Windows Vista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pro-Pain
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Edit: on kyllä hyvin OS X -mäisen näköinen ulkoasu

Tajuavat ottaa mallia kunnon järjestelmästä. :rock:

Hienolta näyttää....kuitenkin täytyy kysyä että mihin tollasta graafisuutta oikeasti tarvitaan?
Eipä sillä, kun oman macin tästä saan niin ei tartte windowseja enää katella =)

No ei tuo kyllä niin OS X:ltä näytä. Ja tuo ikkunanvaihtosysteemihän on ihan totaalisen paska. Siis jos vertaa Macin exposeen. Siinä ikkunat lävähtävät vierekkäin ruudulle, eikä tuolla lailla lomittain.

Myös widgetit toimivat mielestäni huomattavasti paremmin, kuin Vistan gadgetit, jotka ovat lähinnä pelkkä vitsi. Ja Windowsiinkin on nyt vihdoin näköjään saatu tuo user protection. Eipä vaan näytä sekään toimivan niinkuin se voisi toimia (vrt mac, linux).

OS X on käytettävyydessä vuosia edelleä Windowsia, myös Vistaa. Ja kun Vista lopulta tulee kokonaisuudessaan ulos, niin Apple lykkää pihalle Leopardin.

Aika turhake toi oli. Karkki on, ja koneita menee uusiksi taas reilusti kun tuota käyttöön otetaan. Jotain käytettävyysjuttuja oli paranneltu ja Word '07 on todennäköisesti totuttelun jälkeen parempi käyttää kuin vanhemmat versiot. Naureskeltiin töissä että kun pistäs viikonlopun aikana Word 07:n käyttöön niin kyllä maanantaina alkais puhelimet piristä. :D

Kaiken kaikkiaan, odottelen ennemmin että ne aluksi luvatut ominaisuudet kuten tietokantapohjainen tiedostojärjestelmä ym. tulee saataville, ennenku tuohon kosken sen kummemmin.

64 bittisiä prosessoreita on valmistettu jo 2-3v(?) ja vieläkään ei ole kovin pätevää käyttöalustaa, ainkaan isoilla markkinoilla. Eikä vaihto 32bit-->64bit varmaan ihan hetkessä tapahdu. Itselläkin on 64 bittisyyttä tukeva prosessori luultavasti täysin turhaan, sillä en varmaan tällä kivellä tule koskaan 64bit käyttistä ajamaan, mutta eipä saanu enää uutta prosessoria 32 bittisenä. :( Eli melko turhaan on vouhotettu 64 bittisyydestä jo useamman vuoden, kun nyt vasta on tulossa.

No itse asiaan miksi postasin; Tuo argh:n postaamissa kuvissa ollut taustakuva on niin hieno, että se on pakko saada! Jos argh luet tätä, viitsitkö millään sendiä sitä vaikka irkin tai messengerin kautta minulle? Tai jos jollakin muulla on sama kuva tai tietää mistä sen voisi ladata niin ilmoittakaa. :love:

Noh, nostetaanpas ylös tätäkin nyt kun on tullut Vista RC2:sta demottua muutama päivä.
Hyvin on pelannut vista, bugeja ei oo tullut vielä juuri lainkaan vastaan, gadgetit on pirun käteviä, tosin valikoima nyt ei vielä huikea ole, mutta virallisen julkaisun jälkeen lisääntyy varmaankin. Nättihän tämä on ku karkki, ainoa ongelma on vain se että jotkut, ilmeisesti javapohjaiset softat ei ymmärrä toimia tuon Aero:n kanssa, vaan käyttis vaihtaa tyylin semmoiseksi perinteiseksi XP-malliseksi.

Kaiken kaikkiaan: minä tykkään, tähän asti selkeästi parhaiten toimiva windows ottaen huomioon että vielä beta-asteella on.

Tähän sitten voi kaikki Mac-ihmiset vastailla että OS X on tehny jo miljoonien vuosien ajan kaiken paremmin.

Kuinka tehokkaalla koneella tuota nyt sitten kannattaa testailla? Tiedän kyllä ne laitteistovaatimukset, mutta eivät ne koskaan pidä paikkaansa.

Kuinka tehokkaalla koneella tuota nyt sitten kannattaa testailla? Tiedän kyllä ne laitteistovaatimukset, mutta eivät ne koskaan pidä paikkaansa.
Mä asensin ton RC1 mun vanhaan koneeseen jossa on Duron 1.8GHz ja Geforce 64 mx440. Eli kyllä se on toimii myös huonommassa koneessa

Juu ei oo enää yleisesti jaossa tuo RC2, se on ollut ilmeisesti hetkellisesti yleisessä jaossa, mutta kyyllä tosta kopioita pyörii.

Microsoft ottaa käyttöön Windows Vistassa tiukan rajoituksen, jonka myötä käyttöjärjestelmän voi siirtää koneesta toiseen vain yhden kerran. Jos pc-konetta haluaisi vaihtaa toiseen kertaan, on kaupasta käytävä ostamassa uusi käyttöjärjestelmä, ja lisäksi myös virtuaalikoneisiin tuodaan uusia rajoituksia. http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=28428&tyyppi=1

Eipä kuullosta kovin hyvältä...

Kun noita uutisia vistasta lukee niin tulee semmoinen olo että kumpi käyttää... Käyttäjä vistaa vai vista käyttäjää. Kyllä mun mielestä joissakin seikoissa on menty turhan pitkälle.

XP on ollut lähes täydellinen käyttöjärjestelmä. Liekkö Vistassa niin paljon uutta HYÖDYLLISTÄ kivaa, että siihen ihan heti kannattaa siirtyä? Epäilen suuresti.

Ja sehän on ymmärtääkseni raskaampi kuin XP. Mikä ainakin mulle on iso miinus.

Jos silmäkarkkia halajaa voi yhtä lailla pyöräyttää jonkun hienon 3d-demon. Ei siihen uutta käyttöjärjestelmää tarvita.

Suositut

Back
Ylös Bottom