Windows Vista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pro-Pain
  • Aloitettu Aloitettu
Xp on kyllä hyvä. Ei vois vähempää kiinnostaa 3D- työpöytä joka imee kaikki mehut näytönohjaimesta. Mulla on XP:kin niin riisuttu kun olla ja voi, tulee ihan W95 mieleen. Onneksi tuon aero hässäkän saa pois päältä.

Hyvä pelaillakin kun on kaikki herkut winkkarissa joka jättää 256MB keskusmuistia muille softille. Paljon huonoa olen vistasta lukenut kuullut, pois lukien tuo ihmeellinen ulkoasu.

Jossain oli myös tuosta palomuurista, että käyttäjä ei saisi kaikkia järjestelmän valvojan oikeuksia ja siten muuri ei olisi täydellisesti konfiguroitavissa. Tästä en vielä tiedä tarkemmin. Pitänee perehtyä lisää...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
XP on ollut lähes täydellinen käyttöjärjestelmä. Liekkö Vistassa niin paljon uutta HYÖDYLLISTÄ kivaa, että siihen ihan heti kannattaa siirtyä? Epäilen suuresti.

Ja sehän on ymmärtääkseni raskaampi kuin XP. Mikä ainakin mulle on iso miinus.

Jos silmäkarkkia halajaa voi yhtä lailla pyöräyttää jonkun hienon 3d-demon. Ei siihen uutta käyttöjärjestelmää tarvita.

Kannattaa ottaa tossa huomioon että XP SP2 on hyvä, ilman sp2:ta xp on mielestäni melkoisen epävarma tekele. Microsoftissakin taidetaan aika myöntää tuo, ja esim. vistassakin on erikseen yhteensopivuustila Sp2:lle ja normi xp:lle.

Vista ultimate käytössä ja kyllähän tämä varsin mainio tekele on. Kaikki XP SP2 ympäristössä toimivat softat olen ainakin tähän mennessä saanut pelaamaan. Gadgetit ovat kyllä todella hyvä lisä kokonaisuuteen. Mielummin tällä hetkellä käyttelen Vistaa kuin XP:tä...

Joo, nyt on tullut lopullinen versio Vistasta, pitääpä laittaa se kehiin XP:n rinnalle. Alan Wake tulee tammikuussa niin ihan sitäkin ajatellen ;)

Joo, nyt on tullut lopullinen versio Vistasta, pitääpä laittaa se kehiin XP:n rinnalle. Alan Wake tulee tammikuussa niin ihan sitäkin ajatellen ;)

Nyt tarvitaan kyllä linkkiä... vähän vaikea uskoa, että olisi jo saatavilla. mun käsittääkseni se tulisi parhaimmillaankin vasta helmikuussa 2007...

Yritysversiot are go!
Ja se on saatavilla siis lähinnä laittomin keinoin kotikäyttöön. Itse taidan odotella vielä pitkään...

Yritysversiot are go!
Ja se on saatavilla siis lähinnä laittomin keinoin kotikäyttöön. Itse taidan odotella vielä pitkään...

Laittomasti ei ehkä kannata hankkia... jos huhut MS:n toimista piraattiversioita vastaan pitävät edes osittain paikkansa, niin aika hankala sitä on käyttää laittomasti.

Laittomasti ei ehkä kannata hankkia... jos huhut MS:n toimista piraattiversioita vastaan pitävät edes osittain paikkansa, niin aika hankala sitä on käyttää laittomasti.
Niin no, tuohan piti olla mahdoton kräkätä ja senhän piti olla myös mahdoton aktivoida käyttöön. Kuitenkin ensimmäinen kräkätty versio kuulemma toimii täydellisesti. Versiota kutsuttaneen jokseenkin virallisesti "Vista Bill Gates version", tai joku vastaava.. :D
Mikäs kiire tässä on, ei se mun koneella edes toimis.. ja mieluummin ostan kyllä oman versioni sitten ihan virallisesti, mennyt hermot piraatti XP:n kanssakin niin moneen otteeseen.

Edit. Hinnoista en äkkiseltään muista muuta kun sen, että Vista Ultimaten hinnaksi kaavailtiin n. 450$.. halvin versio (Basic) oli jotain 270$? Ei pysty muistaan enkä löytänyt ennen editin kuroutumista oikeita hintoja :(

Piraattina sitä just ajattelinkin. Ehkä pitää itekki sitä sitten odotella ja ostaa se.. Ei jaksa piraVistaa, joka ei päivity normaalisti. Eikös Windowsin saa halvemmalla jostain liikkeistä kun ostos tulkitaan uuden koneen ostoksi? Esim. uus näytönohjain ja prossu.. Missäköhän hinnois toi Vista tulee yleensäkkin olemaan..

