Win2000 ja 160Gt kiintolevy

Ikä
39
Kysymys on että mitä täytyy tehdä että saan Win2000:ssa näkyviin 160GT kovalevyn. Pitääkö jotain päivittää vai?
Kiitos jo etukäteen hyvistä vastauksista

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
1. Avaa rekisterieditori (regedit.exe)

2. Mene hakemistoon:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters

3. Edit-menusta klikkaa New>DWORD Value. Anna Value nameksi: EnableBigLba ja Value dataksi 1.

4. Sulje regedit ja buuttaa kone.

Jkk sanoi:
1. Avaa rekisterieditori (regedit.exe)

2. Mene hakemistoon:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Atapi\Parameters

3. Edit-menusta klikkaa New>DWORD Value. Anna Value nameksi: EnableBigLba ja Value dataksi 1.

4. Sulje regedit ja buuttaa kone.

Mites windows xp:ssä? Oon tilaamassa 160Gt tai 200Gt kovalevyä ja xp ei tue yli 137Gt kovalevyjä.

Bricktop sanoi:
Mites windows xp:ssä? Oon tilaamassa 160Gt tai 200Gt kovalevyä ja xp ei tue yli 137Gt kovalevyjä.

Tukee jos sulla on Service pack 1a asennettuna. Ja sitten biossi pitää tukea myös, mulla ei tukenut niin jouduin päivittämään, yleensä emolevyn kotisivuilta saa ohjeet ja tiedostot siihen.

Ei tarvitse XP:ssä välttämättä service packia. Mikäli emo ei suoraan tue 48-bit LBA addressingia, on mahdollista että BIOSin päivityksessä tämä ominaisuus on lisätty. On myös mahdollista saada homma pelaamaan uusimalla IDE-ohjaimen ajurit, esimerkiksi nforce2 lankun tapauksessa hakemalla uusin ajuripaketti nforce2:lle. Kaverilla auttoi tuo pelkkä ajurien päivitys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom