Wrangen vitamiinit ja mineraalit

keisari88

Banned
olisin ostamassa noit wrangen vitamiini ja mineraali valmisteita xxxxxxxxxxx onko järkeä?nyt käytin söörtsiäkin mutta en löytäny noista mitään..olkaa ystävällisiä ja auttakaa mua :)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No voi helvetti! Miten tollasen nyt voi unohtaa?? :lol2:
Ja minä ku luulit, että mulla on huono muisti!
:5:

No voi perse, mä oon aina luullu että tämä on Wrangetoisto.com, mut hyvä että joku selvensi asiaa :lol2:

voitteko kuvitella että heitin ton mun aikasemman kommentin läpällä.Damn your stupid :hyper: paljoko nois take oneissa on kamaa päivän saanti suosituksesta?

keisari88 sanoi:
voitteko kuvitella että heitin ton mun aikasemman kommentin läpällä.Damn your stupid :hyper: paljoko nois take oneissa on kamaa päivän saanti suosituksesta?

hmmm...heitit läpällä että unohdit tämän olevan kilpaileva kauppa mutta postasit silti linkin?

No takaisin asiaan tässä on Take-Onen arvot, ilman prosentteja (sillä minusta ne saantisuositukset on ihan turhia)

Vitamin A 5,000 IU
Vitamin C 100mg
Vitamin D 400IU
Vitamin E 100IU
Thiamin 15mg
Riboflavin 17mg
Niacin 20mg
Vitamin B-6 17mg
Folate 400mcg
Vitamin B-12 50mcg
Biotin 300mcg
Pantothenic Acid 50mg
Calcium 25mg
Iodine 150mcg
Magnesium 10mg
Zinc 15mg
Selenium 200mcg
Copper 2mg
Manganese 5mg
Chromium 200mcg
Molybdenum 50mcg
Potassium 5mg

(Mike laitatko muuten noi arvot tuonne verkkokaupan puolelle kans ettei tartte aina selailla näitä threadeja että löytää tarkemmat tiedot)

Laffer sanoi:
hmmm...heitit läpällä että unohdit tämän olevan kilpaileva kauppa mutta postasit silti linkin?

No takaisin asiaan tässä on Take-Onen arvot, ilman prosentteja (sillä minusta ne saantisuositukset on ihan turhia)

Vitamin A 5,000 IU
Vitamin C 100mg
Vitamin D 400IU
Vitamin E 100IU
Thiamin 15mg
Riboflavin 17mg
Niacin 20mg
Vitamin B-6 17mg
Folate 400mcg
Vitamin B-12 50mcg
Biotin 300mcg
Pantothenic Acid 50mg
Calcium 25mg
Iodine 150mcg
Magnesium 10mg
Zinc 15mg
Selenium 200mcg
Copper 2mg
Manganese 5mg
Chromium 200mcg
Molybdenum 50mcg
Potassium 5mg

(Mike laitatko muuten noi arvot tuonne verkkokaupan puolelle kans ettei tartte aina selailla näitä threadeja että löytää tarkemmat tiedot)

Done!

Minkä takia noissa monivitamiineissa on aina mukana tuo D-vitamiini ja/tai muitakin rasvaliukoisia?
Onko olemassa jotain monivitamiinivalmistetta jossa ei olisi noita rasvaliukoisia mukana, etenkään D:tä?

Ai miksikö? Lääkäritäti kieltänyt liian D-vitamiinin....

Niin en tiedä minkä takia Jboy:ltä on bännätty d-vitamiini mutta eikö se ollut niin että d ei ole kuitenkaan kovinkaan vaarallista isommissakakaan määrissä, vaikka rasvaliukoinen onkin? (rajansa tietysti kaikella)

Laffer sanoi:
Niin en tiedä minkä takia Jboy:ltä on bännätty d-vitamiini mutta eikö se ollut niin että d ei ole kuitenkaan kovinkaan vaarallista isommissakakaan määrissä, vaikka rasvaliukoinen onkin? (rajansa tietysti kaikella)

En Jboy:n tapauksesta tiedä, mutta d-vitamiini vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen sitä parantavasti (vai olisiko jopa niin että ilman d-vitamiinia kalsium ei edes imeydy) ja sen takia kaikissa kalsium-purkeissa lukee että ei saa ottaa samalla d-vitamiinia. En sitten tiedä (muista) mitä haittaa liiasta kalsiumin saannista on, mutta ei se kovin pieni haitta ainakaan ollut. Niin ja samasta syystä rasvattomaan maitoon on lisätty d-vitamiinia, eli korvaamaan sen rasvan mukana poistetun d-vitamiinin, jotta maidossa oleva kalsium imeytyisi.

Siis kiteytettynä: Liiallinen d-vitamiinin saanti voi johtaa liian korkeaan kasiumpitoisuuteen kehossa jos kalsiumin saanti on muutenkin runsasta.

Powerhousu sanoi:
En Jboy:n tapauksesta tiedä, mutta d-vitamiini vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen sitä parantavasti (vai olisiko jopa niin että ilman d-vitamiinia kalsium ei edes imeydy) ja sen takia kaikissa kalsium-purkeissa lukee että ei saa ottaa samalla d-vitamiinia.
Pikemminkin kunnollisissa kalsium-purkeissa on mukana myös D-vitamiini. D-vitamiinin puutos taitaa olla aika yleistä näillä korkeuksilla talvisin. Ennemmin kannattaa olla huolissaan liian vähäisestä kalsiumin saannista.

Jortsu sanoi:
Pikemminkin kunnollisissa kalsium-purkeissa on mukana myös D-vitamiini. D-vitamiinin puutos taitaa olla aika yleistä näillä korkeuksilla talvisin. Ennemmin kannattaa olla huolissaan liian vähäisestä kalsiumin saannista.

No taitaa johtua siitä sitten ettei niiden kanssa saa käyttää erillistä d-vitamiini -valmistetta. Mutta onhan sitä kalsiumiakin mahdollista saada liikaa. Liika on liikaa joka asiassa. Vedenjuontiinkin voi kuolla.

Lafferille ja muillekin "kiinnostuneille"...
Lääkäri kielsi ylimääräisen D-vitamiinin käytön seuraavasta syystä: Veren kolesteroli- & triglyseridiarvot oli päin p****ttä (triglyt suunnilleen patologisen rajoilla vaikkei painoa ollut kuin ~80kg, ennen punttisalia/ liikuntaharrastusta/ elämäntapamuutosta).
Diettauksen ja liikunnan ansiosta arvot laskivat suht normaaleille tasoille ja lääkitystä ei tarvittu. Ei ne arvot vieläkään ole 100% kunnossa, mutta hyvin menee. Ja viimeisen lääkärikäynnin yhteydessä kysyin sitten D-vitamiinipitoisen kalaöljyn käytöstä, ja vastaus oli että koska rasva-aineenvaihdunta tapahtuu maksassa, minun tulisi välttää ylimääräistä D-vitamiinia että maksa ei rasittuisi turhaa koska nuo rasva-arvot ovat mitä ovat.
Jos tuo edellämainittu olisi kuulunut jonkin terveyskeskuspäivystäjänä toimivan ll:n tai kandin suusta en olisi kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota, mutta kun sanojana oli tämän alan erikoislääkäri niin sillä oli pikkaisen isompi painoarvo...
Eli siksi olen vähän paranoidi kaikkien rasvaliukoisten vitamiinien(etenkin D), maksatoksisten lääkeaineiden ja alkoholin suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom