Koville tuntuu tosiaan ottavan Wilderilla ja selitykset ovat ehkä naurettavimpia ikinä. Keskeyttämisen syy varmasti ei ollut juurikaan se, että kuinka sekaisin Wilder juuri tuossa kohtaa ottelua oli, vaan se, ettei sillä ollut mitään annettavaa ja jatkon kannalta oli parempi puhaltaa peli poikki tuossa kohtaa.
AJ teki ekassa Ruiz-ottelussa saman päätöksen itse. Olisi kyllä pystynyt aivan varmasti siinä kohtaa jatkamaan, mutta totesi, että tänään ei ollut oma päivä. Otetaan opiksi ja tullaan vahvempana takaisin. Toki tästä myös pelkuriksi haukutaan, mutta jälkiviisaana voi sanoa, että taisi olla ihan fiksu veto.
Frazier aikanaan tosiaan loukkaantui verisesti kulmamiehelleen joka keskeytti ottelun Alia vastaan viimeisellä erätauolla. Tuossahan erona oli se, että olisi ollut enää yksi erä jäljellä ja Ali jälkikäteenkin itse myönsi, että oli sanonut Angelo Dundeelle omassa kulmassa, ettei pysty kunnolla edes hengittämään ja ei halua lähteä enää viimeiseen erään. Frazier sen sijaan halusi otella loppuun, mutta ei käsittääkseni käytännössä nähnyt enää kummallakaan silmällä juuri mitään. Hankalia päätöksiä isoissa otteluissa.
Nyt nähdyssä ottelussa kuitenkin Wilder oli täysin 100-0 vastaantulija. Ainahan tuollaisella lyöjällä mahdollisuus on, mutta en olisi antanut kovin suuria todennäköisyysprosentteja, että Wilder olisi tuosta vielä tyrmäyksen kaivanut. Sen sijaan olen melko varma, että olisi nähty Wilder tajuttomana ja palautuminen kestäisi vielä pitempään. Nyt voi vaikka uskotella itselleen, että oisin vielä voittanut. Painava puku ja paska kulmamies pilasivat, muuten täydellisen illan...