WinXP SP2 jälkeinen ongelma - kone jäkittää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
itse tiedän ainakin 3 konetta joissa käy sp2 asennuksen jälkeen niin että aina joskus hiiri jämähtää paikalleen ja muutenkin kone jässähtää. Ei auta kun reboot ja toivoa ettei jämähdä heti taas. Välillä kone saattaa toimia päivän ilman ongelmia ja pahimmillaan yks aamu jouduin boottaamaan 4 kertaa ja aina jämähti noin minuutin kuluttua windowsin käynnistymisestä.

Parilla työkaverilla myös läppäreissä samaa ongelmaa SP2 asennuksen jälkeen.

Onko muilla ollut samaa?
Onko löytynyt jokin korjaus tähän?

Palaa hermot kun kirjoitat jotain mailia ja sitten jässähdys :curs:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pöytäkoneeseen asensin tuon sp2:n. Seuraavana päivänä sitten poistin sen, enkä uudelleen ihan heti asenna.
Mitä nyt netti rupes pätkimään, kone jumi, ohjelmat ei toimineet....tämmöstä pientä.

Mulla toiminut kyllä ihan ok,niin kuin taitaa olla suurimmalla osalla porukkaa toiminut.

Windir sanoi:
niin kuin taitaa olla suurimmalla osalla porukkaa toiminut.

:rolleyes:

Jos, koneessa on fsecure ja SP2, niin käy noin.
Kone pitää bootata ilman verkkoyhteyttä ja vasta bootin jälkeen laittaa esim. verkkopiuha kiinni.

Wintikka sanoi:
Jos, koneessa on fsecure ja SP2, niin käy noin.
Kone pitää bootata ilman verkkoyhteyttä ja vasta bootin jälkeen laittaa esim. verkkopiuha kiinni.

mulla ei jeesannut tämäkään, SP2:sen poisto auttoi vajaaksi päiväksi.
Tänään meinaan laittaa win 2000:sen XP:n tilalle ja toivottavasti ei tule vastaavia enää

Windir sanoi:
Mulla toiminut kyllä ihan ok,niin kuin taitaa olla suurimmalla osalla porukkaa toiminut.

taitaa olla enemmin päin vastoin, welhon asiakaspalvelussa oli aika "iloista" porukkaa, kun kellon ympäri soitettiin samasta asiasta

NuuNuu sanoi:
taitaa olla enemmin päin vastoin, welhon asiakaspalvelussa oli aika "iloista" porukkaa, kun kellon ympäri soitettiin samasta asiasta
Jos on monta jolla se ei ole toiminut,niin ei kai se tarkoita etteikö se suurimmalla osalla toimisi.Ne joilla se toimii kun eivät tietysti pidä asiasta mitään melua.

jalat sanoi:
itse tiedän ainakin 3 konetta joissa käy sp2 asennuksen jälkeen niin että aina joskus hiiri jämähtää paikalleen ja muutenkin kone jässähtää. Ei auta kun reboot ja toivoa ettei jämähdä heti taas. Välillä kone saattaa toimia päivän ilman ongelmia ja pahimmillaan yks aamu jouduin boottaamaan 4 kertaa ja aina jämähti noin minuutin kuluttua windowsin käynnistymisestä.
Omalla koneella oli sama ongelma, jämähti aina 10-30 sek käynnistyksestä. Tässä tapauksessa ongelma oli F-Securen virustutkassa, joka piti päivittää 2005 versioon. SP2:n Tietoturvakeskus aiheuttaa ongelmia muiden valmistajien palomuurien kanssa. Mitä olen tuttujen koneita korjaillut niin ongelma vaikuttaisi pääasiassa olevan tietotaidon puutteessa näytön ja penkin välissä, koska koneet on aina saatu toimimaan melko lyhyellä päivityssessiolla. (Toisaalta, en ole vielä kuullut yhdestäkään SP2 asennuksesta joka olisi toiminut ensi yrittämällä virheettä.)

Ota kaikki virransäästö modit pois päältä. Sillä ratkesi mun ongelma. :)

Mikä tämä sp2 oikeen on? väittävät että minunki koneen ongelmat johtuu siitä mutta en oo vielä hoksannut että mikä se ois..

typhoon sanoi:
Mikä tämä sp2 oikeen on? väittävät että minunki koneen ongelmat johtuu siitä mutta en oo vielä hoksannut että mikä se ois..
SP2 = Service Pack 2.Päivityspaketti Windows XP:lle (XP:lle tässä tapauksessa mistä nyt puhutaan).Pakettiin on kerätty kaikki tietoturvapäivitykset jne.

No niinpä tietenki.. asensin pari viikkoa sitten jonku uuden päivitys paketin ja sen jälkeen esim dc++ ei oo toiminu. Miten se sais taas toimimaan?
Vai kannattaisko vaihtaa windows 2000;seen...

Mä taas en pysty katsomaan videoita netistä, kun Media Pleijer väittää että url on väärä tjsp, en muista tarkkaan, jos tiedoston lataa koneelle niin se toimii ihan kunnolla.

Kuten tuolla toisessa threadissa jo mainitsinkin, minulla pöytäkone ei suostunut sp2:n asennuksen jälkeen sammumaan, ja läppärissä puolestaan tapahtui netissä roikkuessa tuota hiiren jummausta (F-secure käytössä).
Palautin järjestelmät molemmissa ja unohdin koko paskan.

mulla on nyt win2000 ja pelaa kuin enkeli, enää ei xp:tä ole eikä tule

sen jälkeen esim dc++ ei oo toiminu. Miten se sais taas toimimaan?

sieltä xp palomuurista pistät asetulset kuntoon niin alkaa dc++ toimimaan

Mulla service pack2 ei ole tuottanut mitään ongelmia....lähinnä kone vain nopeutui.

Mä tänään just alotin ton windowsin automaattisen päivityksen ja siinä mukana piti asentaa se Service Pack2. No kesken sen service packin asennuksen tuli virheilmotus että jotain osaa ei pysty kopioimaan. Sitä ei pystyny ohittaa joten valitsin sen "asenna ilman sitä 'tun osaa" ja kone buuttas samantien. Sitte ku tulin takas windowsiin niin tuli ilmotus että kone on epävakaassa tilassa koska se asennus ei menny niinku piti ja kehotettiin poistamaan se service pack2 koneelta ja yrittämään uudestaan. No mä menin sinne lisää ja poista sovellus, ja siellähän oli service pack2, tosin siinä luki että sitä olis käytetty viimeks 2 päivää sitte vaikka sensin koko paskan tänään!! No mä valitsin sen poiston, mutta sitte tuli varotus. Siinä oli suunnilleen kaikki mun koneella olevat ohjelmat ja varotettiin että ne ei ehkä toimi oikein jos nakkaan sen service packin pihalle. Uskaltaako sen nyt poistaa?

Itsehän en tuota Sp2:sta asenna. Varmaan microsoftin kusisin päivitys, korjaa 2 virhettä ja tuo yli 800 uutta. Ei kannata asentaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom