Weiderin menetelmä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HRC
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No Weiderin tyylillä tuli aikanaan aloitettua kotona vinyylipainoilla. En muista tuliko tuloksia mutta hyvin pian siirryin oikealle salille ja samalla unohtui koko Weider.

Mä myös aloitin Weiderin menetelmällä, muistuu mieleen kotona muoviset käsipaino tangot, joita sai sitten ruuvailla liikeiden välissä.
Tottakai siitä jotain hyötyä oli, mutta siinä oli liikaa pikkuliikkeitä, kuten erilaisia vipunostoja joka suuntaan.
Idea siinä oli 3krt viikossa kroppa läpi, liikkeet vaihtui.

Itse tilasin Wrangelta 12-vuotiaana vinyylipainosarjan, jonka mukana tuli Weiderin menetelmä. Sitten isä rakensi minulle penkin Wrangen kuvaston mallin mukaan. No en kyllä uskonut alkuunkaan niin vähiin sarjoihin ja treenipäiviin, vaan aloitin ihan älyttömillä n. 3-4h/vrk ja 7 kertaa viikossa metodeilla. Eli siis uskoin että mitä enemmän treenaa sen parempi. No voiko 12-vuotias kaikkea ymmärtääkään? Mutta hyvä puoli oli että oppi tekemään kaikki perusliikkeet oikein ja rasvaa paloi ihan helvetisti (olin lihava), kun sarjojen välillä ei juuri taukojakaan älynnyt pitää. Toisaalta uskon että hyvät ruokahalut ja hidas aineenvaihdunta ovat osittain myös helpottaneet lihasmassan rakentamisen alkutaivaltani. (Riittänyt paremmin kasvuun ravintoa).
Weiderin menetelmä on liikkeiden oikeiden tekniikoiden opetteluun hyvä kirja, kun sen mukana tulee julisteita joissa näytetään paljon perusliikkeitä levytangolle ja käsipainoille.
Lee Haneyn kirjan ohjelmia kokeilin joskus vuotta myöhemmin 3-jakoisella ohjelmalla 6-7 kertaa viikossa. Treenasinkin sitten suurin piirtein Haneyn opeilla seuraavat 4-vuotta. Silloin kyllä alkoi lihakset kasvamaan ja erottuvuus paranemaan hirveää kyytiä. Tosin voimat ei lisääntyneet yhtä reippaasti kuin lihasmassa. Sen verran paljon tuli tehtyä sarjoja ja enemmän pumppaustyylillä. Ei varmaan ikinä ehtinyt kunnolla lihasten energiavarastot ja hermotus palautua. Kaikki aina luuli ulkonäön takia minua paljon vahvemmaksi kuin olin. (14v. penkkipunnerrus ykkönen oli n. 90kg).
Voimaakin alkoi kunnolla tulla sitten noin 17-vuotiaana, kun sain Dorian Yatesin Blood and Guts kirjan ja aloin liikutella painoja räjähtävämmällä nopeudella.

v-selkä76 tosin tohon kehityksen nopeaan kasvuun varmasti suurin tekijä on testotajojen nousu ennemminkin kuin treeni tyylin vaihtaminen.

uuu sanoi:
v-selkä76 tosin tohon kehityksen nopeaan kasvuun varmasti suurin tekijä on testotajojen nousu ennemminkin kuin treeni tyylin vaihtaminen.

Se on varmastikin totta. Tosin luulen että mulla on alkanut testosteronin eritys jossain määrin jo 10-vuotiaana, sen verran paljon pyöri ajatukset seksissä ja naisissa. Tuntui että luokkakavereideni testotasot nousi 3-vuotta myöhemmin.
Myöskin esim. penkkitulokset keskenkasvuisena ei paljoa ole vertailukelpoisia täysikasvuisten kanssa. 14-vuotiaana välitykset johtuen käsien pituuden keskenkasvuisuudesta ovat paljon paremmat hyviin tuloksiin.
Nykyään kun käsien "siipiväli" n. 2 metriä (oma pituus 177,5cm) niin siitä on enempi apua maastavetoon kuin penkkiin.

onko tällä Lee Haneyllä samantyyppistä harjotuskirjaa kun tuo weiderin. ja ihan olisko mahollista saada kirjastosta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sattuiskohan sellasta kirjaa olemaan, joka soveltuu niin aloittelijalle ku jonkin aikaa reenanneelle? Niin ja kuinka kauan vasta-alkaja on aloittelija?

Meikäläisellä on http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=56874 tuolla topicci ja siinä juttua mikä on mun elämäntilanne, joten jos joku haluu käydä tsekkaa. Eilen ekaa kertaa moneen vuoteen kävin salilla, joten siks kyselen. Täältä on kyllä saanu uskomattomasti apua :)

Meikällä on Weiderin Menetelmä ja kelailin alkaako tuota nyt puurtaa. Luin vihkosen eilen, ja siinä lupailtiin aika kovia tuloksia. O menetelmää kirjan mukaan sodan jälkeenkin päivitelty ihan näihin päiviin asti.

Kuitenkin, ihmetyttää vähän tuo 1 sarja/liike koko ensimmäisen kuukauden ajan.. Jotain logiikkaa kuitenki löytää noista liikkeistä, siinä selvästi tehdään monia erilaisia liikkeitä samoihin lihaksiin periaatteella ettei yhdellä liikkeellä pysty kokonaisvaltaisesti treenaamaan isoja lihasryhmiä.

tämä 1 sarja/liike ekan kuukauden varmaan pohjustaa myöhempää treeniä? ei uskois noin hirveesti tuloksia tulevan:/

kokeillaa.

Kokeilitko ?

Tämäkin topicki on jo reilu vuoden vanha, mutta en millään viitsi olla vastaamattakaan.
Iskä aikoinaan treenasi tai aloitti Weiderin menetelmällä ja itsekin junnuna sitä hiukan kelailin. Sitten tuossa tuli monien vuosien taukoa itsepuolustus harjoitusten alkaessa.
Jatkoin sitten vanhempana salitreeniä ihan vapailla liikkeillä. MUTTA, mikä oli juurtunut mieliin, oli oikeanlainen tekniikka eriliikkeissä. (kiitos isän ja weiderin).

Nyt muutamien vuosien tauon jälkeen olen alkanut treenailemaan ja jälleen Weiderin opeilla. Jos joku niitä haukkuu, niin ei joko ymmärrä kokonaisvaltaisesta treenaamisesta mitään tai ei ymmärrä kokonaisvaltaisesta treenaamisesta yhtään mitään... :)
Koska Weiderin opeilla tulee harjoiteltua koko kroppa melko hyvin ja on itsestä kiinni tuntuuko harjoittelu kehossaan.
Ketju on juurikin niin vahva, kuin sen heikoin lenkki. Ja tällä tarkoitan juuri sitä, että on turha luulla olevansa vahvakin, jos (esim. olkapäiden takaosa) on täysin "kehittymätön". Ei ole mitään iloa suurista rintalihaksista tai mahdottomista hauiksista. Se on jo kornin näköistäkin....

Joten itse peräänkuulutan VARSINKIN aloittelijoille Weiderin menetelmää hyvänä ja tehokkaana oppaana!!! Maltilla ja keskittyneesti, niin hyvää tulee.

Moro...oon nyt viimeisessä voima osiossa weiderin menetelmät ja pitäs vielä jaksaa joulukuun 22 pv asti...voin sanoa että toimii, mutta mitäs sitten olisko teillä apua hyviä reeni ohjelmia ????

Suositut

Back
Ylös Bottom