Niin no, tuohan piti olla mahdoton kräkätä ja senhän piti olla myös mahdoton aktivoida käyttöön. Kuitenkin ensimmäinen kräkätty versio kuulemma toimii täydellisesti. Versiota kutsuttaneen jokseenkin virallisesti "Vista Bill Gates version", tai joku vastaava.. :D
Mikäs kiire tässä on, ei se mun koneella edes toimis.. ja mieluummin ostan kyllä oman versioni sitten ihan virallisesti, mennyt hermot piraatti XP:n kanssakin niin moneen otteeseen.

Edit. Hinnoista en äkkiseltään muista muuta kun sen, että Vista Ultimaten hinnaksi kaavailtiin n. 450$.. halvin versio (Basic) oli jotain 270$? Ei pysty muistaan enkä löytänyt ennen editin kuroutumista oikeita hintoja :(

Siitä oli vaan juttua, että se systeemi tsekkailee myös aktivoinnin jälkeen sitä laillisuutta (XP ei tee niin), joten ehkä ongelmia tulee myöhemmin... oli miten oli, itse hankin tuon jokatapauksessa ihan laillisesti niin toimiipahan sitten varmasti niinkuin pitääkin ;)

edit: esim. Verkkokauppa.comilla on noihin hinnat, sitä en tiedä ovatko lopullisia...

Siitä oli vaan juttua, että se systeemi tsekkailee myös aktivoinnin jälkeen sitä laillisuutta (XP ei tee niin)..

Kyllä XP:kin tarkistaa käyttiksen laillisuuden jos halajaa ihan uusimmat päivitykset (microsoft update kautta). Se lataa ja asentaa koneeseen Genuine Advantage Validation tool:in joka tsekkaa onkos sun XP:s piraatti vai ei. Ja jos ei ole laillinen versio et saa noita uusimpia päivityksiä ja ohjelmia ennenkuin aktivoit koneesi validilla koodilla.

Tällä estetään esim noiden nettiin vuotaneiden yritysversioiden väärinkäytön. Tosin ihan noilla peruspäivityksilläkin pärjää. ;)

Kyllä XP:kin tarkistaa käyttiksen laillisuuden jos halajaa ihan uusimmat päivitykset (microsoft update kautta). Se lataa ja asentaa koneeseen Genuine Advantage Validation tool:in joka tsekkaa onkos sun XP:s piraatti vai ei.

Tällä estetään esim noiden yritysversioiden väärinkäytön. Tosin ihan noilla peruspäivityksilläkin pärjää. ;)

Juu, mutta tarkoitin siis, että XP ei tarkista tuon GAV toolin kanssa tehdyn "validoinnin" jälkeen enää uudestaan. Vista tas tarkistelee ilmeisesti säännöllisin väliajoin vaikka kaikki aktivoinnit / validoinnit yms. olisi tehtykin.

Vista tas tarkistelee ilmeisesti säännöllisin väliajoin vaikka kaikki aktivoinnit / validoinnit yms. olisi tehtykin.

Jos näin on niin menee taas vaikeammaksi saada piraatti toimimaan. Ja jossain vaiheessa kun se homma menee tarpeeksi hankalaksi se käyttis ostetaan kiltisti kaupasta. ;)

Kai nyt hyvästä tuotteesta voi jotain maksaakki.

Itse ostan ihan suosiolla heti aidon niin ei mene säheltämiseksi.
Paras ominaisuus on pelituki Vistalle ja Xbox Live Anywhere.

Onkos porukka ostellut/päivittänyt tuota jo?
Minulla on kannettava, jossa on Celeron M390 ja 512mb DDR2, onko mitään järkeä vaihtaa XP:stä 32-bittiseen Vistaan? Vai tarvisiko vähintään 1gb muistin? Entä riittääkö p*ska integroitu ATI Radeon xPress 200 näytönohjain?

Eipä ole tullut vielä hankittua. Vähän houkuttaisi, mutta odotellaan nyt jonkin aikaa, niin näkee, että paljonko alkaa patchia pukkaamaan...

Suositut

Back
Ylös Bottom