Windows 7

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja argh
  • Aloitettu Aloitettu
Mitä koodekkipaketteja 64bit versiossa kannattaa käyttää? xp-puolella oli tapana käyttää aina ffdshow-pakettia, toimiiko tuo yksiin myös 64bit seiskan kanssa?

Ffdshowsta on olemassa myös 64-bittinen versio. Teoriassa se on nopeampi kuin 32-bittinen, käytännön ero on sitten asia erikseen. Minulla on käytössä pelkästään 64-bittinen versio Media Player Classic Home Cinemasta. Siinä on itsessään kodekit mukana ja hyvänä puolena se tukee myös näytönohjaimen rautakiihdytystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nonii, nyt on x64 alla. Kaikki perustoimenpiteet ainakin nyt aluks mennyt nappiin ja asennuskin oli 20x parempi mitä xp.ssä. Tästä o hyvä lähtee

Tietenkin virus-suojaus on hyvä olla, mutta tuo palomuuri on jo ihan riittävä (Jos et nyt mitenkään tahallaan koita konettas saastuttaa, pidät terveen järjen mukana). Mulla on norton, sisko osti itelleen ja siinä kun oli oikeus kolmelle kotikoneelle niin piti siitä napata. Tosi hyvin on toiminut, ja varmaan ostan uudelleen kun tuo lisenssi loppuu, sen verran tyytyväinen oon ollu.

Vaikka varmasti ilmaisia vaihtoehtoja löytyy, niin mulla ei oo kummempia intressejä niitten kanssa touhuta. Norton on mulle se paras vaihtoehto, vaikka kyllä se ~50€ vähän varmasti kirpaiseekin.

Ei siis hyvää päivää. Kaikki muut käyttikset asentuu paitsi win7 :confused: Ei tajua. Aina kaatuu boottii "updating data to DMI" ilmoitukseen ja siihen jää. Johtuuko tämä siitä että mulla on vain SATA levy?

Aiemmin kun mulla oli pieni ja vanha IDE levy, niin XP:n kassa IDEn piti olla eka bootti tai muuten ei tehty mitään. Mikä prkl tässä on!? Googlea koitin käyttää mutta eihän siellä ole muuta kuin "tsekkaa kiintolevyn piuha" tyylisiä patenttiratkaisuja. Mitä toi win7 oikein puuhaa bootatessaan???

Win7 oma palomuuri on enemmän kuin riittävä. Viruksia varten jos välttämättä haluaa jotain asentaan ni joku ilmanen kelvannee hyvin. Mutta erillistä palomuuria ei mun mielestä todellakaan tarvitse asentaa.

Ja tohon viel lisäksi se, että suurimmassa osassa ulkoisissa modeemeista on vielä itsessään palomuuri, että tuskin niitä kolmee tarvii peräkkäin olla.. Itellä on kanssa antivir hoitanu virustorjunnan puolta monta vuotta, eikä tee yhtään mieli vaihtaa takas raskaisiin ohjelmiin. Zone alarm oli vielä xp aikaan käytössä, mutta ei sitä nykyään varmaan tarvii..

Mitä eroo on oikeestaan 32 bittisellä 64 bittisellä Windows 7:lla?

32-bit tukee max 4Gb muistia (windows näkee ~3,4Gb)
64-bit tukee enemmän muistia

Täten 64-bit on nopeampi isomman muistimäärän ja paremman muistikäytön takia. 64-bit tosin asettaa rajoituksia ajureihin ja ohjelmatukeen.

Ei siis hyvää päivää. Kaikki muut käyttikset asentuu paitsi win7 :confused: Ei tajua. Aina kaatuu boottii "updating data to DMI" ilmoitukseen ja siihen jää. Johtuuko tämä siitä että mulla on vain SATA levy?

Aiemmin kun mulla oli pieni ja vanha IDE levy, niin XP:n kassa IDEn piti olla eka bootti tai muuten ei tehty mitään. Mikä prkl tässä on!? Googlea koitin käyttää mutta eihän siellä ole muuta kuin "tsekkaa kiintolevyn piuha" tyylisiä patenttiratkaisuja. Mitä toi win7 oikein puuhaa bootatessaan???

Jäätyykö sulla asennus kokonaan eikä mitään tapahdu eikä kursori liiku?
Itelläni oli ongelmia saada seiska asentumaan juuri tuon ongelman takia. Pähkäilin ongelman kunnes sen keksin. Omalla kohdalla tuo jäätyminen johtui epävakaasta kellotuksesta. Seiska on paljon muita käyttiksiä herkempi ja pienellä biosin säädöllä sain kellot pidettyä ja seiskan asentumaan.

Eiku seiska asentuu kyllä. Sitten kun kaiken pitäisi olla ok ja tehdään bootti asennuksen jälkeen, kone hyytyy :confused: Kelloista en tiedä, kone on ihan vakio vuoden vanhalla emolla ja joku AMDn tuplaydinprossu. Voihan se ollakin että kellot heiluu, ei tuo emo ole välttämättä mikään paras mahdollinen (ostin halvimman :D ) Emo on Abit AS78H 780G piirisarjalla jos se mitään merkkaa. Abittia ei hirveästi ole näköjään netissä kehuttu. Nämä asiathan selviää aina vasta sitten kun tuote on ostettu.

Kokeilin kahta eri asennuslevyä, kummassakin prikulleen sama ongelma. Ja kumpikin toimi ok kun asennettiin Ubuntun sisään virtuaalikoneeseen. Jotenkin tuo SATA levy epäilyttää...Kokeilin jo kunnon formatointia ja installaatiota mutta eipä auttanut.

Yleensä joka toinen windows on hyvä. Win7 vaikuttaa lupaavalta, kun ei ole lähdetty puhtaalta pöydältä vaan on korjattu Vistan vikoja. Ootteko huomannu nopeuseroa Windows Xp:n verrattuna?

Minulla on käytössä pelkästään 64-bittinen versio Media Player Classic Home Cinemasta. Siinä on itsessään kodekit mukana ja hyvänä puolena se tukee myös näytönohjaimen rautakiihdytystä.
Suosittelen itsekin. Käyttis Win 7 x64 Pro
Tarviiko x64:een millaista virustorjuntaa tai palomuuria asentaa? Onko winkkarin oma palomuuri millainen?
Windowsin oma riittää hyvin, virustorjunnaksi joku ilmainen esim. Avira Antivir.
64-bit tosin asettaa rajoituksia ajureihin ja ohjelmatukeen.
Ajureihin vanhassa raudassa enemmänkin ja joissakin (harvoissa) oheislaitteissa. Ohjelmatuki löytyy lähes kaikkeen, pitää ottaa huomioon että jos jokin ohjelma tukee XP/Vista x64 (etenkin Vista) niin 7:lla toimii myös.

Kuinka paljon tilaa (noin) win7 tarvitsee. Katselin kaverin koneella että vista otti tuollaiset 19Gb. Ja kuinka raskas tämä on pelittääkö ihan hyvin 1Gb keskusmuistilla vai onko samanlainen rohmu kuin vista?

Uuden koneen mukana tuli Windows 7 64bit. Kaikki videot pyörivät nykien ja paljon epäselvemmin kuin vanhalla koneella. Media Player Classickilla ja FFDShowlla olen molemmilla koneilla pyöritellyt.
Mikäs voisi olla ongelmana?

Uuden koneen mukana tuli Windows 7 64bit. Kaikki videot pyörivät nykien ja paljon epäselvemmin kuin vanhalla koneella. Media Player Classickilla ja FFDShowlla olen molemmilla koneilla pyöritellyt.
Mikäs voisi olla ongelmana?

Itse huomasin heti asennuksen jälkeen jo saman. Tosin videot ei kyllä nyi mitenkään, mutta kuva on selvästi rakeisempi kuin ennen.

Palatakseni vanhaan: seiskan asennus onnistui. Piti asettaa BIOSsista legacy IDE kovolle. Jostain syystä native IDE tai RAID ei toiminut :confused: Sitä ihmettelen että windowssin installeri kyllä tunnisti levyt kaikissa moodeissa ja asensi filet ym. Mutta varsinainen buutti ei onnistunut.

Nyt tarvitaan taas apua.
Mulla ei enään isoksi avatut ikkunat lopu tuohon tehtäväpalkin yläreunaan, vaan ne jatkuvat ikäänkuin palkin alle. Todella ärsyttävää erityisesti wordissa, kun tehtäväpalkin alle jää tekstiä. Ei tämä näin ole aina ollut, mikä avuksi?

edit- Ja esim. tuliketussa search toiminto jää palkin alle. Tää on todella munasta!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom