windows 2000 prof. ei asennu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja W-Lo
  • Aloitettu Aloitettu
Eli mitä helvettiä pitäisi tehdä jotta saisi asennettua tuon 2000 uudelleen.
Kone aivan sekaisin joten ajattelin asentaa windowsin uudelleen. Eli: CD sisään -> aukeaa valikko -> Install Windows 2000 -> Click -> Mitään ei tapahdu. Välillä cd-asema hurahtelee. Sama homma jos yrittää avata manuaalisesti. Muttei kuitenkaan käynnisty. Eli mitä nyt tehdään? Menee hermot tän koneen kanssa.
Fiksummat auttakaa!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
W-Lo sanoi:
Eli mitä helvettiä pitäisi tehdä jotta saisi asennettua tuon 2000 uudelleen.
Kone aivan sekaisin joten ajattelin asentaa windowsin uudelleen. Eli: CD sisään -> aukeaa valikko -> Install Windows 2000 -> Click -> Mitään ei tapahdu. Välillä cd-asema hurahtelee. Sama homma jos yrittää avata manuaalisesti. Muttei kuitenkaan käynnisty. Eli mitä nyt tehdään? Menee hermot tän koneen kanssa.
Fiksummat auttakaa!
Eli siinä boottausvaiheessa tulee se "press any key to boot from cd..." ja sitten se muistaakseni lataa niitä erinäisiä ajureita (saatan myös sekoittaa xp:hen), ja sitten se kysyy, että install windows 2000, ja sitten mitään ei tapahdu?
Mitä tarkoitat manuaalisesti avaamisella?

Minkä teholuokan koneesta puhutaan?
Nimittäin XP:n asentaminenkin olisi varteenotettava vaihtoehto mikäli koneessa p otkua riittää. IMHO min.reg: 900-1000mhz, 512mt

ace-oo- sanoi:
Eli siinä boottausvaiheessa tulee se "press any key to boot from cd..." ja sitten se muistaakseni lataa niitä erinäisiä ajureita (saatan myös sekoittaa xp:hen), ja sitten se kysyy, että install windows 2000, ja sitten mitään ei tapahdu?
Mitä tarkoitat manuaalisesti avaamisella?

W-Lo tarkoitti, että yritti asentaa sen Windowsista, ainakin näin minä sen käsitin.

W-Lo voisit koettaa tehdä sen niinkuin ace-oo- sanoi, buuttaat ja sitten kun se kysyy tuon "press any..", niin vaikkapa enteriä. Se pari minuuttia latailee niitä asennustiedostoja ja loppu onkin piece of cake. Samanlainen systeemi siinä on kuin windowsin kautta asennettaessa (varmaankin? viimeksi 98:n asentanut windowsin kautta :)

ei ymmärrä

Eli yritin asentaa windowsin windowsissa. Kun en muuta osaa tehdä.
Missä boottaus vaiheessa? ei tää kone kysy mitään vaikka käynnistäisinkin koneen uudelleen. Joo olen aika :david: näissä tietokone hómmissa. Eli jos jompikumpi viittii selittää selkeesti mitä tehdä niin oisin todella kiitollinen :worship:

Kone on AMD Athlon XP 2200+ Eli kyllä varmaan potkua XP:n pyörittämiseksi riittäisi. Ei vaan ole mahdollisuutta tähän hätään saada muuta käyttistä.

W-Lo sanoi:
Eli yritin asentaa windowsin windowsissa. Kun en muuta osaa tehdä.
Missä boottaus vaiheessa? ei tää kone kysy mitään vaikka käynnistäisinkin koneen uudelleen. Joo olen aika :david: näissä tietokone hómmissa. Eli jos jompikumpi viittii selittää selkeesti mitä tehdä niin oisin todella kiitollinen :worship:

Kone on AMD Athlon XP 2200+ Eli kyllä varmaan potkua XP:n pyörittämiseksi riittäisi. Ei vaan ole mahdollisuutta tähän hätään saada muuta käyttistä.
No niin. Eli Windows 2000:n asennus-cd sisään. Käynnistä kone uusiksi. Boottauksen (eli koneen käynnistämisen jälkeen), ennen kuin windowsi alkaa latautumaan, koneen pitäisi kysyä, että "press any key to boot from cd, ja sitten paina sitä any keytä :) ) ja asennus alkaa.

Mikäli käynnistysvaiheessa ei tule "press any key..." viestiä, niin mene koneen boottausvaiheessa biosiin, eli näpyttele deleteä heti käynnistyksen jälkeen.
Jostain valikosta pitäisi löytyä bootti järjestys, joka on tässä tapauksessa "ide (kiintolevy), sitten cd ja floppy, tai toisinpäin 2 vikaa. Eli vaihda ykköseksi CD, kakkoseksi ide (kiintolevy). Seuraavaksi biosista poistuminen&asetusten tallennus, ja nyt pitäisi boottausvaiheessa tulla teksti "press any key..." ja paina sitä "any keytä" windowsin asennus voi alkaa.
Toivottavasti jotain tolkkua sait tekstistä.

windowsin uudelleen asennusta windowsista en missään nimessä suosittele.

ace-oo- sanoi:
No niin. Eli Windows 2000:n asennus-cd sisään. Käynnistä kone uusiksi. Boottauksen (eli koneen käynnistämisen jälkeen), ennen kuin windowsi alkaa latautumaan, koneen pitäisi kysyä, että "press any key to boot from cd, ja sitten paina sitä any keytä :) ) ja asennus alkaa.

Mikäli käynnistysvaiheessa ei tule "press any key..." viestiä, niin mene koneen boottausvaiheessa biosiin, eli näpyttele deleteä heti käynnistyksen jälkeen.
Jostain valikosta pitäisi löytyä bootti järjestys, joka on tässä tapauksessa "ide (kiintolevy), sitten cd ja floppy, tai toisinpäin 2 vikaa. Eli vaihda ykköseksi CD, kakkoseksi ide (kiintolevy). Seuraavaksi biosista poistuminen&asetusten tallennus, ja nyt pitäisi boottausvaiheessa tulla teksti "press any key..." ja paina sitä "any keytä" windowsin asennus voi alkaa.
Toivottavasti jotain tolkkua sait tekstistä.

windowsin uudelleen asennusta windowsista en missään nimessä suosittele.

Eli tein nyt noin Biosissa kuin neuvoit. Tallensin kaiken ja menin pois. Boottasin koneen ja... mitään "press any key..." juttua ei tullut. Onko tää kone nyt sitten syytä purkaa osiin ja formatoida kovalevyt, vai onko vielä jotain tehtävissä??

se press any key... tjms näkyy siinä vain hetken eli silmä kovana kun boottaa. Ja onko toi sun win 2000 seedee itse poltettu vai kaupasta ostettu? meinaan kun mulla on yks win2000 cd joka on itse poltettu ja sitä ei ole tehty boottaavaksi, eli en voi sitä asentaa bootin yhteydessä muutakuin käyttämällä win2kn bootti diskei....

Sininenporkkana sanoi:
se press any key... tjms näkyy siinä vain hetken eli silmä kovana kun boottaa. Ja onko toi sun win 2000 seedee itse poltettu vai kaupasta ostettu? meinaan kun mulla on yks win2000 cd joka on itse poltettu ja sitä ei ole tehty boottaavaksi, eli en voi sitä asentaa bootin yhteydessä muutakuin käyttämällä win2kn bootti diskei....
juuri tämä tulee mieleen.
Koitahan jostain lainata jokin toinen winsu 2000:n cd, tai xp:n.
Ei tässä vaiheessa vielä formatointitouhuihin kannate alkaa :)
Tutkaile sitä biosiakin, että onko siellä mitään "boot from cd juttuja"..

Sininenporkkana oli oikeassa. Eli asennus kaipaili niitä bootti-diskei. Nyt sain asennettua, tai oikeastaan korjattua Windowsin ongelmat, eli kone toimii taas, vähän aikaa...
Jokatapauksessa suuri kiitos kaikille neuvojille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom