihtuminen, koneen kesto, tehot ?

Ei mua loppupelissä häikäise kamalasti kilometrit, enkä aivan kädetön ole auton korjauksenkaan kanssa (laiska ehkä vähän).

Eli tuollaiset must do - viat tulee kyllä korjattua aika pikaisesti.
 
2,5 TDI moottorillista passattia ei kannata ostaa, jakohihna irtisanoutuu max. 100000km välein.
Muutenkin olen kuullut pahaa sanottavan tästä 2,5 litraisesta.
 
2,5 TDI moottorillista passattia ei kannata ostaa, jakohihna irtisanoutuu max. 100000km välein.
Muutenkin olen kuullut pahaa sanottavan tästä 2,5 litraisesta.

Juu, tuo 1.9 TDI olikin mielessä. 2.5:et maksaakin yli budjetin ja muutoinkaan en VAG-konserniin 2.5:sta ole kovin hyvää kuullut.
Mutta eikös tuon jakohihnan vaihtoväli ole kaikissa TDI-vehkeissä alle 100tkm ?
 
Mutta eikös tuon jakohihnan vaihtoväli ole kaikissa TDI-vehkeissä alle 100tkm ?

90000km on suositeltu vaihtoväli ainakin ohjekirjassa. Toisaalta, itselläni oli hyvän matkaa yli 100tkm ajettu jakohihna Passatissa kun vaihdoin autoa, autoliike vaihtoi kuitenkin jakohihnan omaan piikkiinsä kun asiasta huomautin.
 
Tuossahan ois ihan hyvän oloinen peli, tosin vitusti rullattu, joten uskaltaako tuollaiseen lyödä noinkin paljon rahaa ?

Varusteet ois aika nappiin, vakionop. säädin, ilmastointi yms. mukana myös webasto:

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1793491

Mistäs näkee noiden vaihtomoottoreiden/laatikkojen hintoja ?

Ite en ehkä ostais tomaattilaatikolla... Ja mikäli tuohon hintahaarukkaasi sen haluat niin ehkä mielummin hyvä vanhakorinen kuin huono uusikorinen. Mutta jokainen tavallaan.
 
Ite en ehkä ostais tomaattilaatikolla... Ja mikäli tuohon hintahaarukkaasi sen haluat niin ehkä mielummin hyvä vanhakorinen kuin huono uusikorinen. Mutta jokainen tavallaan.

No sama hivenen kävi mielessä.

Manuaali ois kyllä ehkä muutoinkin enemmän minun mieleen, tomaatti tarvitsisi 2x tehoja ollakseen oikeasti tarpeellinen.

Noita vanhakorisiahan saa samaa tasoa jo 6-7k€ hinnalla.

Mites muuten, kannattaako tuota 01-02 ikäluokkaa katsastaa tuontiautonakin, tuleeko hinnaltaan järkeväksi ?
 
Ajovalo.netin sivulla on mukavasti juttua Passateista.

http://www.ajovalo.net/Mallit/VW_Passat_96.htm

Suosittelen itse myös manuaalivaihteistoa.

Automaattivaihteistoöljyn vaihto ei noissa kuulu huolto-ohjelmaan, vaan niiden vaihto on ollut jokaisen oman aktiivisuuden varassa. Huoltokirjasta kannattaa kurkkia tietoa öljynvaihdosta jos kuitenkin päädyt automaattiin.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oikeastaan nyt ois viivalla 2 mallia, Volvo 850 TDI (2,5) ja Passat 1.9TDI
Hintaluokassa aikalailla samoissa, samoilla kilometreillä.

Volvon nokkahihnan vaihto on ainakin julmetun kallis projekti, sen tiedän mutta mites muutoin... onko kokemuksia ?
 
Yks mikä tuli mieleen, on että noista passateista menee vetareita kohtuullisen usein. Mutta hyvä auto toi on, tutulla oli taksina tollanen ja tyytyväinen oli.

Volvoissa menee taas koiranluita, ja toi hihnanvaihto todellakin on kallis. Ja kato että laatikkoöljyt on vaihdettu n 80-60 tkm välein. Jos volvoon päädyt, niin mulla on stadissa hyvä huoltomesta tiedossa.
 
Jos volvoon päädyt, niin mulla on stadissa hyvä huoltomesta tiedossa.

Miks ajelisin 250km huoltoon ja toisen takaisin :eek::D

On noita huoltomiehiä tässäkin, itse pienimmät viat tulee korjattua, toi auton korjaaminen oli kuitenkin ns. harrastus yhdessä välissä, mutta nykyään ei tahdo viitsiä kuluttaa aikaansa siihen.
Sitten jotain nosturihommia varten pitää viedä kaverille.
Tekee kohtuuhinnalla ja sen muijalla on 850tdi, niin kai se sen osaa jo läpikotasin :D
 
Emännän isäukolla oli 1.9 TDI sedan automaatti, vuosimalli jotain 97-00 väliltä, ajettu ~330tkm muistaakseni. Itekin tuolla kerkesin jonkin verran ajella, ihan mukava auto, ei aivan patalaiska jos ei mikään tykkikään. Varsinaisia miinuksia ei omiin korviini kantautunut, loppupuolella rupesi syömään jäähdytysnestettä ja tulevan kansirempan takia vaihtui V70 TDI:hin. Voin kysyä vielä tarkemmin mitä kokonaisuutena piti autosta.
 
Zone-sarja -42%
plussia. halpa virittää, pieniruokainen, hyvä ajaa. miinuksia, arvon tippuminen aika nopeaa. etupäässä vitusti niveliä joista joku poikkeuksetta lotisee ellei vaihda kaikkia kerralla, koko paketin saa n,300e plus työt. mielestäni hyvä auto kaikenkaikkiaan.
 
halpa virittää

Juu, tuo oli tiedossakin että aivan kestävä kone, vaikka hivenen lastutteleekin siitä potkua ulos. Siksi ei välttämättä paha ratkaisu, kun hivenen kutittelee. Toi 850 2,5TDI on kyllä virittämättäkin aika ripeä, huomattavasti ripeämpi kuin se V70 2,4TDI.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom